Zo moe dat het je leven beheerst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Zo moe dat het je leven beheerst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:43

Vijf jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat ik al bijna een jaar verkouden was. Opgezette klieren, keelpijn en extreem moe. Conclusie een infectie die maar niet over wilde. Het klonk logisch wat de dokter zei en het advies was een hoge dosering vitamine C om te zorgen dat mijn weerstand omhoog ging. Omdat de klachten niet heel ernstig waren heb ik er verder weinig aandacht aan besteed en na verloop van tijd werd de keelpijn en het snotteren minder.

Ondertussen bleef de vermoeidheid wel stand houden en de klieren in mijn nek bleven dik en gevoelig. Ik begon ook last te krijgen van mijn darmen en toenemende diarree. Door dat er in de thuissituatie ook veel speelde heb ik dit lange tijd genegeerd (1,5 jaar). Uiteindelijk hinderde de diarree zo dat ik toch maar weer een bezoekje aan de huisarts heb gebracht.
Ik ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis en heb verschillende onderzoeken gehad. Conclusie wat ontstoken darmen en een te laag ijzer gehalte. Omdat ze het vermoeden hadden dat het om de ziekte van Crohn ging hebben ze biopten uit mijn darmen genomen. Hier kwam niks uit dus conclusie een ernstige spastische darm.

Omdat de klachten helemaal niet minder werden heb ik geruime tijd onder behandeling gestaan. De arts vond de klachten ernstig genoeg om in de gaten te houden maar stond machteloos qua behandeling. Er is toen op de gok antibiotica gegeven in de hoop dat de lichte ontstekingen in ieder geval weg zouden trekken.
Bij een volgende scopie zag het er allemaal netjes uit. Wel weer wat lichte ontstekingen in mijn maag en de darmen er om heen maar niks verklarends voor de diarree en de ondertussen steeds erger wordende buikpijn.

Ik ben toen naar huis gestuurd met de mededeling dat de arts het niet meer wist en dat de conclusie weer een spastische darm was. Om de vermoeidheid te behandelen werd er aangeraden roosvice ferro te drinken dagelijks. Bij een later bloedonderzoek was mijn ijzer inderdaad omhoog gegaan. Ik was ondertussen al ruim 13 jaar vegetariër en besloot weer vlees te gaan eten in de hoop dat de vermoeidheid af zou nemen.

Helaas gebeurde dit niet en werd de vermoeidheid zo heftig dat het in combinatie met de diarree heel moeilijk was om werken vol te houden. Ik had op een gegeven moment dagen met minimaal 10 keer naar het toilet en vaak zat was het nog veel erger.
Ik heb toen een tijd thuis gezeten in de hoop dat het wat beter zou gaan. De rust deed me goed, in de zin dat ik weer in staat was om in ieder geval het huishouden te doen en dan nog 1 a 2 keer week wat af te spreken of een keer naar de bioscoop toe te gaan.

Omdat onze financiële situatie er niet beter op werd en ik graag weer aan het werk wilde ben ik een half jaar geleden weer naar de huisarts gegaan. Ik heb toen aangeven dat het helemaal niet goed ging en dat ik bereid was alles te proberen om weer wat meer energie te krijgen.
Omdat ik altijd heb geprobeerd zoveel mogelijk te bewegen ondanks de vermoeidheid en er al zoveel onderzoeken waren gedaan wist de dokter niet meer wat hij nu nog kon doen. Ik heb toen zelf voorgesteld om een bezoek te brengen aan een psycholoog om te kijken of dat ik hier baat bij zou hebben.

Hier ben ik in 2011 heen gegaan en hier werd uitgesloten dat er andere psychische stoornissen speelden naast chronische vermoeidheid. Ik heb toen een tijd cognitieve therapie gevolgd maar dit hielp helemaal niks. Haar conclusie was de balans zo te krijgen dat ik na inspanning direct rust nam waardoor ik dus niet over mijn grenzen heen zou gaan.
In de praktijk betekende dit 1 a 2 uurtjes wat doen en vervolgens 3 uur rust. Heel leuk maar hiermee kan je niet bij je baas aan komen zetten.

Ik ben toen eigenwijs geweest en gaan solliciteren. Uiteindelijk heb ik een baan gevonden voor 3 dagen in de week in een administratieve functie.
Het is heerlijk om weer lekker bezig te zijn maar de prijs die ik betaal is in mijn ogen vrij hoog. Naast mijn werk lukt het met pijn en moeite om de beneden verdieping van ons huis enigszins schoon te houden. Ik doe een keer per week een boodschap en ik probeer drie keer per week naar mijn paard te gaan. Mijn vriend brengt me met de auto naar mijn paard omdat fietsen gewoon niet meer lukt. Paardrijden zit er helemaal niet meer in, ik mag blij zijn al ik een uurtje poetsen vol houd.
Sinds ik werk zie ik nauwelijks nog familie of vrienden. Ik ben zo kapot dat ik het op dit moment al het plezier uit mijn leven haalt.

Op het werk word er geregeld gevraagd of ik ziek ben omdat ik eruit zie al een zombie. Ik maak fouten omdat mijn ogen dicht dreigen te vallen tijdens het werk en ik te moe ben om me te concentreren.
Van de week ben ik door een rood stoplicht gefietst omdat ik zo moe was dat het ik blijkbaar niet eens door had dat er überhaupt een stoplicht stond.

Ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen en proberen om het te verbeteren. Dat ik moe ben kan ik mee leven maar het zou fijn zijn als ik allicht enigszins kan uitvoeren was ik wil. Ik heb al jaren een grote kinderwens maar deze staat in de koelkast omdat het gewoon niet haalbaar is gezien ik drie dagen werk niet eens vol kan houden. En zonder dat inkomen hebben niet genoeg geld voor een kleine.
Daarnaast zou het fijn zijn als ik het huishouden weer normaal bij kan houden. Beneden is het optisch netjes maar de rest van het huis is een grote chaos.
Ik ben afhankelijk van mijn vriend om naar mijn paard te gaan omdat zelf fietsen betekent dat ik daarna dagen niks meer kan.

Ik ben het zat om me dag in dag uit zo verschrikkelijk moe te voelen. Tien minuten na het opstaan heb ik het gevoel dat er al een hele dag opzit en de rest van de dag ben ik alleen maar bezig om over mijn grenzen heen te gaan.

Waar ik naar op zoek ben zijn tips wat ik nog kan proberen. Vanwege de ontbrekende geldboom heb ik geen groot budget en daardoor ontbreekt het ook aan geld om bepaalde alternatieve geneeswijzen te proberen.

Aan de ene kant voelt het helemaal niet fijn om mijn problemen zo op bokt te zetten maar ik ben het moment van schaamte allang voorbij. Ik wil mijn energie weer terug en hoe maakt niet meer uit.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:06

hoi

Wat erg dat het zo je leven beheerst,kan me voorstellen dat het erg vervelend is.
Wellicht zoals als je schreef zit de thuissituatie niet echt fijn he.
Misschien heb je spanningen waarvan je zelf niet weet dat je ze hebt,ik ben af en toe ook behoorlijk moe gisteren nog.
Heb je weleens yoga en wandelen geprobeerd,dit werkt ontspannend,bij lukt het huis op ruimen ook niet hoor :o .
Als ik bezig ben geweest en man komt thuis :( :( dan loopt die met zijn modder poten alles weer onder daarom loop ik nooit meer op blote voeten,infectie heb je zo.
Als je aan de diarree bent dan adviseer ik je norit te gebruiken,dat werkt erg goed en krijg je meer rust in je buik.
Bij mij is het moe zijn de irritatie,dat je paos het huis klaar hebt en hup trapt de zaak maar weer onder man dan.
Gisteren was ik erg kwaad en zo boos dat ik de stofzuiger in een hoek trapte en mezelf zweerde ik pik het niet en doe het niet meer.
Ook het stal werk komt me boven mijn hoofd uit,ik mag alles mesten,tja dan heb je van die dagen bekijk het maar,zodoende heb ik besloten de veestapel flink in te krimpen man gaat erbij zitten ik mag mesten en een ander rijdt voor niks paard.en kijk daar wordt ik nu blijvend moe van,zelfs eten niet meer hulp zoeken mag ik niet conclusie modder maar door.
Wat ook een bron van vitamine c is is rozenbottel thee,en zelf geperst fruit.
Wens je alvast veel beterschap.
Laatst bijgewerkt door haffie83 op 22-04-12 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:09

Is je bloed ook getest op vitamines en mineralen?
Ben je wel eens getest op je hormonale huishouding>?
Ben je aan de pil, zoja hoe lang al?
Zijn er ook bepaalde voedingsmiddelen waar je op reageert>?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:20

Ts, wat wil je precies? Ik denk toch dat je keuzes moet gaan maken. Of werken en dan geen vrienden zien, paardrijden en huishouden of stoppen met werken.

Ik krijg het idee dat je nu boven je kunnen bezig bent en dat maakt uiteindelijk je lijf kapot. Je lijf kan niet duidelijker aangeven dat je niet goed bezig bent. Wees zuinig op jezelf, je krijgt maar 1 lijf en daar zal je het mee moeten doen.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:24

Het is maar een gok, maar ben je ooit getest op vitamine B12? En de rest van de vitamines natuurlijk ook?
Google maar eens op vitamine B12 tekort. Misschien dat dat iets duidelijk maakt. Hier op bokt is er ook een topic over.

Of ben je misschien ergens allergisch voor (ivm de diaree) en eet je gezond?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:32

Ik dacht bij deze symptomen ook direct aan vitamine B12. Als je dat niet opneemt vanwege je darmen word je ook hartstikke moe. Laat dat eens testen. En inderdaad zoek het topic hier eens op. Volgens mij is er ook een verband tussen darmafwijkingen en B12.... Het is in ieder geval wel zo dat als je voeding niet voldoende wordt verteerd je natuurlijk ook niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en het nemen van voedingssupplementen heeft dan ook geen effect.

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.mlds.nl/ziekten/60/vitamine-b12-tekort/oorzaak

http://www.levenmetmecvs.nl/medicatie/vitamine-b12

Cookies

Re: Zo moe dat het je leven beheerst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:22

Bij mij kwam de extreme vermoeidheid van de pil, toen ik daarmee ophield was de vermoeiheid snel over.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:28

Het kan zijn dat je een tekort aan vitamine B12 hebt. Ik zou dit zeker uit laten zoeken. Ga nu niet vitamine B12 pilletjes halen en slikken, maar laat het eerst grondig onderzoeken. Ik heb ook een tekort aan vitamine B12 en vitamine B12 pillen slikken helpt niet bij mij omdat mijn maag/darmen dit niet opnemen. In plaats daarvan krijg ik vitamine B12 injecties en die neemt mijn lichaam wel op.

Verder wens ik jou heel veel sterkte toe.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:31

Ben je vegetariër? toen ik dat nog wel was had ik ook zulke klachten, bleek een tekort aan vitamine B12 te zijn..

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:10

jeetje meid. wat vreselijk dat je geen energie genoeg hebt om de dag door te komen.
misschien toch keuzes gaan maken de ene dag dit en dan de andere dag dit. dat je het uitspreid over de week en toch proberen overal waar het kan je rust te pakken.

en ik zou toch voor een secondopinion naar het ziekenhuis gaan weer. het kan toch niet dat ze helemaal niet weten wat het is??

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 16:55

Bedankt voor de reacties!

Ik reageer nu via mijn telefoon dus sorry als ik over vragen heen lees.

Er is getest op b12 maar dat is ondertussen 2 jaar geleden. Ik slikte op dat moment wel een vitamine b complex op aanraden van een dietiste, ik hoorde later dat dit ook het resultaat kan beïnvloeden maar dit hoorde ik niet via een dokter, dus geen idee of het klopt..

Verder is er wel uitgebreid bloedonderzoek gedaan maar ik weet niet of er ook op alle vitamines en mineralen is getest. Het enige wat hier uit kwam was een erg laag ijzergehalte en er was te zien dat mijn lichaam hard aan het vechten was.
Omdat ik op dat moment veel diarree had was dat ook te verklaren, in de zin dat mijn lichaam ook niet alle voedingsstoffien opnam. Ijzer was de laatste keer goed dus daar zou de vermoeidheid ook niet (meer) vandaan kunnen komen.

Er is wel op een echo gezien dat er vocht achter mijn baarmoeder zat, waarschijnlijk is dat een ontsteking geweest maar daar is toentertijd niks aan gedaan.

De pil slik ik nu al 3 jaar niet meer omdat ik daar niet goed tegen kan.
Iemand opperde om onderzoek te doen naar de hormonenhuidhouding. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik heb geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen..

Er zijn wel voedingsmiddelen die ik slecht verdraag, zoals: noten, tomaten, sambal en soms bladgroenten. Deze veroorzaken buikpijn. Ook uien en prei verdraag ik slecht maar die lust ik toch al niet :D
Het is wel afhankelijk van hoe ik me voel. Als ik een periode weinig buikpijn heb dan kan ik wel gewoon alles eten, gaat het minder dan valt veel verkeerd.
Melkproducten drink ik ook met mate. Ik ben hier op getest en reageerde hier ook op maar niet voldoende om de test als positief te zien. Advies gewoon blijven gebruiken, alleen niet in overmaat.

De buikproblemen heb ik ondertussen goed kunnen accepteren. Het is vervelend maar er valt mee te leven.
De vermoeidheid daarentegen heeft een enorme impact op mijn leven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:00

Ben je getest op MS?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:38

Ik ben ook al jaren moe, gek wordt je er van. Uitgebreid testen is noodzakelijk.En de reactie van over je kunnen bezig zijn,je gaat gewoon door wanneer rust nemen niks uit haalt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:53

Door buik klachten kan je ook symptomen al vermoeidheid krijgen.

Ik kan niet tegen gluten ik heb dus coeliakie.
Ik ben dus ook iedere dag moe.
Zelfs met het strenge dieet.

Door darm problemen neem je niet alle vitaminen op dus daar komt vaak dan de vermoeidheid vandaan.

Tja het is niet leuk en mentaal ook vermoeid omdat je veel wil doen.

je zou een concessie s moeten doen en goed inplannen wat je doet of gaat doen.

Hobby opgeven zou ik niet doen....je hebt ook positieve ontspanning nodig , ook beweging is goed voor je lichaam.

Voornaamste is zorgen dat je een bepaald ritme krijgt en of houd dus werken of school hobby etc.

Door heel de dag bezig te zijn hoef ik even niet aan de moeheid toe te geven...nadeel is wel dat ik het weekend gesloopt bent daarom moet ik echt wel opletten hoe ik alles inplan en wat ik gaat doen..

Ik zou zeker je verder laten onderzoeken...Dan heeft het beestje een naam en geeft ook iets meer rust in je hoofd.

Het is een moeilijk iets want mensen roepen vaak zoiets als ' ik ben ook weleens moe' alleen deze moeheid blijft;)
Zorg dus dat je niet een een circel terecht komt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:33

De combinatie van vermoeidheid en diagnose van spastische darm doen mij denken aan problemen met de voedsel opname.

Onder andere wat Barcelano noemt: gluten intolerantie. Google daar eens op. Dit van een site gehaald:

Citaat:
Ook op volwassen leeftijd kan alsnog glutenintolerantie ontstaan. Chronische vermoeidheid, buikpijn, diarree en botontkalking zijn veel gehoorde klachten. Het risico op onvruchtbaarheid en miskramen is verhoogd.
De ernst van bovengenoemde klachten verschilt van persoon tot persoon, maar mensen met coeliakie hoeven niet altijd (deze) klachten te hebben. Dit wil overigens niet zeggen dat coeliakie geen nadelige gevolgen voor de gezondheid heeft.

Ik lees dat je geen bloedonderzoek hebt laten doen? Of lees ik dat verkeerd. Ik zou daar toch opnieuw achteraan gaan. Daarnaast zou ik toch aandringen op onderzoek naar andere voedsel intoleranties, gluten, melk. Er zijn ook verschillende onthoudings dieeten om er achter te komen of je ergens slecht tegen kunt. Al weet ik daar het fijne niet van.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:15

phormicola schreef:
Ben je getest op MS?

Bedoel je niet ME? (chronische vermoeidheid)
(MS is een ziekte aan je zenuwstelsel)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:23

TS: ben je al eens bij een orthomoleculaire arts of therapeut geweest?
Lijkt me goed eens naar je algemene toestand van voedingsstoffen te laten kijken.

Een puur plantaardig dieet van veel rauwe groente doet een prikkelbare darm vaak tot rust komen.

Sterkte.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:44

KenJeMe schreef:
phormicola schreef:
Ben je getest op MS?

Bedoel je niet ME? (chronische vermoeidheid)
(MS is een ziekte aan je zenuwstelsel)

Maar ME is op dit moment niet te testen. Daarbij gaat ME over veel meer dan vermoeidheid.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:13

Nee, ik bedoelde MS. Omdat mensen met MS vaak ook ontzettend en onverklaarbaar moe zijn en daarnaast nog allerhande vage klachten hebben die geen oorzaak lijken te hebben :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:58

Ik ben ook jaren moe geweest, snel ziek enz enz. Ik ben bij een biologische praktijk terecht gekomen via de bedrijfsarts. Daar is mijn bloed toen onderzocht en bleek dat ik een soort schimmel in mijn darmen had die de opname van allerlei voedingsstoffen onmogelijk maakte. Ik heb toen een jaar lang een heel streng dieet gevolgd en daar ben ik ontzettend van opgeknapt!
Ik scheen ook te reageren op suiker, gist, koemelk, paprika, tomaten en nog veel meer.
Misschien moet je eens in die richting kijken. Dan bedoel ik dus of je met weglaten van bepaalde voedingsmiddelen je beter gaat voelen.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 17:09

Wederom bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels meerdere pb's gehad van mensen die mijn klachten herkennen.
Het valt me op dat er toch best wat mensen last hebben (gehad) van extreme vermoeidheid. Gelukkig gaat het met een aantal nu een stuk beter dus dat is een positief vooruitzicht.

Wat veel naar voren kwam zijn:
- voedsel intoleranties (van glutenallegie tot het niet kunnen verdragen van minder bekende producten)
- b12 tekort
- Bacteriën en schimmelinfecties
- Ernstigere aandoeningen zoals lyme, schildklieraandoeningen en darmziekten
- Psychische stoornissen zoals adhd

Ik zit nu toch te denken om een afspraak te maken met een voedingsdeskundige. Vanuit het ziekenhuis heb ik te horen gekregen dat ik gewoon alles mag eten en ook de huisarts zag geen redenen om bepaalde producten weg te laten.
Ik heb trouwens wel een geruime tijd alleen maar speltbrood gegeten, dit gaf eigenlijk ook geen verbetering.
Misschien is het toch handig om dit nog een keer uitgebreid te laten testen. Het kan zijn dat ik toch op bepaalde producten reageer.

Wat ik misschien nog wel moet vermelden. Ik heb soms ook betere momenten qua vermoeidheid. Ik ben dan bijvoorbeeld drie uur echt kapot en dan gaat het daarna weer een half uurtje weer iets beter om vervolgens weer keihard in te kakken. De extreme vermoeidheid gaat geregeld gepaard met andere klachten. Zo kan ik hierbij duizelig zijn en misselijk. Als ik dan niet op tijd rust neem word het zwart voor mijn ogen en heb ik idee dat ik flauw ga vallen.
Flauwvallen is in een jaar tijd drie keer gebeurt, voor de rest blijft het bij het gevoel dat ik weg ga zakken.

Verder helpt rust wel. Als ik moet werken ga ik soms voor 8 uur al naar bed en dan merk ik dat ik redelijk uitgerust ben als ik wakker word. Slaap ik minder dan acht uur dan gaat het allemaal moeizaam. Ook qua concentratie gaat het dan minder, als ik erg moe ben heb ik het idee dat ik niet alles voor 100% mee maak.
Sinds ik drie dagen werk merk ik heel goed dat ik de hele week kapot ben. Met minder dagen werk was ik ook ontzettend moe maar met veel rust kon ik toch nog doen waar ik zin in had.

Het is allemaal erg frustrerend. Mijn familie en vrienden steunen me gelukkig wel heel goed maar het voelt toch rot dat je zoveel moet laten omdat je 'alleen' maar moe bent. Omdat het nu al een langere tijd speelt krijgen mensen wel meer begrip. Als ik bijvoorbeeld eens met vriendinnen uit eten ga moet ik vaak na twee uurtjes al naar huis. Ze zien dan ook aan me dat het niet meer gaat. In het begin hoorde ik vaak maar het is niet aan je te zien. Het koste me dan echt moeite om geen rot opmerking te maken haha.

Phormicola heb jij trouwens ms? Ik weet niet precies wat het inhoud naast dat het met je zenuwstelsel te maken heeft. Ik neem wel aan dat als hier aanleiding voor was de huisarts me wel had doorverwezen..

De reden dat ik graag een oplossing wil is omdat het ten eerste niet leuk is voor mezelf. Daarnaast heeft mijn vriend er ook onder te lijden omdat ik heel vroeg ga slapen en op mijn vrije dagen te moe ben om wat met hem te gaan doen. Ik zie de laatste tijd ook weinig vrienden en familie meer omdat ik gewoon echt geen puf meer heb. Werk gaat op dit moment voor alles omdat we het geld gewoon keihard nodig hebben. Minder werken dan dit is financieel eigenlijk niet mogelijk. Daarnaast heeft mijn werk er ook onder te lijden en omdat ik nog geen vast contract heb ben ik heel bang dat ik straks op straat sta omdat ook zij merken dat ik me niet voor de volle 100% in kan zetten zoals mijn collega's.
Het zou gewoon fijn zijn als ik buiten het werk om genoeg energie heb om af en toe paard te rijden en wat leuks te doen. Nu is het zo dat als ik teveel doe ik mijn werkdagen niet vol houd.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:15

Klinkt toch echt wel heel erg als ME oftewel CVS/chronisch vermoeidheidssyndroom. Het hele plaatje klopt gewoon. Om zekerheid te krijgen zul je langs een specialist moeten. Op het moment dat alle andere mogelijke aandoeningen/oorzaken uitgesloten zijn en je voldoet aan bepaalde "voorwaarden" krijg je de diagnose ME. Helaas is het nog steeds niet aan te tonen dus de rest uitsluiten is het enige wat ze kunnen. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent en hoef je niet langer te zoeken. Van de ene kant geeft dat rust van de andere kant heel veel verdriet want er is simpelweg niets aan te doen. Je zult er mee moeten leren leven en dat is niet simpel. Ik spreek uit ervaring.

Sterkte!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:22

Zijn in de bloedonderzoeken je schildklier waarden ook meegenomen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:44

Ik kom bij een arts en die doet acupunctuur en nog andere dingen, alternatieve artsen houden er andere waardes op na.Zo liep ik jaren rond met een traag werkende schildklier, en B12 wat te laag was .Maar de huisarts vond de waardes altijd goed.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:48

Ik zou idd nog een uitgebreid bloedonderzoek naar al je waardes laten doen en die ook opvragen (verschillende artsen hanteren verschillende waardes van bijv b12, wat bij de een prima is, is bij de ander te laag) en idd voedsel intoleranties.
Misschien eens kijken of je in een ander ziekenhuis naar een internist kan? Heb het idee (kan het fout hebben) dat je laatste ziekenhuisbezoeken alweer even geleden zijn, dus misschien dat ze nu wel wat vinden.

Ik vind het heel naar voor je, ik weet hoe het is om moe te zijn (heb zelf ME) en wat voor impact dat heeft op jezelf en (de relatie met) de mensen om je heen. Toch vind ik het bij jou niet specifiek als ME/cvs klinken, en hoe raar het ook klinkt, ik hoop voor je dat ze wat vinden en dat er wat aan te doen is.