Hartritmestoornis, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Hartritmestoornis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 19:38

Zolang ik me kan herinneren maakt mijn hart regelmatig een huppeltje of gaat hij gedurende een paar seconden volledig op hol.
Ik heb zelfs regelmatig last van druk op mijn borst sinds een half jaar. Omdat ik nu medicatie voorgeschreven krijg die eventueel
een hartaanval zou kunnen veroorzaken in combinatie met een hartafwijking ben ik onlangs naar de cardioloog geweest voor een
onderzoek. Uit het hartfilmpje bleek dat er zeer waarschijnlijk een extra verbinding is tussen mijn boezem en een kamer, waardoor
de circulatie verstoord word en het hart een ritmestoornis vertoond.

Ik heb het ook in rust, niet alleen bij zware belasting. Gisteren hebben ze een draagbare hartmonitor aangesloten bij mij, ik moet
hem 4 weken bij mij dragen. Hij zit met 2 plakkertjes en twee draadjes vast aan een kastje, ik heb daar weer een draagbaar kastje
bij die de gegevens kan uitlezen. Zodra er een ritmestoornis plaats vind moet ik het draagbare kastje op de monitor aansluiten en
dan word alle informatie vanaf het moment van drukken tot en met 10 minuten daarvoor opgeslagen. Als ik drie goede stoornissen
heb kunnen registreren dan moet ik terug naar het ziekenhuis om de gegevens uit te laten lezen. Ik ben benieuwd wat ze eventueel
aanvullend nog willen gaan onderzoeken.

Zijn er bokkers met hetzelfde 'probleem' en hoe is dat bij jullie verlopen?

friends_f_e

Re: Hartritmestoornis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:19

Ik denk het niet, heb wel de laatste tijd pijn aan mijn hart op bepaalde momenten en wanneer ik dan adem of lach steekt dat, verder komt en gaat het gewoon. Maar geen idee of dat hier iets mee te maken zou hebben. Mijn ouders geloven het trouwens niet.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:24

Jep ik heb een lichte ritmestoornis. Is gekomen door ziekte en gelukkig niet heel ernstig. Wel heel vervelend voor mezelf. Ik kan er gewoon net zo oud als ieder ander mee worden (als het lot niet anders bepaald natuurlijk). Bij mij mist er soms een slag of maakt ie juist veel te snelle slagen. Ik word er sneller moe door en kan ook belachelijk zweten bij de minste inspanning. Maar verder kan ik alles gewoon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:25

Ik heb net weer 2 dagen rondgelopen met zo n kastje. En weer de storing niet kunnen vangen, maar ook geen oorzaak kunnen vinden. Treedt het weer op krijg ik ook voor een maand zo n systeem als jij nu hebt. Ze wijten het bij mij een gevolg van ms waar dus weinig aan te doen is. Af en toe een hartslag van 140 zonder aanleiding, tot nu toe juist in rust. Daarna weken een snel hoge hartslag bij inspanning, druk, erge vermoeidheid soms een slag overslaan in combi met hartkloppingen.

Ik hoop dat ze bij jou wel een oorzaak vinden, of juist niet natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-04-12 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:27

Ik lag laatst in eht ziekenhuis met een hartslag van 163 in rust..
Voelde niet echt fijn kan ik je vertellen..

Ze vonden het raar dat ik nog gewoon heb gefitnessed en nergens last van had.
Heb het in totaal 6/7 uur gehad en ze zeiden steeds: Dit houdt je hart niet vol..

Gelukkig wel goed gekomen, ik heb regelmatig wel hartkloppingen, dat het overslaat of dubbel..
Ik heb van mezelf ook een chronische hartafwijking.. :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:32

Oh dat klinkt erg vervelend! Zelf heb ik vooral tijdens mijn zwangerschappen veel last gehad van een extrasystole. Dan voel je dat je hart even een slag 'overslaat' en de slag daarna is extra hard. Dat voelt dan ook als een soort plopje in je keel. Via je ader in je hals voel je hem dan ook harder slaan.
Het voelt als het ware als boem ... boem ... boem ... ... ... BOEM ... boem. Het is zowel bij inspanning als bij rust maar bij rust is het veel frequenter.
Maar dit is iets dat vervelend is, maar niet gevaarlijk. Veel mensen hebben het, maar niet iedereen voelt het even goed. Bij mij is het echter erg vaak sinds mijn eerste zwangerschap, soms tot 4 á 5 keer per minuut. Dat is erg vermoeiend en ik slik nu medicijnen waardoor het heel sterk vermindert is.

Hopelijk heb je nu snel een paar keer zo'n ritmestoornis zodat ze het goed kunnen registreren. Dan kunnen ze zien wat het is en of je aan medicatie voldoende hebt. Maar wat een vervelend idee dat de medicijnen die je nu slikt bij kunnen dragen aan een hartaanval. Mag ik vragen wat je gebruikt en waarvoor?

friends_f_e: ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik heb dat ook wel eens, maar volgens mij staat dat los van je hart. Dat je daar in de regio steken hebt hoeft niets met je hart te maken te hebben. Maar als je je er druk over maakt kun je er eens naar vragen bij je HA.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 21:58

Ik slik die medicijnen nog niet, ik wacht eerst de uitslag van mijn hartje af. Mijn leven en gezin zijn me te lief om een hartaanval uit te lokken ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:04

Ik heb zo nu en dan ook last van boezemfibrilleren, voornamelijk in rust..
Maar als ik het voel, dan hoest ik een keer en is het weer over.. :o

Mocht het zich frequenter manifesteren ga ik uiteraard ook naar de HA, maar dat vind ik nu niet nodig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 01:58

Ik ben geboren met een hartstilstand en heb daar o.a. een ritmestoornis aan overgehouden.
Ik heb jarenlang verschillende bèta blokkers geslikt en ben in 2008 geopereerd (ablatie) wat niet goed is gegaan (zuurstof daalde onder narcose, hartslag viel weg). Daarna weer een tijdje bèta blokkers geslikt, tot ik stopte met anticonceptie, toen ben ik gestopt vanwege de bijwerkingen voor de foetus.

Onlangs zagen ze een afwijking in het ritme tijdens een longonderzoek en ze begrijpen niet waar het vandaan komt, maar denken dat het geen kwaad kan.
Gewoon doorgaan met ademen :P

Succes met je kastje!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 02:30

ik heb het ook,de dokter zei dat ik een beethovenhart heb die af en toe een slag extra doet en er muziek van maakt :+
dik 30 jaar geleden een weekend lang met plakkertjes en een holter(geloof ik) rondgelopen en toen zagen ze wel af en toe een extra slag,maar wisten niet waar het vandaan kwam.

ik geloof dat ze het Boezem of kamerextrasystolen noemen.
en ik heb er geen last van,moet alleen bij de tandarts er om denken dat ze me geen zware verdoving geven( zit adrenaline in en daar gaat je hart wat sneller van ) maar verder leef ik nog en gaat het prima.

hartritmestoornissen komen best vaak voor en is vaak niks ergs hoor :(:)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 04:02

Toen ik de ziekte van graves kreeg en ik nog niet wist was het was ging ik naar de huisarts met hart klachten. Uit eindelijk 6 weken met een holter rond gelopen. Wat erg vervelend was agezien ik allergische was voor de plakkers. Na dat apparaat meerdere goede ecg's had gemaakt kwamen ze er achter dat mijn hartslag kan wisselen tussen de 43 en de 110 slagen per minuut. Niet schadelijk, wel irritant. Nu de ziekte op orde is heb ik nog zelde hart ritme stoornissen. Maar als het even niet lekker gaat merk ik dat als eerste aan mijn rikketik.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:27

De mensen met hartklachten, zijn jullie wel naar een cardioloog geweest? En zo ja, hoe zag het hartfimplje eruit? Mijn moeder heeft een afgeboren afwijking en heeft als baby al meerdere hartanvallen moeten doorstaan. Ik heb waarschijnlijk dezelfde 'afwijking' maar dat is in principe makkelijk te verhelpen. Ik had net een finke stoornis, had ik het losse opname kastje ineens niet in mijn zak?? Ik hoop dat hij in de auto ligt en daar uit mijn zak is gevallen anders heb ik toch een probleem :S

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:24

Gebruik je zoetjes, die kunnen het namelijk ook veroorzaken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:29

Zelf geen hartkwaal (wel dodelijke hart en vaatziekten in de familie helaas)
1 op de 10 mensen heeft wel een onschuldige afwijking; maakt het hart een extra slag. Al merk je daar niet veel van (maar vond het frappant om daadwerkelijk te zien bij 8 van de 80 mensen die ik aam de ecg had aangesloten. Vond het heel bijzonder! Want het waren gezonde mensen. Nee heb ze niet verteld van hun afwijking, dat was mijn doel niet en het is gelukkig onschadelijk.)

Ik hoop dat ze wat vinden en ook kunnen behandelen, t is geen fijn gevoel :(:)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:46

Jep, hetzelfde als jou.. ik heb ook met de plakkertjes rondgelopen en ik had dus zo vaak er last van dat ik in een totaal van 2 weken 5 registraties heb kunnen doen die varieerden van een half uur tot dik twee uren.

Ik ben direct op de lijst gezet en bleek dat ik 5 extra verbindingen/gaten had. Ik ben er dus aan geopereerd en heb me nog nooit zo goed gevoeld erna.

Mijn hart zou ook steeds zwakker zijn geworden, maar dat snap je als je het gemiddeld 2x per week hebt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:49

Nee ik gebruik geen zoetjes en drink nooit/zeer zelden koffie, cola of andere dingen die dit zouden kunnen veroorzaken.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 14:52

Oei Elan, ik heb het gelukkig maar een paar seconde iedere keer. Meestal hoest ik (reflex) en dan is het weer snel over. Soms heb ik het 2x per dag, soms weken niet. Er is geen pijl op te trekken.

Apart Vuurneon, dat er zoveel mensen zijn met een extra slagje af en toe. Mijn cardioloog zag aan het hartfimpje dat er waarschijnlijk een extra verbinding zit, dus het is waarschijnlijk wel anders dan bij de mensen die je aan de monitor had. Ik denk ook niet dat ik 1 hupje zou voelen, maar die trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt die hij doet, die voel ik wel ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:55

Een hulpje voel je inderdaad niet, maar als je hart een kookwekker na doet kan ik mij het heel goed voorstellen dat je dat wel voelt! En ook maar goed, geeft wel een signaal af dat het niet klopt.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:10

Ik werd er ook altijd een beetje misselijk van. Op het moment werkt het lichaam natuurlijk niet zoals het moet. Ik ben ook al eens een keer op weg naar school halverwege uit de bus gegaan omdat ik het toen ook had, dan voel je je wel klote.. zit je daar alleen in een bushokje.. Was in de tijd zonder mobieltjes..
Dat was niet fijn kan ik je vertellen.

(Toen het over was ben ik naar de overkant gelopen en in de bus naar huis gestapt.. natuurlijk voelde ik me daarna hele tijd gewoon prima.. :o)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:06

Ik ben sinds afgelopen week hartpatient (als je interesse hebt in mijn verhaal, http://jierdei.tumblr.com/)

Ik heb inmiddels geleerd dat er veel verschillende hartritmestoornissen zijn en dat er een heleboel zijn die ongevaarlijk zijn. Die voelen vervelend, maar kunnen geen kwaad. Zorg echter wel dat je er achter aan gaat wát voor type je zelf hebt. Ik ben anderhalve week geleden opgenomen met een hartslag van 205 in rust en ritmestoornissen. Op dat moment was ik geloof ik meer dood dan levend en ik heb een week aan de hartbewaking gelegen. Dit was twee dagen na mijn bevalling die erg lang geduurd had en dus een stevige aanslag op mijn lichaam was.
Ik ben net weer thuis, nu met een hartslag van ongeveer 100-120 en vijf soorten medicatie. Het vertrouwen in mijn lichaam is wel helemaal weg en ik voel elke ritmestoornis nu extra duidelijk.

De afgelopen jaren had ik 'een hoge hartslag' die 'meestal wel regelmatig' was. Maar ook wat jij benoemd, regelmatig een huppeltje. Die ik ook niet kon vangen op de holter (dat kastje dat je hebt) en omdat mijn hartslag verder behalve hoog wel normaal leek is er geen actie op ondernomen.

Als je het niet vertrouwd als je het niet weet te vangen, laat je doorverwijzen en verder onderzoek doen. Met je hart kan het maar één keer echt mis gaan!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:22

Die van mij slaat ook regelmatig een slagje over, vooral als ik ongesteld moet worden. Mijn moeder heeft een spierziekte die ook op het hart slaat en er zijn veel hartafwijkingen in de familie. Desondanks denkt m'n HA dat er niets aan de hand is, wat ik eigenlijk zwaar irritant vind :=

Binnenkort ga ik met de cardioloog van m'n moeder praten :j

Bij mij gebeurd het alleen in rust, als ik veel sport is m'n hart lekker regelmatig. Het kan dus in principe ook stress zijn oid, maar beter is het om het gewoon na te laten kijken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:33

Eng he dat soort dingen, zolang je niet weet wat het is.
Ik heb 2 jaar terug in Turkije in het ziekenhuis gelegen, met een hartslag van 210..doodeng. Bleek een ontstoken hartvlies te hebben wat een tachyardie (als ik het goed schrijf) veroorzaakte, wegens een verwaarloosde griep en maar doorgaan en doorgaan, terwijl ik echt niet meer kon.
Meerdere malen bij de cardioloog geweest, allerlei testen gehad 2 maal 3 dagen met een holter gelopen, echo van het hart en toevallig afgelopen week weer voor een ECG geweest.
Het blijft een gevoelig punt en ik ben dr echt een jaar bang voor geweest, zul je net zien dat je dan meer last hebt, haha.
Na 4 meter lopen het gevoel hebben dat ik een marathon heb gelopen etc..naar rotgevoel..

Nu was dit weer terug gekeerd en bij mij valt het aan enorme stress te wijten deze keer, goddank..vrijdag echter wel bloedlaten prikken op hartfalen, gewoon voor de zekerheid ;)

Sterkte..fijn dat ze het zo goed uitzoeken.