Vingers/handen schoon krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Vingers/handen schoon krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:56

Zoals denk ik velen met mij heb ik na het werk bij de paarden vreselijk vieze handen. De meeste troep is er wel af te wassen en boenen. Maar er blijft toch vaak een zwart randje rondom de nagels zitten. En ook heb ik wat lichte eeltplekken met in de "huidplooien" hardnekkige viezigheid.
Nou is dit natuurlijk niet het meest mooie aanzicht van handen.... :D Daarom mijn vraag: heeft iemand een suggestie/tip om mijn handen weer schoon te krijgen?

Ik vind het zelf geen probleem dat ik "werkhanden" heb, maar vind het gewoon niet zo netjes bij de andere dagelijkse bezigheden. Ik was nu altijd met een nagelborseltje en heb er al heel wat versleten. Ook heb ik al eens garagezeep geprobeerd, maar daar worden de nagels niet schoon van.
Dus is er een middeltje dat helpt? Dan zou ik die graag horen....

SteffiiY

Re: Vingers/handen schoon krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:57

heel vaak als ik echt vieze handen heb die ik niet schoon krijg was ik mijn handen onder de douche met zeezout of schrubzout, als je wondjes of sneetjes in je handen hebt prikt dat wel :=
Maar als je handen gewoon heel zijn, worden ze er vaak wel weer schoon van :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:58

handschoenen aandoen bij de paarden (-;

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:59

sallandval schreef:
handschoenen aandoen bij de paarden (-;

Dat is toch geen antwoord op haar vraag?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:01

Ook ik heb altijd hele vieze handen als ik terugkom van mijn paard en vol met eelt.

Als ik thuiskom gelijk ff gewoon de handen wassen en dan onder de douche goed boenen met nagelborstel en met lekker badschuim erbij, dan zijn ze brandschoon bij mij, ook onder de nagels, ik hou de nagels dan ook kort.

En als je handen droog zijn vijl ik 1 x per week met een houten vijl zoveel mogeliljk de eelt op mijn handen weg.

En voor je naar bed gaat insmeren met handcreme, dat houdt ze zacht.

En van handschoenen aan bij je paard en tijdens het hele gebeuren vind ik niks, ik gebruik liever blote handen en omdat ik ze altijd weer goed schoonkrijg is het gelukkig ook niet nodig.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:05

Op zich krijg ik het onder de nagels wel schoon. Maar het is zeg maar aan de zijkant van de nagels (net lang de nagelriemen). Ik zal niet weten hoe het daar kan komen, maar het is mogelijk blijkbaar. Maar als het daar kan komen dan moet het toch ook weg kunnen? :P
Handen in smeren doe ik ook elke avond. Het vuil is er eigenlijk als ware ingesleten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:08

los een vaatwastablet op in een bakje warm water en ga er een poosje in zitten weken met je handen. Dat deden wij vroeger als onze handen er snel weer toonbaar uit moesten zien.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:10

bakje soda doet hetzelfde :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:11

Bij de welkoop of boerenbond heb je van die zeep met 'stukjes' ik noem het altijd schuurpapier zeep! Maar dat werkt best goed. Autobedrijven gebruiken die zeep ook, voor mega zwarte handen :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:12

Weken in warm water met soda/Biotex erbij.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 19:16

Oké soda heb ik dus kan ik wel eens proberen. Vaatwastabletjes hebben we ook, maar is dat niet te agressief? Ben niet snel ergens allergisch voor, maar dit lijkt me wel heel extreem...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:22

Ik zou gewoon wat soda oplossen in warm water, weekt je huis prima schoon! Die zwarte randjes krijg je anders haast niet weg, ken het probleem dus.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 00:40

Handen insmeren met vet (kan ook handcreme zijn) en dan met warm water en een borsteltje wassen.
Echt vieze handen boen ik mee tijdens het douchen. Je openingspost had de mijne kunnen zijn, qua vieze handen. :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 01:33

Ik heb dit ook heel snel en ik vijl de randjes zeg maar altijd met een eeltblokje. :+ Ook helpt het om na het douchen je huid terug te duwen met een bokkenpootje, daar zit bij mij vaak de viezigheid onder.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 15:14

Mowoah, een bokkenpootje? Ken alleen dat koekje.... :P