Blaar verzorgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Blaar verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 08:40

Hoi hallo :')

Ik zit momenteel met een zeer pijnlijke, dikke blaar op mijn duim, waar mijn hand echt heel zwaar door aanvoelt. Als ik de zooi even iets laat afzakken, verandert mn hand in n blauw lijk : (weet niet of t met die blaar te maken kan hebben)

Heb de afgelopen 2 dagen moeten werken en gisteren is daar ook nog eens steeds heet water overheen gekomen en hete borden (gok het baantje :') )

Maargoed, op het moment ziet het er zo uit;

*klik*

Als iemand de beste verzorgings methode weet (want het doet dus echt behoorlijke pijn :x ), vertel het me. Ik ben normaal niet iemand met blaren namelijk.

Alvast bedankt :j

Liess__

Re: Blaar verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:31

Is de blaar open of nog dicht met vocht?

Als het open is en het vocht is eruit zou ik het gewoon laten rusten; geneest vanzelf wel weer. Evt een beetje vet houden wat het strakke gevoel wat verminderd.

Als de blaar nog dicht is met vocht eronder; naald ontsmetten met vuur en dan de blaar lek prikken en het vocht eruit laten lopen en afdekken met een pleister zodat er geen vuil in komt

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:14

Blaar is open, gisteren al gedaan. Maar tijdens het werken is pleister enzo eraf gegaan. Maar bedankt voor de tip van het vet houden :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:13

Je mag blaren eigenlijk niet doorprikken, die blaar is namelijk een "beschermertje" dat je lichaam maakt, maar goed, dat is nu al gebeurd. :P
(Ik neem maar even aan dat wat voor voetblaren geldt ook voor deze blaar geldt, haha.)
Dichtplakken met pleisters is wellicht heel verleidelijk, maar wonden genezen écht beter aan de lucht, dus doe er liever gewoon een gaasje op als je er dan per se iets op wilt doen. Houd het schoon en smeer er iets verzorgends dat niet plakt op (Bepanthen bijvoorbeeld), dan gaat het hopelijk snel over! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:16

Wat Konstantine zegt, ga ik in mee. En als je dan toch weer moet werken, een rubber handschoen erover, zo'n medische. Voor in de horeca, hebben ze ook van datzelfde spul alleen vingertjes van rubber.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:55

Konstantine: Hier wordt gewoon door de arts aangeraden om de blaren door te prikken hoor?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:02

Het is jusit beter om blaren open te prikken, mits het geen brandblaren zijn. Alleen het velletje zeg maar moet je er wel over laten. Wat sterilon er over is ook geen slecht idee, ook omdat het er nogal rood uit ziet. :)

Verder inderdaad niets aan doen, beter ook nog niet vet maken of iets op smeren. Pas als het helemaal droog is en dus hard wordt, dan kan je het er het beste zachte (Niet! vette) creme op smeren. Bijvoorbeeld een lotion of zwitsal. :)

Ik ben zeer ervaren met blaren, haha.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:08

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de blaar is ontstaan? Als het een brandblaar is, moet je er idd zoveel mogelijk afblijven.. Het liefst een pleister eroverheen doen/inpakken en vooral niet doorprikken (alhoewel dat nu te laat is)..
En als het komt door wrijving ofzo.. Idd handschoen overheen ofzo.. Ik prik blaren op mijn voeten ook altijd door.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 20:51

Nou ik heb die blaar volgensmij door het uitwringen van de handdoeken. Maar de dag erna heb ik m lek geprikt en savonds met werken is er heel vaak hitte aan gekomen etc. vanmorgen opnieuw lek geprikt, was niet zo lekker. :\