gekneusd ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

celinedaisy

gekneusd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 15:02

hoihoi,

inmiddels alweer 8dagen nadat ik van mijn pony ben gevallen (ik viel heel zacht, maar hield de teugels vast waardoor mijn vinger er een beetje in bleef haken), heb ik nog steeds pijn aan mijn vinger als ik eraan kom of als ik hem helemaal doorbuig.

Hij is na de val niet dik geweest, hooguit een heeeeeel klein beetje, hij voelde de eerste dagen bij het buigen aan alsof hij dik was, dat je dus niet verder kan buigen omdat je dan 'druk' krijgt op de plek waar je je vinger buigt. nu sinds een paar dagen kan ik hem wel buigen, maar dan krijg ik een steek op de plek waar het pijn doet, dezelfde steek die ik krijg als ik erop druk. het doet pijn bij mijn middelvinger, het bovenste topje bij de nagelriem tot waar je het bovenste topje buigt, en dan aan de rechterzijkant van mijn vinger

ben benieuwd wat jullie ervan zeggen, ik verrek niet van de pijn, maar ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat het weer weggaat .

Corelli

Re: gekneusd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:51

Het zou gebroken kunnen zijn, dus even naar de huisarts lijkt me geen verkeerd idee :)
Voor zover ik weet heb je bij een breuk minder zwelling dan bij een kneuzing en doet een breuk ook specifiek op 1 plek zeer (daar waar het gebroken is), dus zoals je beschrijft
Een kneuzing is pijn over een groter oppervlak omdat het de spieren betreft

Beterschap!

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 20:40

hmm ja ik weet t niet, maar als t gebroken is dan lijkt het me dat het op zijn minst duidelijk dikker is, en t was maar ietsjes dik, maar echt een heeeeel klein beetje dikker

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:42

als het gebroken is dan is het vaak niet heel dik.
meestal is dat alleen als het gebroken is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:33

Paar jaar geleden met bovenarm gebroken gehad. Niks geen zwelling te zien.
Kon mijn arm ook gebruiken (wel met veel pijn)

Maar op de foto was het toch echt gebroken

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:34

Klinkt idd eerder als gebroken dan gekneusd :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 05:50

celinedaisy schreef:
hmm ja ik weet t niet, maar als t gebroken is dan lijkt het me dat het op zijn minst duidelijk dikker is, en t was maar ietsjes dik, maar echt een heeeeel klein beetje dikker

Een kneuzing wordt dik, want je spieren zwellen op
Een breuk kan een beetje dik worden, maar het hoeft niet omdat je spieren niet persé hoeven te gaan zwellen
Dan kan je ook nog beide hebben; een kneuzing én een breuk

Ik zou dus niet alleen op de mate van zwelling afgaan en gewoon even naar de HA :j die heeft er voor geleerd, die kan je helpen

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:53

maar toen ik mijn been op 2 plaatsen brak zat er een mega bult op me been, maar niet bij de kleinste breuk volgens mij !

mijn vibger word soms ook ineens heel warm ?

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 19:50

hoe kan het daf mijn vinger soms warm word ?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:42

Dat kan van allerlei oorzaken hebben en wij hebben daar niet voor geleerd :) dus ik bemoei me er nog één keer tegen aan: doe niet zo eigenwijs en ga even naar de huisarts ;)
Of doe het niet, maar dan moet je ook tevreden zijn met het feit dat je niet weet wat er aan de hand is en dat ook zo blijft. Bokt gaat dat niet voor je oplossen; wij zijn geen dokter en kunnen jouw vinger en jouw pijn niet beoordelen

Jouw keuze..

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:18

dat snap ik dat jullie er niet voor geleerd hebben, maar dan mag ik het toch wel vragen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:26

Ik snap niet waarom je zo lang wacht. Als het gebroken is en het is verkeerd aangegroeit, dan breken ze hem weer mooi opnieuw