Tekenplaag, ikzelf ook last van..wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Tekenplaag, ikzelf ook last van..wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 09:04

Hallo allemaal,

we wonen in het bos en hebben wat huisdieren, waarvan de kat en 1 langharige hond erg aantrekkelijk zijn voor teken.
Nu worden de dieren altijd erg goed behandeld tegen vlooien, teken en wormen, maar dit blijkt niet voldoende..ze zitten echt helemaal onder. (ik heb overigens Advantage gebruikt voor hun en een band van volgens mij was het Stronghold)
Dat is al erg vervelend, maar ik griezel echt van ze..ze kruipen nl ook op mij en heb dr al een aantal net optijd bij mn haargrens en buik weg kunnen halen voor ze zich vastzette..(terwijl ik dus gewoon op de bank zat, de dieren lijken ze mee te nemen, of ikzelf als ik van buitenkom) Bestaat er ook iets voor mensen, waardoor ik minder aantrekkelijk voor die griezels ben?? Kan moeilijk met een tekenband om gaan lopen he :P

Dus huis/tuin en keukenmiddeltjes zijn erg welkom...

tjeetje

Re: Tekenplaag, ikzelf ook last van..wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:08

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:11

Gebruik voor je dieren inplaats van advantage advantix, dit middel is vrij nieuw en werkt anders dan de meeste anti-tekenmiddelen.

Informeer maar eens bij je DA :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 10:34

Oooh Tjeetje, wat goed van je..tjeetje.. :P Die ga ik bestellen, baat het niet...edit. p[roduct niet leverbaar..helaas, ik zoek verder :)

Dank Anoli, die kende ik nog niet..ik zal er even op googlen. want het is geen doen zo, de kat wordt steeds magerder door al die teken en ben hele avonden bezig om de dieren te ontdoen van die griezels..en dan overdrijf ik niet eens :P

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:39

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:47

Ochjemig Ninxie, wat eng van die vrouw..ben al zo bang voor die griezels..brr..echt panisch, snachts in bed, wordt ik wakker van gejeuk en ja hoor, zit er weer 1 onder mn haargrens te wroeten. Tot nu toe mazzel gehad, maar het is erg smerig en vervelend..
Heb voor jouw reactie net 2 sprays van Tjeetje besteld..op hoop van zegen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:49

Onze katten hebben er ook enorm veel last van, heb ze al behandeld met middelelen tegen vlooien en teken maar dat helpt echt geen * , binnen een dag zaten er alweer teken precies op de plek waar ik dat spul erop gesmeerd heb.
Tot nu toe bij onszelf nog geen last maar ik vind het wel erg ranzig dat de katten ze meenemen naar binnen, je ze eraf aait of ze midden in de woonkamer platgestampt terugvind.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:51

Ja irritant he Anneliesdj..
Ik kreeg net via de mail de volgende tip, die haar dieren enorm hebben geholpen en dat is het merk Prac Tic..het werkt bij haar dieren enorm goed.
Dus ook dat is het proberen waard hier en wellicht ook een tip voor jou :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:54

de enigen tip die ik je kan geven is je zelf gewoon elke avond controleren. Ik ging jaren in de bossen op vakantie en ook erg aantrekkelijk, maar zolang jij ze er uit trekt( op een juiste manier) is er niks aan de hand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:53

Ik hou ook erg van in het bos wandelen.. maar die teken zijn echt pokkebeesten!!
Ik kijk me altijd na 's avonds, kleren meteen in de was.. een paar jaar geleden had er toch eentje wat langer gezeten en ben ik aan de antibiotica geweest. Ook fijn. Bah.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:56

knoflook eten werkt ook goed tegen teken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:02

Maar moet je dan niet enorm veel knoflook eten?
Bij dieren werkt dat ook wel, wij gaven onze hond altijd knoflook, 3 teentjes per week voor een hond van 70kg en dat werkte beter tegen vlooien dan de pipetjes van de betere merken, die werkten maar een week en dan is 40 euro wel erg veel.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:45

bij de katten spuiten wij frontline, voor de vlooien werkt ie niet. maar tegen teken wel ontzettend goed.

@ anneliesdj: valt best mee hoor. nu scheelt het dat wij zelf toch al wel veel eten met knoflook bereiden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:11

Frontline gebruikten wij ook bij de hond idd, dat werkte voor nog geen 3 dagen :P
Hoelang werkt frontline tegen teken bij de kat?