Raar soort nasmaak van bepaalde zoete producten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Raar soort nasmaak van bepaalde zoete producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 23:59

Sinds al een tijdje krijg ik na het eten van bepaalde zoete dingen, vooral op 'waterbasis', een raar gevoel. Bijna als een soort gistend laagje op je tong, er zit geen smaak aan, het voelt juist heel dempend/vaag, alsof er een soort mist rond je mond hangt. Hierdoor krijg ik een enorme behoefte aan dingen die heel zuur, peperig of zout zijn, om die rare dwelm te doorbreken... =S Alles wat een sterke smaak heeft, of een sterke dichtheid, zoals mul wit brood...
Met chocolade, een ander soort suiker dus, heb ik hier geen last van. Zoete bakproducten zijn ook geen probleem, zoals koek. Het is echt fruit (meloen heeft het heel sterk, aardbeien ook), tenzij het zuur fruit is. En frisdrank; Pepsi en limonade.

Het is behoorlijk aanwezig, nu heb ik het al zo'n 2 maanden kunnen merken. Waarom zou mijn lichaam zoiets doen? Ik heb zo'n gevoel dat dit iets probeert te zeggen... Misschien een nutritioneel tekort, ik weet niet precies. Zijn ook maar gokjes.

Odysseus

Re: Raar soort nasmaak van bepaalde zoete producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:08

Ik heb dat bij aspartaam... Maar dat zit niet in fruit dus dat zou dat niet verklaren (tenzij je daar zoetstof opdoet ofzo).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:40

Voor fruit kan je ook allergisch zijn, zo zijn er schijnbaar nog best veel mensen allergisch voor appels. In de meeste limonades zit ook wel wat fruitsap.

Ik heb een tijdje medicijnen gebruikt waardoor de weerstand in je mond wat minder werd (moest dat inhaleren) en dan kreeg ik ook wel eens een heel vaag gevoel in mijn mond. Lijkt wel een beetje op het gevoel wat je omschrijft maar ik kreeg geen behoefte aan ander eten, bij mij ging het weg als ik mijn tanden poetste.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 00:42

Ik heb daar heel erg last van nadat ik kiwi's heb gegeten alleen prikkelt het dan ook nog.

Het kan inderdaad best zijn dat je allergisch bent voor bepaalde stoffen/fruit. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:17

Je slikt niet sinds die tijd toevallig vitaminesupplementen of iets? Sommige met calcium kunen ook wel eens wat doen met smaak geloof ik, maar of dat dan specifiek met fruit kan zijn weet ik niet. ;)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:53

Ik neem wel vitaminepillen idd, maar dat is al heel erg lang zo. :)

Deze week eens ander fruit geprobeerd, kiwi, en daarbij heb ik dus helemaal niks, omdat dat zo'n 'bijtende' smaak heeft en niet zo gistig is. Zuur fruit is echt het chillst op dit moment. :)

Ook weer roomijs gegeten (met chocolade), geen last van, omdat het een volle smaak is.

Coca-Cola gaf vandaag helaas weer een flatterende nasmaak (light). Daar ga ik voorlopig dus maar mee stoppen. =/

Het lijkt wel of het gaat om de combinatie waterbasis + zoete smaak, of het nou aspartaam/zoetstof is of natuurlijke suiker... Daartussen kan ik hier geen verschil in merken. Ik hou het nog wel even in de gaten!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:29

Ik heb dat bij druiven vaak en dingen met zoetstoffen. ( optimel/fristi enzo)
Heb het idee dat dat komt door of teveel suiker of hoe het 'bewerkt' is ofzo
of door zoetstoffen, wat ook erg slecht is voor je, betere mindere dus.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:33

maarja, daar noem je ook wat... cola light...

Ik kan om die reden niet tegen light producten. Eerder dronk ik ontzettend graag optimel drink, vooral de kokos, liters kon ik daar van drinken.
Na een tijdje niet gekocht te hebben de nieuwste smaak weer eens meegenomen. Nou, heb die hele pak weg kunnen gooien, na 1 glas gedronken te hebben. Uren later 'proef' ik het spul nog steeds, incl raar 'mondgevoel'. Snapte er niets van.

Berichtje naar Optimel gestuurd via facebook, en jawel: ze blijken het soort zoetstof veranderd te hebben. Geen optimel meer voor mij dus.