Steeds weer rugpijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Steeds weer rugpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 16:34

Hoi,

Ik zit echt met een vervelend probleem:
Enkele keren per maand (het is dus maar soms) heb ik last van enorme rugpijn. Meestal word ik ermee wakker, maar soms krijg ik het ook gewoon door de dag. Het gaat alleen over als ik ga liggen. Vaak wisselt het ook om naar buikpijn, maar misschien zijn dat stralingspijnen, dat weet ik niet, maar mijn buik zwelt er dan echt van op. Het is op de plaats waar je rug het meest hol is eigenlijk, dus die indeuking eigenlijk, en het ligt vlak naast mijn ruggengraat langs beide kanten. De kinesist zegt ook wel steeds dat het er vast zit, maar wanneer ze het los maakt heb ik het af en toe ook nog. Ze zei dat het niet het soort rugpijn was dat je normaal van paardrijden krijgt dus dat is het ook niet. Toen dachten we dat het van mijn nieren kwam, want ik had ook vaak blaasontsteking, maar daar hebben we dan een scan van gemaakt en alles zag er normaal uit, toen dachten we dat het van die blaasontsteking kwam, maar ik had echt geen idee dat ik dat had, voelde ik niks van. Ik heb dan een tijd heel veel moeten drinken, maar dat maakte niet echt wat uit. Het is echt een constante zeurende pijn en vaak houdt ik onbewust mijn adem in en som kan ik echt in huilen uitbarsten omdat het zoveel pijn doet. Ik heb dit al sinds het 5e leerjaar (10 jaar), nu zit ik in het 5e middelbaar(16 jaar) en ik heb er nog steeds, wel minder, last van. Verder ben ik ook wel heel onlenig in mijn bovenrug. Als ik ga slapen met rugpijn, dan wordt is 's morgens wakker en dan voel ik ook echt werkelijk níks aan mijn rug.

Wat het volgens de dokter was maar blijkbaar toch niet is:
Ruggenwervels op elkaar; ik deed de oefeningen maar ze werkten niet.
Groeipijnen; nog steeds?
Blaasontsteking; na medicatie nog steeds.
Foute houding; verklaart niet waarom ik het alleen op sommige momenten heb.

We denken dat het komt doordat mijn spieren op elkaar gaan zitten, maar hoe het komt dat dat gebeurd, daar zijn we nog steeds niet achter.

Nu is mijn vraag: heeft iemand hier nog last van gehad? Is het misschien scoliose of reuma ofzo?

Talisa

Re: Steeds weer rugpijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:24

Is het vlak voor en tijdens je ongesteldheid?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:01

Talisa schreef:
Is het vlak voor en tijdens je ongesteldheid?

Nee, gewoon onwillekeurig.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:04

Is het een idee om eens naar een manueel therapeut te gaan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:05

Ik zou eens een goede osteopaat zoeken... Ik had ook elke keer last van m'n rug vooral spieren en ook als ik uit bed kwam. Osteo zei dat het bij mij door mn nieren kwam die heeft ie behandeld, pijn weg.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:09

MarjanB schreef:
Ik zou eens een goede osteopaat zoeken... Ik had ook elke keer last van m'n rug vooral spieren en ook als ik uit bed kwam. Osteo zei dat het bij mij door mn nieren kwam die heeft ie behandeld, pijn weg.

Weet je nog wat er precies mis was? Mijn nieren zijn normaal nagekeken en er was niets abnormaals op te zien... Osteopaat wou ik al lang heen, maar m'n moeder blijft maar zeggen dat ze denkt dat het van een blaasontsteking komt /3

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:10

nynke55 schreef:
Is het een idee om eens naar een manueel therapeut te gaan?

Dat is misschien ook nog eens een goed idee... 't Mag nu wel eens weg gaan na 7 jaar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:13

Probeer eens een acupuncturist zou ik zeggen.

Over je rug loopt je blaasmeridiaan aan beide zijdes van je ruggengraat, dus als je telkens blaasontsteking hebt kan dat aardig kloppen. :)

Ik heb daar heel veel last van gehad, veel fysio en manuele therapie gehad.
Sinds een paar maanden bezig met bach bloesem, dmv acupunctuurrichtlijnen.
Wat dus hetzelfde effect heeft als naalden, en ik ben nu 1 keer geweest voor een schoonheidsfoutje.

Je blaas staat in verband met ''iets niet los kunnen laten'', ben je een stresskip?
Als je iets niet los laat, gaat zich dat fysiek uiten met bijvoorbeeld blaasklachten.

Verder nog iets: ik had mede die rugklachten door een voedselallergie.
Ik had daar verder geen last van, maar na alles geprobeert te hebben op dieet gegaan en toen was ik al gauw van 75% vd klachten af.
Nu ben ik vooral bezig met al die blokkades weg te werken van die periode.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-04-12 20:21, in het totaal 4 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:14

Ik heb al jaren last van mijn rug, zelfde plek als jij, maar dan ook met van die gemene steken. Even eeen bezoekje aan de manueel therapeut, en ik kan er weer een paar maand tegen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:21

Ik ben ook helemaal doorgelicht, echo's enz bloedonderzoeken. Kwam weinig raars uit maar wel elke keer van die rare spanning in mn onderrug. Ik ben donderdag weer behandeld met combi van osteopaat en acupunctuur(die man heeft chineese geneeskunde gedaan) en het scheelt heel veel. Weet niet waar je woont?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:23

Heb je darmklachten MarjanB?
Ik had door die verrekte voedselallergie dus die lage rugklachten.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:32

moonfish13 schreef:
Probeer eens een acupuncturist zou ik zeggen.

Over je rug loopt je blaasmeridiaan aan beide zijdes van je ruggengraat, dus als je telkens blaasontsteking hebt kan dat aardig kloppen. :)

Ik heb daar heel veel last van gehad, veel fysio en manuele therapie gehad.
Sinds een paar maanden bezig met bach bloesem, dmv acupunctuurrichtlijnen.
Wat dus hetzelfde effect heeft als naalden, en ik ben nu 1 keer geweest voor een schoonheidsfoutje.

Je blaas staat in verband met ''iets niet los kunnen laten'', ben je een stresskip?
Als je iets niet los laat, gaat zich dat fysiek uiten met bijvoorbeeld blaasklachten.

Verder nog iets: ik had mede die rugklachten door een voedselallergie.
Ik had daar verder geen last van, maar na alles geprobeert te hebben op dieet gegaan en toen was ik al gauw van 75% vd klachten af.
Nu ben ik vooral bezig met al die blokkades weg te werken van die periode.

Ah dat wist ik niet, misschien is het dan toch van een blaasontsteking :) En nee, eigenlijk ben ik eerder het tegenovergestelde van een stresskip, maar ik zit vaak wel in met dingen, maar ik denk niet dat het daarvan komt. :o

Hoe wist je dat dan uiteindelijk van die voedselallergie? Bedoel je dan dieet van gezonder eten of echt afvallen?

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:32

nynke55 schreef:
Ik heb al jaren last van mijn rug, zelfde plek als jij, maar dan ook met van die gemene steken. Even eeen bezoekje aan de manueel therapeut, en ik kan er weer een paar maand tegen.

En weet je waarvan jij het hebt? :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:36

Ik had gewoon klachten, veeeel spierspanning, constant scheve wervels en liep al een jaar bij de fysio.
Uiteindelijk een week op gluten en melkvrij gegaan en dat was de oplossing mede.
(Heb een vorm van autisme, waarbij 85% dat schijnt te hebben.)

Darmklachten slaan gewoon heel erg op je onderrug.

Ik zou het trouwens niet te hard zeggen wbt de blaasklachten hoor, ik zou zeker eens een acupuncturist zoeken. Ik heb al zoveel klachten weggewerkt waar ik niet van af kwam op die manier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:32

Ja ook darmklachten, vaak na uien prei enz heel erg vervelend als je uit eten bent. Was een jaar of 2 geleden 10 kg in 3 maand afgevallen doordat mn darmen helemaal overstuur waren. Heb toen maagscopie enz gehad niks te vinden. Vanaf die tijd veel maagpillen enz. Nu al 3 maanden geen last meer van sinds ik ben begonnen met acupunctuur en osteo. Net als moonfish zegt acupunctuur helpt ook heel goed!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:39

Ik heb dt ook.... Ben bij de dokter geweest die verwees mij naar het ziekenhuis voor foto,s op de foto,s was niks te zien weer terug naar de dokter toen kreeg ik fysio voor mijn houding want die bleek veel te slecht te zijn

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:42

Heb je al wel eens röntgenfoto's/mri-scan laten maken?
Zo ben ik er achter gekomen dat ik verschillende afwijkingen in mijn rug heb en daaraan geopereerd moet worden..

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 21:23

toplinsey schreef:
Ik heb dt ook.... Ben bij de dokter geweest die verwees mij naar het ziekenhuis voor foto,s op de foto,s was niks te zien weer terug naar de dokter toen kreeg ik fysio voor mijn houding want die bleek veel te slecht te zijn

Ja ik trek mijn schouders wel wat op en loop wat te hol met mijn rug, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik het maar enkele keren per maand heb.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:30

Ik lees ook even mee.. Heb ook vaak last van mijn rug.. De laatste tijd al een aantal weken achter elkaar door.. Ook bij de "holling" van me rug zegmaar.. Ik heb van mezelf een wat hollerre rug.. Dus denk dat het daarvan komt..