Opgezette klieren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Opgezette klieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:05

Ehm ja, ik ben op het moment alles behalve fit (verkouden en wat ziekerig). Echter zijn mijn klieren (onder je kaak en zijkanten van je hals/nek) zo enorm opgezwollen dat het pijn doet en heel mijn nek stijf is, ook slikken doet behoorlijk pijn.

Is er een manier om dat te verminderen? Want word er niet echt goed van. Sowieso een gruwelijke hekel aan ziek zijn, maar die klieren zijn nog bijna erger nu.

Wie heeft een tip?

dressagelady

Re: Opgezette klieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:09

Het is heel vervelend maar die dikke klieren zijn juist een teken dat je lichaam het aan het opruimen is. Wat je wel kunt doen is door bijvoorbeeld met extra vitamine C en gezonde voeding je lichaam een handje te helpen :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:10

Zo begon bij mij de ziekte van pfeiffer :o
Ik zou er dus niet te lang mee doorlopen en even langs de huisarts gaan.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:36

Zo begon bij mij ook de ziekte van Pfeiffer inderdaad.
Maar de opgezette klieren (en dan met name keelontsteking) heerst nu ook heel erg. Ik had er afgelopen week ook weer erg last van.

Ik slikte daar voor strepfen, de iets sterke variant van strepsels. Werkte erg goed, dus kan je altijd proberen. Als het lang aanhoud (min. 1 week) zou ik toch even langs de dokter gaan.

Beterschap!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 15:38

griep heerst momenteel en opgezette klieren gaan daar vaak mee gepaard
het beste wat je kunt doen is rustig aan doen, goed uitzieken,vitamine's en dergelijke nemen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 15:47

Heb wel gruwelijke keelpijn en heb een hele dosis middeltjes daar voor; slijmoplossers, trachitol, strepsels en thee met veeeeel honing. Daarnaast veel drinken, dan gaat het wel en is het goed uit te houden.

Vind de klieren op dit moment het meest hinderlijke eigenlijk.

Ik heb nog wel een pot met vitamine c kauwtabletten, vond op internet dat als je niet fit bent je met 1 gram vitamine C per dag je weerstand om hoog brengt. Echter zijn dat ongeveer 15 tabletjes, is dat niet een beetje te veel van het goede? Verder dus maar genoeg fruit en zo eten, al moet dat wel lukken.

Dinsdag examen, dus wil eigenlijk dan wel weer een stuk fitter zijn of eigenlijk gewoon weer beter.

Maar geen trucjes om te zorgen dat die klieren iets minder pijn doen? Snap dat het eigenlijk juist goed is als je ziek bent, maar vind het uiterst irritant. :oo

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:22

Paracetamol, meer kan je niet doen

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:32

en heel veel water drinken! je lichaam kan alleen goed schoonmaken/opruimen als er ook genoeg vocht in het lichaam zit, gorgelen met mond water of jonge jenever kan ook wel eens verlichting geven, en rauwe ui eten daar zitten sterke stoffen in waar veel bacteriën niet tegen kunnen misschien niet lekker maar wel effectief en als je erg last hebt van je keel kan honingdrop of drop met veel zoethout erin ook verzachten net als honing wat ook goed helpt bij een schrale keel. ga niet teveel met munt/mint eucalyptus in de weer als je verkouden bent want hierdoor kunnen je slijmvliezen geïrriteerd raken waardoor ze te veel dik slijm aan maken en ben je vaak verder van huis of duurt het langer voor je genezen bent.....en extra vitamientjes helpen ook erg goed....

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:34

Ik heb het ook! Keelpijn, hoofdpijn, snotterig, oorpijn en hoesten als een zeehond. Mijn klieren zijn ook vreselijk opgezet al is het gelukkig al wat minder. Dus ik lees even mee!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 16:36

Pijnstillers :j Zorgt er niet voor dat ze minder groot worden en het voelt nog steeds naar, maar dan is die echte pijn in ieder geval weg...

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:50

Ik had een paar maanden geleden precies hetzelfde.
De huisarts vertelde me dat ik een bacterie in m'n klieren had, na twee weken antibiotica was alles over :)