Misselijkheid met afvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Misselijkheid met afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 20:52

Ik lig nu in mijn bed, maar ben zo vreselijk misselijk. Ik ben heel moe maar kan gewoon niet in slaap komen.

Ik ben sinds kort weer bezig met afvallen en heb dit dus nu bijna elke avond.
Komt dit puur doordat ik nu minder eten in mijn maag heb of heeft dit een andere reden?
En heeft iemand goede en verantwoorde tips hoe ik dit kan voorkomen :+?
Water drinken helpt sowieso niet.

spettic

Re: Misselijkheid met afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:54

Op wat voor manier val je af?
Heb je een dieet of ben je gestopt met snoepen?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:54

Je word misselijk als je te weinig voedsel in je maag hebt..Dus eet wat !! En cola helpt goed..

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:55

Nee zeker geen cola, daar schiet je bloedsuikersiegel enorm van omhoog en dan keldert hij straks ook weer enorm waardoor je je nog slapper voelt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 20:57

Ik volg niet een specifiek dieet :),
Ik probeer het altijd ongeveer zo te doen:
2 Boterhammen met mager beleg (of kwark/yoghurt oid)
Tussendoortje onder de 100kcal.
2 boterhammen met mager beleg en stuk fruit
Tussendoor onder de 100kcal
Avondeten wat de pot schaft, een goed bord vol.
Fruit

Cola lust ik niet :)

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:00

het kan ook zijn dat je moet afkicken van suiker. Dat klinkt heel vergezocht, maar ik heb het ook gehad, het duurde bij mij ongeveer 2 week voordat het over was..
Nog even doorbijten dus, maar dan heb je ook wat!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:02

probeer meer eiwitten te eten. Deze zitten in noten, kip, kalkoen, tonijn ed.
Wanneer je trek krijgt tussendoor kun je beter iets met veel eiwitten nemen. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel. Van eiwitten gaat ook je verbranding omhoog. Zo val je af zonder dat je spiermassa verliest. Eiwitten zijn nl ook bouwstoffen voor je spieren.
Neem gerust 's avond een schaaltje magere yoghurt, met bijv. zoetstof als je het zonder te zuur vind.
Of een stukje kipfilet of een rolmops of een beetje zalm, een handje ongebrande noten. Er is zoveel wat je WEL mag als je aan het afvallen bent!!!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:04

Ohja, en zorg dat je niet teveel aardappelen neemt bij je avondeten. Neem liever een schep groente meer.
Eet wel mager vlees, liefst kip of kalkoen of vis.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 21:07

Bedankt voor de reacties :D. Het zou best kunnen dat ik inderdaad er even aan moet wennen dat ik nu een stuk minder suikers eet. Ook heb ik veel aan de reactie van Spettic, erg interessant! Morgen maar eens yoghurt of wat plakjes kipfilet proberen s'avonds :).

Ik houd niet van aardappelen, schep altijd al veel groente en een halve aardappel op.
Helaas heb ik bij het avond eten niet de keus welk vlees ik eet, ik eet namelijk op mijn werk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:11

Wanneer eet je voor het laatst?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:15

Ik ken het ,bij mij is het afkicken. Soms neem ik een soort gel zakjes tegen maagproblemen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:16

Je eetschema is het zelfde ongeveer aan dat van mij :D en ik zit nu ook (sinds kort niet meer) bij een dietiste.
Inmiddels 14 kilo kwijt dus ik praat je even moed in want het helpt echt *\o/* misselijkheid herken ik wel.
Daar had ik ook last van omdat je anders gaat eten, suikers ineens beperkt.

Probeer tussen de middag 3 boterhammen te eten maar met maar 2x beleg (dus 1 boterham dubbel) en de 3e boterham voor de helft beleggen en die ook dubbel. Snap je wat ik bedoel?
Wat eet je met avond eten. Je zegt een bord vol. Maar bord vol met groente, aardappelen of vlees?
Braad je je vlees in vloeibare boter, braadboter of olie? ook daar kan vreselijk veel verschil in zitten.
Let ook op dat je niet teveel fruit gaat eten en ook welke fruit soorten je na elkaar eet. Het ene kan meer gaan schiften dan het andere ;)

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:16

Je rooster is goed, alleen ik zou niet zo op de calorieen gaan letten als ik jou was, dat is heel misleidend.
Het is natuurlijk wel een steuntje maar je kan beter veel eiwitten gaan eten ipv koolhydraten, daar bereik je meer mee.
Als tussendoortje bijv rijstewafels of knackebrod, en pasta vervangen voor volkorenproducten en zilvervliesrijst..
En als ik je nog een tip mag geven, krachttraining! Het is saai in het begin, maar werkt super als je lekker strak wilt worden!
Heel veel succes!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:37

ik lees even mee, ik doe al een eeuwigheid tevergeefse pogingen om minder te eten. Ik ben redelijk op gewicht (wil er nog 3-4 kilo af maar het gaat vooral om centimeters), maar ik (vr)eet de hele dag door, nog geen uur na mijn lunch van 2 bruine boterhammen met hartig beleg heb ik alweer trek en dat is naar mijn mening niet echt gezond. Zeker op school is het erg, waardoor ik eind van de middag echt het idee heb dat ik om ga vallen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:08

Ik herken het ook! Ben nu ongeveer 2 á 3 weken bezig, en heb ook wel eens momenten dat ik 's avonds heel erg misselijk ben. Echt een gevoel dat je het niet helemaal 'vlak op de maag' hebt, maar niet zo misselijk dat je moet overgeven. Het wordt op den duur minder, effies doorzetten :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:41

Wat je kan nemen is gember na het eten dat helpt goed.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:49

Het ligt er ook aan waar je maag pijn doet,
wat is je normale eetschema?

Fruit bevat trouwens heel veel suikers,
je kan het fruit meestal beter als tussendoortje in de ochtend gebruiken, voor de lunch.
s'avonds voor het slapen bijvoorbeeld 1 of 2 droge crackers en dan deze heel langzaam kauwen, dit vult ook heel goed.

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:10

Ze zeggen altijd, eet als een heilige.. lunch als een koning, en eet s'avonds als een boer. (ofzoiets :o )
Oftewel, neem een groot voedszaam ontbijt, bijvoorbeeld 2 botherhammen. ( MET PINDAKAAS ! :J) een eitje, gekookt of op je eigen manier, dan een bakje yoghurt erbij. Dan heb je alle voedingstoffen binnen & kan je dag goed beginnen.
De lunch ook gewoon 2 boterhammen, yohurt. (breaker ofz.) en een stukje komkommer, of een handje wortels.
Avond eten wat de pot schaft. Maar neem minder dan je normaal neemt, en voldoende groente.
Neem voor elke maaltijd een flink glas water.. dan heb je meer het gevoel dat je vol zit.
Neem 3 tussedoortjes per dag, (je moet 6x eten) & neem deze elke dag om dezelfde tijd, je lichaam went heir dan aan en zal minder snel honger krijgen. Als tussendoortjes kan je bijvoorbeeld, komkommer, wortels of andere soorten. Of een stukje fruit. maar wat ook gewoon mag zijn : plakje ontbijtkoek, 3 lange vingers, etc. etc. dat kan je allemaal op internet vinden.
Ik vind het altijd zo 'Dom' Dat mensen honger gaan lijden.. dat hou je 1 week vol en langer niet. Je beschadigd je lichaam ermee.. Maar van meer eten val je juist af !
sorry voor het lange verhaal, waar je waarschijnlijk niks aan hebt.. :j
succes !