Gekneusde schouder of stel ik me gewoon aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Gekneusde schouder of stel ik me gewoon aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 15:56

Hoi Bokkers,

Zoals je al aan de titel kon zien denk ik dat mijn schouder gekneusd is.. ik zal even uitleggen wat er is gebeurd ( het is niet zo bijzonder, als je dat verwacht :P )

Gisteren ging ik samen met mijn broer een brug proberen omdat die vind dat ik te dik + teweinig sport + hij denkt dat paardenmensen geen kracht hebben. Ik wilde hem wel eventjes goed op zijn plek zetten. Eerst moesten we allebei met onze vuisten de vloer aantikken terwijl je je benen gestrekt houdt ( bij mij ging het prima, mijn broer lukte het niet.. 1-0 voor de paardenmensen, trouwens mijn broer sport veel in de sportschool... ) vervolgens deden we allebei een brug. ook dat ging bij mij weer foutloos en je raad het al.. mijn broer kwam nieteens in de brug want hij kon zichzelf niet omhoog duwen en hij begon zielig te doen dat hij een spier had verekt door de brug ( waar die dus helemaal niet in kon komen, 2-0 voor de paardenmensen ) ik wilde er nog eventjes een schepje boven op doen om de brug te doen met 1 been. Had ik dat nou maar niet gedaan denk ik bij mezelf. Ik deed mijn been omhoog wat eerst goedging maar opeens klakte mijn arm naar beneden en ik viel vol op mijn rechter schouder en mijn ruggegraat. Meteen voelde ik pijn in mijn rechterschouder en ruggegraat. Nu is het nare gevoel in mijn ruggegraat weg maar steeds als ik maar iets met mijn arm beweeg doet het weer pijn. Gebroken is het sowieso niet. Spierpijn kan niet omdat we maar 2 dingen hebben gedaan dus geen avalstoffen in mijn spieren is.. dus de enige optie is GEKNEUSD? Nu wil ik graag weten wat jullie denken wat het is en of ik ermee naar de doktor moet gaan ( typen doet trouwens ook erg pijn omdat mijn schouder soms op en neer gaat ). Als ik mijn arm laat hangen gaat het nog wel maar het voeld niet prettig maar bewegen... auwie!

Stel ik me nou zo aan of is het echt gekneusd?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Estelle.

Flew

Re: Gekneusde schouder of stel ik me gewoon aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:58

Ik heb onlangs mijn schouder zwaargekneusd en toen kon ik echt NIKS meer met mijn rechterarm. Ik denk dus dat het wel meevalt en dat je wellicht toch een tik op je spieren hebt gehad. Goed warm houden en rustig aan doen. :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:59

Ik denk dat je gewoon wat verrekt hebt. Een gekneusde schouder doet heel wat meer pijn, als ik van je verhaal uit kan gaan. Maar ben geen arts, dus als je er last van blijft houden tóch maar even naar de doc lijkt me ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:59

Kun je hem wel bewegen? Ik denk dat je schouder gewoon een flinke tik heeft gehad (of misschien verstuikt?)

Als je het niet vertrouwt moet je naar de dokter, dat kunnen wij vanaf hier allemaal niet beoordelen.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:00

Flew schreef:
Ik heb onlangs mijn schouder zwaargekneusd en toen kon ik echt NIKS meer met mijn rechterarm. Ik denk dus dat het wel meevalt en dat je wellicht toch een tik op je spieren hebt gehad. Goed warm houden en rustig aan doen. :j

Oke!
Ik heb ook wel eens mijn pols zwaar gekneusd alleen toen was ik 6.. dus daar weet ik niet meer zoveel van :j Gelukkig kan ik hem wel bewegen maar het is verre van fijn! ( Ohja, trouwens zitten met mijn handen op tafel kan ik ook niet wat dat doet ook pijn... )

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:00

Bizzybijtje schreef:
Kun je hem wel bewegen? Ik denk dat je schouder gewoon een flinke tik heeft gehad (of misschien verstuikt?)

Als je het niet vertrouwt moet je naar de dokter, dat kunnen wij vanaf hier allemaal niet beoordelen.

Ik kan hem wel bewegen.. maar ik doe het zo min mogelijk want hoe meer ik hem beweeg lijkt de pijn zich te verdubbelen.
Misschien inderdaad verstuikt.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:02

Wat ik trouwens bedoelde met dat ik vol op mijn schouder viel
Ik kwam er gedraaid op zegmaar.. Als je je schouder naar binnen draait zo viel ik zegmaar en dan op mijn schouder.. Het klinkt wat ingewikkeld.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:04

niet te weinig bewegen hoor.. dan wordt het vaak erger..
misschien toch even naar de dokter
(heb zelf een keer m´n schouder half uit de kom gehad, en toen nog eens op m´n elleboog gevallen waardoor m´n schouder weer een tik kreeg.. blijf er last van houden)

edit: mij stopten ze bij half uit de kom nog 10 dagen in een mitella.. maar dan kun je dus frozen shoulder krijgen en duurt een tijd voordat ie weer lekker beweegt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:05

Chessie schreef:
niet te weinig bewegen hoor.. dan wordt het vaak erger..
misschien toch even naar de dokter
(heb zelf een keer m´n schouder half uit de kom gehad, en toen nog eens op m´n elleboog gevallen waardoor m´n schouder weer een tik kreeg.. blijf er last van houden)

edit: mij stopten ze bij half uit de kom nog 10 dagen in een mitella.. maar dan kun je dus frozen shoulder krijgen en duurt een tijd voordat ie weer lekker beweegt

mm inderdaad misschien een briefje voor de doktor halen.. maar dan zie je dadelijk weer is het niets en dan schaam ik me weer helemaal kapot. Al voelt het niet alsof het niets is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:09

Beter een keer teveel gaan dan een keer te weinig!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:10

Als je schouder gekneusd is, kan de dokter je ook niet helpen.
Zou zelf even een paar dagen afwachten en wordt het erger, dan kan je alsnog de HA bellen voor advies toch?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:18

monica08 schreef:
Als je schouder gekneusd is, kan de dokter je ook niet helpen.
Zou zelf even een paar dagen afwachten en wordt het erger, dan kan je alsnog de HA bellen voor advies toch?

Inderdaad. Ik ga zo wel ff lekker in een warm bad misschien knapt mijn schouder daar wat van op :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:22

Wel goed in de gaten houden, op 1 februari kreeg ik ineens uit het niets verschrikkelijke pijn in m'n schouder, kon er helemaal niks meer mee. Ook hobbels met de bus oid waren erg pijnlijk. Veel rust gehouden, week geen paardgereden, bezoekje chiropractor die tevens fysio is, en ondertussen loop ik er helaas nog steeds mee. Ben nu zo ver dat het als ik rustig aan doe geen pijn doet, maar zodra ik lang getypt heb, iets vastgehouden heb of paardgereden heb weer ontzettend last ervan. Elke keer als ik bij de chiropractor kom zit m'n bovenrug ontzettend vast en het komt dus hoogstwaarschijnlijk daar vandaan. Dus misschien toch ook maar even naar je bovenrug laten kijken. En naar je schouder :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 16:26

Warbling schreef:
Wel goed in de gaten houden, op 1 februari kreeg ik ineens uit het niets verschrikkelijke pijn in m'n schouder, kon er helemaal niks meer mee. Ook hobbels met de bus oid waren erg pijnlijk. Veel rust gehouden, week geen paardgereden, bezoekje chiropractor die tevens fysio is, en ondertussen loop ik er helaas nog steeds mee. Ben nu zo ver dat het als ik rustig aan doe geen pijn doet, maar zodra ik lang getypt heb, iets vastgehouden heb of paardgereden heb weer ontzettend last ervan. Elke keer als ik bij de chiropractor kom zit m'n bovenrug ontzettend vast en het komt dus hoogstwaarschijnlijk daar vandaan. Dus misschien toch ook maar even naar je bovenrug laten kijken. En naar je schouder :)

Vroeger ben ik inderdaad is op mijn nek gevallen met polstokhoogspringen. Sindsdien kan ik mijn hoofd niet meer naar achteren doen wel omhoog kijken maar dat hou ik niet langer dan 3 minuten vol.. Ook heb ik een erg slechte rug een steeds als ik naar de fyso ging was ik net zo slecht als daarvoor nu ga ik ook niet meer.. maar met gewoon lopen of dergelijke heb ik geen last van mijn nek, mijn rug een beetje.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:54

Ja ik heb ook geen beste rug, ook dat het inderdaad elke keer weer hetzelfde is als ik terugkom. Ik moet nu elke 6 weken en als het niet gaat eerder een afspraak maken, maar ik maak de 6 weken nooit vol eigenlijk! Misschien zat er al iets te kloten en is dit nu een beetje teveel geweest. Misschien als je een goede chiropractor (als je dat wilt natuurlijk!) kan vinden dat die het wel een stuk kan verlichten.. sterkte in ieder geval, een zere schouder is zo lastig :=

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:01

Ik zou het inderdaad wel goed in de gaten houden. Ik heb eens soortgelijke actie gedaan, was iemand aan het overtreffen met een handstand/radslag of iets in die richting. Dat ging ook niet helemaal volgens plan en heb er toen een slijmbeursontsteking aan over gehouden. Ook toen te lang doorgelopen met het idee van; is vanzelf gekomen, gaat vanzelf over.
Wel rustig aan doen, maar niet te rustig, wel bewegen binnen de pijngrens.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:10

Bedankt allemaal. Heb net rustig een paard rek oefeningen gedaan.. Ik kan m'n schouder wel wat meer bewegen alleen het brand nu wel een beetje... Straks maar eventjes een warm bad met lekkere spiede olie nemen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:25

Niet té enthousiast bewegen hoor! Ik dacht toen ook "stel je niet aan, je zal wel gewoon verkeerd gelegen hebben ofzo" maar daar is het niet beter van geworden die dag.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 20:55

Haha, oke bedankt ;)