Ik heb sinds de winter een scheurtje aan de binnenkant van de bovenlip. Waarschijnlijk ontstaan door de droge lucht, met mond open slapen. Als mijn mond droog is (met name in de ochtend) doet dit zeer en bovendien trekt het dan weer verder open.
Aangezien ik regelmatig met open mond slaap en zeer regelmatig wakker word met een droge mond/lippen scheurt dat plekje dus steeds weer open en krijgt het geen kans op te helen. ik heb al geprobeerd door water naast mijn bed te hebben en zo te proberen dat het niet droog word. Ook heb geprobeerd te gaan slapen met labello, maar tegen de tijd dat ik wakker word is dat natuurlijk al lang weer uitgewerkt. Ook gedurende de dag smeer ik regelmatig met labello om het vochtig en soepel te houden.
Ja gewoon steeds een beetje er op smeren.Werkt erg goed tegen slecht helende wonden.
Lous
Geplaatst: 12-04-12 12:31
Water droogt juist uit. Daarnaast is Labello goed om je lippen soepel te houden en droogte ervan te voorkomen, maar niet echt geschikt om het te genezen.
Het beste kan je voor het slapen gaan een dikke laag Vaseline of Purol op je lippen aanbrengen. Dat werkt een stuk beter en houd de hele nacht. Ook is het verstandig overdag met het smeren door te gaan. Het laagje kan dan best wat dunner, want anders ziet het er wel heel raar uit. Als je dit een paar dagen volhoud moet het al over zijn.
Warboel
Geplaatst: 12-04-12 12:34
Vaseline? Dat laat een vettig laagje achter en blijft beter zitten dan labello. Is ook waterbestendig.
Tessa_1
Geplaatst: 12-04-12 12:35
Labello is zo gemaakt dat als je het gebruikt en daarna niet meer gebruikt dat je lippen dan juist droger worden..
Purol is idd geweldig spul, Vaseline heb ik nooit geprobeerd..
Anoniem
Geplaatst: 12-04-12 12:37
Ik heb dit ook gehad, na elke avond een flinke laag purol erop voor het slapen gaan was het met een ruime week over. En ik had nog heerlijk zachte lippen ook elke ochtend Wat ook werkt is ter ondersteuning is rabarbercompote eten (serieus) en dan een beetje langs je lippen laten gaan, dat klinkt gek maar dat werkt heel goed bij wonden in en rond je mond.
Je hebt van Dr Swaab een stickje wat je op je lippen kunt smeren. Voordat je naar bed gaat,flink dik erop smeren. Niet overdag doen,want je lippen worden wit Ik ben altijd na een paar dagen van alle scheuren af!
Als ik heel vaak labello gebruik droogt het juist uit en gaat het scheuren, alleen als het echt heel erg is smeer ik het er even op, maar echt niet te vaak. Misschien wat minder proberen?
nieky1993
Geplaatst: 12-04-12 20:49
Ik had zo een kloofje in mijn onderlip. Echt heel lang mee rondgelopen en niks hielp. Ik smeerde er zelfs op een gegeven moment sudocreme op. Ik ben toen naar de apotheker gegaan en die heeft me een zalf ervoor gegeven. Binnen 3 dagen was ik er vanaf Dus eens naar je apotheker gaan en gewoon vragen.
Geen labello meer gebruiken maar Purol! En dan geen dun laagje maar echt een dikke vette laag voordat je gaat slapen
Mi_Amore
Geplaatst: 12-04-12 20:51
je neus vrij houden, zo slaap je in elk geval niet meer met je mond open
Rhinathiol is hier goed voor!
Tequilaatje
Geplaatst: 12-04-12 20:52
Ik had het ook, ik gebruik nu steeds Blistex, die blauwe potjes. Dat werkt echt fijn! Sudocreme droogt ook juist uit, dat is meer voor smetplekken op vochtige plekken.
Firedancer
Geplaatst: 12-04-12 22:36
Beste advies: stoppen met Labello!
Er staan wel meer topics op bokt over Labello, echt smerig verslavend spul. Eigenlijk is alles wat op petroleum basis is niet goed.
Ik heb standaard een pot vaseline op mijn kamer staan. Help geweldig! Ik doe standaard elke avond een laagje op mijn lippen en als ze wat droger zijn een dikkere laag. Helpt geweldig bij mij.