Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
zonnebloem18 schreef:Wat ga je dan eten gewoon alles of alleen lekkers?
Want je kan ook erg streng zijn voor jezelf en dan niks lekkers meer in huis halen.
Ik ben best wel een stress eter maar we hebben eigenlijk bijna nooit iets in huis en ik eet geen droge crackers dus dan is het al snel over.
ranna schreef:Nagano, je hebt al een maagverkleining gehad maar zijn daarvoor ook lichamelijk oorzaken uitgesloten?
Schildklier, insulineniveau e.d.?
Als je het voor het kiezen had ga je dan voor koolhydraten of eiwitten?
of worst of kaas
pffff en de andere dag eet ik weer helemaal niets maar voel ik me rot
Romyv schreef:ik denk ook dat dit geen kwesty meer is van ' streng voor jezelf zijn'. Dit moet je niet alleen willen oplossen.
Je moet er achter komen wat emotioneel het meeste knelt en wat je angsten zijn, pas dan kan je gaan werken aan de oplossing. Het eten is een symptoom en symptoombestreiding is altijd tijdelijk. Wat je wel kan doen is een andere afleiding zoeken; nu grijp je naar eten (makkelijk, tijdelijke bevredigend en aangewend) maar probeer dit om te gooien naar bv een stuk wandelen. Ook dit is aan te wennen, maar zoals je waarschijnlijk als geen ander weet; ' Iedere verandering doet pijn'.
Scuces
Arabelle schreef:Romyv schreef:ik denk ook dat dit geen kwesty meer is van ' streng voor jezelf zijn'. Dit moet je niet alleen willen oplossen.
Je moet er achter komen wat emotioneel het meeste knelt en wat je angsten zijn, pas dan kan je gaan werken aan de oplossing. Het eten is een symptoom en symptoombestreiding is altijd tijdelijk. Wat je wel kan doen is een andere afleiding zoeken; nu grijp je naar eten (makkelijk, tijdelijke bevredigend en aangewend) maar probeer dit om te gooien naar bv een stuk wandelen. Ook dit is aan te wennen, maar zoals je waarschijnlijk als geen ander weet; ' Iedere verandering doet pijn'.
Scuces
Je hebt het goed verwoord Romyv, het geldt ook voor mij. Ik moet ook een andere bezigheid zoeken, i.p.v. naar lekkere dingen grijpen. Maar ik zit ook aan medicijnen, waar ik eerder dik van wordt dus voor mij gaat het niet helemaal op. Ik bedoel, het is niet helemaal eerlijk, op die manier.
Romyv schreef:ik denk ook dat dit geen kwesty meer is van ' streng voor jezelf zijn'. Dit moet je niet alleen willen oplossen.
Scuces
dank je wel
Arabelle schreef:Nee, het is niet moeilijk te doorbreken, het is eerder afspreken met jezelf, van wat wil je, lekker eten en dik worden, of gezonder eten, en slank worden. Die overweging, moet ik nog sterker bij mezelf, laten doordringen. En dat het niet eerlijk is, is wel zo.
Nagano schreef:was het maar zo dat ik kon zeggen niet piepen maar gewoon doen
het is niet zo makelijk
een emotie eter is helaas niet de knop om zetten en dan lukt het wel
daar komt veel meer bij kijken helaas
mijn leven is echt een puinhoop nu helaas en ook niet snel even opgelost
dus dit ook niet !!!!!!

sallandval schreef:zo zie je maar weer dat een maagband geen wondermiddel is. Een (eet/koolhydraat)verslaving is een serieus probleem. "streng voor jezelf zijn'werkt averechts en ik ben bang dat een oproep op bokt toch veel van de 'gewoon niet doen' reacties op gaat leveren... neem je probleem serieus en gun jezelf de mogelijkheid om dit echt op te lossen dmv professionele psychologische hulp.
Colway schreef:Heb je al (psychische) hulp gezocht? Een eetverslaving ligt niet zozeer aan het eten, maar aan de reden daarachter. Los je dat niet op, los je de verslaving ook niet op. Heb je al eens hulp gehad?
Nagano schreef:Colway schreef:Heb je al (psychische) hulp gezocht? Een eetverslaving ligt niet zozeer aan het eten, maar aan de reden daarachter. Los je dat niet op, los je de verslaving ook niet op. Heb je al eens hulp gehad?
ja ik ben door de mensen die mijn maagverkleing heb gedaan door verwesen naar die persoon
dus dan moet het goed komen