Ik heb zal het even uitleggen.
Vorig jaar mei heb ik slotjes gekregen, prima. Eerste dagen gevoelige tanden, maar dat was al snel over.
Nou na 7 maanden slotjes, kreeg ik 2 nieuwe beugels. Een blokbeugel en een buitenboord met een kapje op mn hoofd.
Oké, allemaal best, ik ben toen rustig aan gaan wennen. Het bleek dat die blokbeugel echt niet ging. Terug naar de ortho. Wat dingen aangepast en dan moest het goedkomen. Ben gaan proberen met 2 beugels te gaan slapen, ik was al aan die blok gewend, dus alleen nog de buitenboord.Nou, je wilt het niet weten, een hele week lang nachten wakker gelegen. Als een spook in de klas!!! Vreselijk, snel dat kreng van een buitenboord in zn hoes gedaan en niet meer gedragen.
Dan nu, de tweede controle.
Het eerste wat de assistent vroeg was: En lukt het om je uren te halen? -> Ik: Nee, totaal niet. Buitenboord draag ik 0 en blok ong. 10 uur. -> kreeg vervolgens een hele preek van dat ik wel mn uren moest maken enz. Toen las ze pas de waarschuwing op de computer. Ik ben hooggevoelig en lag al bijna te janken door die preek, want ze was echt heel boos!!
Nou, Godzijdank had ze het gelezen en zei ze dat het voor mij moeilijker was, omdat ik hooggevoelig ben. (het gaat idd allemaal wat rustiger aan bij mij)
Ze ging de ortho halen om even te kijken.
Ortho erbij, en ja hoor die word ook ff boos omdat ik te weinig uren maak! Toen zei mn moeder. Nee, we stellen jou niet aansprakelijk omdat het langer duurt. Nou toen werd weer wat rustiger.
Hij ging kijken of ik vooruit was gegaan. En hij zei natuurlijk niks. Maar ik was wel wat vooruit gegaan! (Hij denkt zeker dat ht motiverend werkt om de waarheid niet te vertellen)
Nou, weer het verhaal, van ja anders moeten we kiezen trekken en alles! Ja had ons die keuze in het beging voor die beugelzooi ff gegeven, maar nee joh we proppn er gelijk van alles in want dat gaat sneller!!!
En volgens hem werkt het ook motiverend om dat ding te dragen als je weet dat ze anders je kiezen eruit trekken!!!!
Nou is mijn vraag, vinden jullie dat ik kan stoppen met de behandeling?
Ortho zegt van niet, want mijn onderkaak staat te ver naar achteren. Mijn voortanden zijn naar binnen gegroeit om die ruimte op te vullen.
Hij zegt dat ik dan uiteindelijk met mijn voortanden in mijn ondertandvlees ga bijten.
Mijn ouders zeggen dat ik zelf mag beslissen...
Wat vinden jullie?
Ik ben klaar met die l*l en zijn gel*l!
Respect als je dit gelezen hebt
en alvast bedankt als je gereageerd hebt
xxx Ann....

Als ik je advies mag geven; gewoon even doorzetten! Het is het allemaal waard
ja 2 of 3 dagen voor ik naar de ortho moest, droeg ik m wel snachts, maar ik moest m eigenlijk ook overdag.. Maar elke keer weer zei de Ortho dat het goed vooruit was gegaan en dat ik vooral zo door moest gaan
)