Last van hartkloppingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SummerLess

Last van hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:19

Haaaii!!

zoals de titel al zegt, ik heb last van hartkloppingen
niet de hele dag door maar soms zo af en toe ramt het er door niet leuk meer
ik word dan licht in me hoofd, krijg het benauwd en zweet me ineens helemaal te pletter!
Ik drink weinig koffie en thee en eet normaal wat mijn moeder voor zet.
gewoon een stukje vlees en groente en een bakje yoghurt.
ik werk 24 uur in de week bij een tandartspraktijk

hebben meer mensen hiervan?
en wat doen jullie er tegen?

ciaoo My

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:42

Ik heb al jaren last van hartkloppingen,komt waarschijnlijk door mijn astmamedicijnen. Soms heb ik het ook een tijdje niet.Ik probeer het te negeren,of ga lekker een boswandeling maken. Ik ben er wel eens mee naar de huisarts geweest maar ze zeggen dat het onschuldig is. Irritant is het wel in elk geval...Als ik me wat druk maak overdag heb ik er 's avonds in rust meer last van. Voor je eigen gemoedsrust kun je natuurlijk altijd even naar de dokter gaan.

annewill

Re: Last van hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:08

Mijn moeder heeft het ook in vrij heftige vorm.. Zij heeft een overprikkelde sinusknoop (weet niet of ik het goed schrijf) gaat nu iets beter, ten tijde van stress heeft ze het heel extreem, en na het drinken van koffie ook.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:13

Mogelijk hyperventilatie?
Bij mijn hyperventilatie heb ik dezelfde klachten, maar dat is gelukkig dan niks ernstigs alleen vervelend :)

Maar dit kan je altijd beter bij de dokter laten nakijken!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:30

Klinkt als hyperventilatie, dit wordt veroorzaakt door een verkeerde ademhaling. Je ademt dan hoog in je borst i.v.m. van naar je buik. Als je er weer last van krijgt kan je een hand op je buik leggen, rustig in ademen, adem naar je buik (voel met je hand) en dan rustig uit, als je dit even doet moet je beter gaan voelen.

Maar als je het niet vertrouwd dan kan je altijd even naar de HA gaan, kunnen heel veel dingen wezen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 12:14

ik adem via me buik, want via me borst lukt me niet omdat ik een mondademhaler ben.
ik heb het tijdens werk, tijdens paardrijden, tijdens me andere bezigheden en tijdens rust
me hart gaat als een gek tekeer en ik voel het ook in me halsslagader..

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:23

Het kan je hormoon huishouding zijn, en dat kan je hart opjagen.
Heb er zelf ook last van, werk op de hartbewaking dus kon het gewoon aan de cardioloog vragen.
Je wordt duizelig en zweterig omdat je bloeddruk wat daalt, er wordt wat minder volumen het lichaam doorgepompt, en angst.
Wat je kan doen is ff hoesten, door de druk die je dan opbouwd in je borstkast schiet het er soms weer uit.
En als je er last van blijft houden ga naar de huisarts, mss is het niet hormonaal maar heb je een ander probleem.
Maar nu nog geen paniek, veel vrouwen hebben last van hartkloppingen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:25

jep heb ik soms ook maar heb ook een extra hartslag...bij tijden van stress indd goed letten op je buikademhaling en koffie zou ik gewoon laten staan(als ik er bijv 3 drink lijkt het net of ik harddrugs op heb), maak je je erg zorgen over ga dan indd gewoon even bij je huisarts langs...want de stress die je ervan krijgt doet ook geen goed voor je hart!!! laat je cholesterol een keer nakijken kan ook geen kwaad, en misschien je suikerspiegel dan weet je gelijk al een hoop meer. en deze tests gaan makkelijk en snel als ik me niet vergis...