Auw, toch weer blaasontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mars_loves

Auw, toch weer blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 21:44

Pff, ik heb dus sinds gisteren waarschijnlijk weer eens een blaasontsteking...
Ik slik wel eens van die capsules, BlaseCare ofzo, en ik dacht dus echt gisteravond en vanochtend niks meer te voelen,
of nouja, ik voelde niks meer, dus ik dacht dat het over is (stom van me.)..
Nou heb ik er vanavond dus weer last van, en het doet echt heel erg pijn!
Ik ben niet zo dat ik gelijk naar de dokter ga met zulke dingen (beetje stom misschien?), ik wacht meestal liever een paar dagen af of het niet over gaat..
Nou heb ik wel best een gevoelige blaas, en al vaker blaasontstekingen gehad, en meestal ook zomaar uit het niets?

Het doet nu zo pijn, ik ben bang dat ik er niet van kan slapen vannacht, en moet morgen toch half 6 er weer uit voor school, dus mijn vraag is: Weet iemand iets tegen de pijn? Paracetamol werkt niet, ik voel geen verschil... -O-
Op internet kom ik niet verder dan veel drinken?

Alvast bedankt!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:52

-O- ai, da's niet fijn..
Ik weet niet echt iets tegen de pijn (behalve een portie pijnstiller? :Y) ) maar als je vaak last hebt van blaasontsteking:
cranberriesap drinken helpt heel goed, cranberries schijnen goed te zijn ter verkoming van blaasontsteking.. (link met mooie-termen-uitleg hierover)
Gewoon eens proberen, helpt het je niet tegen je blaasontsteking, cranberriesap barst van de vitamines, dus schaden doet het niet :D

mar08

Re: Auw, toch weer blaasontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:02

veel drinken moet je zeker doen, dat spoelt de blaas.. maar je moet eens naar de dokter gaan dan krijg je een antibioticakuur.. heb je nu vaak in korte tijd een blaasontsteking gehad dan moet je vragen aan de dokter of ze je urine op kweek zetten.. succes en beterschap ;)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:17

Ik zou als ik jou was in ieder geval even je urine opvangen morgen en dat naar de huisarts brengen, anders gaat er weer een dag/nacht over heen.

En zeker niet afwachten..

Voor vannacht heb ik geen andere tips dan bovenstaande..

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 22:20

Is er niet iets wat ik nu voor vannacht al kan doen? Heb namelijk nu de neigeing om me gewoon heel de nacht in de wc op te sluiten, ookal verzacht dat de pijn niet ..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:35

iets warms op je buik kan verzachten, een kruik of pittekussentje.
Veel drinken, liefsts iets zuurs, sinaasappelsap bijvoorbeeld. En de maximale dosis paracetamol nemen zo dat je de pijn kan beperken, of neem ibuprofen.
En morgen naar de dokter voor een kuurtje, loop je er te lang me rond kun je nierbekkenontsteking krijgen! Beterschap!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:38

Ik zit hier ook mee, vanaf maandag.. En ik sluit me straks ook het liefst op op de wc. Ik breng morgenvroeg wel even urine heen. Moet jij ook doen! Zo'n kuur helpt vaak erg goed en dan ben je er zo van af.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 22:38

Oh, en lekker warm douchen kan ook erg verlichten.
als ik erg heftige blaasontsteking heb plas ik ook wel eens onder de douche, dan doet plassen een stuk minder pijn... Daarna scheut bleek door de douche :o

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:44

Steeds een AB kuur halen is niet echt handig, ivm resistentie op den duur. Mijn dochter heeft dito een gevoelige blaas en bij de 1e tekenen van een ontsteking neemt ze over de hele dag verdeeld 15 x een 60 grams Vitamine C tablet, de gewone dus ascorbinezuur. In de loop van 2e dag al veel minder last en na 3 a 4 dagen helemaal over. De vitamine C verzuurd je urine en dat vinden de bacterien niet fijn, kunnen hier niet in overleven.

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:46

Ben vanochtend toch maar weer aan de pijnstiller gegaan, en ben gelukkig de dag met niet al te veel klachten door gekomen :)
Nu in bed met een pak cranberrysap naast me bed, een pot 1000mg vitamine C en een pot D-Mannose haha.
Hopen dat het morgen niet weer erger is, anders ga ik inderdaad toch maar naar de dokter, hoe verschikkelijk ik dat ook vind..

Ik ben gewoon heel bang voor dokters/tandartsen enzo, daarom ga ik zo weinig mogelijk :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:56

Je krijgt de huisarts vaak niet eens te zien hoor :P Als je gewoon met je plasje in een potje daar komt zetten kan je het afgeven aan de assistente. Die onderzoek het dan en krijg je dezelfde dag nog een telefoontje met de uitslag en kan je direct het kuurtje ophalen :) Zo gaat het hier tenminste...

Heb je het op bepaalde momenten? Of komt het gewoon ineens vanuit het niets opzetten?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:58

Huisarts heb je idd niks mee te doen en wij krijgen de uitslag direct. Staafje er in en je weet de uitslag. Bij mij was er niks uit gekomen, moet zeggen dat het bij mij nu ook zo goed als weg is. Lig ook al een week op bed met zware griep dus misschien had ik gewoon verminderde weerstand. Het is wel op kweek gezet dus morgenvroeg even bellen dan weet ik zeker dat er niks anders geks aan de hand is.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:00

Ja het is inderdaad net hoe druk het is of je meteen de uitslag krijgt of niet. Misschien krijg je het juist telkens terug omdat je nog nooit een antibiotica kuur hebt gehad en dat het daarom telkens niet goed uit je lichaam is. Mijn schoonmoeder (doktersassistente) zegt ook dat je er niet zomaar mee door moet blijven lopen omdat het dus kan gebeuren dat het telkens net niet helemaal overgaat, of dat het uiteindelijk een nierbekken ontsteking kan krijgen. Dat doet pas auw :')

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 06:04

ik heb hier ook erg last van,
ik heb gedroogde cranberries liggen en soort cranberrysap, maar dat moet je nemen om het te voorkomen niet om er beter van te worden want dat kan alleen een peneseline kuur. ik zou zeggen neem veel water,(sinaas)appelsap dan spoelt het schoon

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 06:14

Mijn dochter had het laatst en in haar urine was niks te zien, het weekend erg ziek geweest en kon smaandags niet meer lopen.Naar een vervanger geweest daar was wel in de urine van alles te zien. Ze kreeg toen wel een kuur.Het gaat niet vanzelf over hoor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:01

Gewoon ff in een potje plassen en inleveren, als ze dan wat vinden krijg je gelijk een kuurtje. Ik ben er jammer genoeg ook maar al te bekend mee. Sowieso veeeel drinken. En goed uitplassen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:21

aslo schreef:
Steeds een AB kuur halen is niet echt handig, ivm resistentie op den duur. Mijn dochter heeft dito een gevoelige blaas en bij de 1e tekenen van een ontsteking neemt ze over de hele dag verdeeld 15 x een 60 grams Vitamine C tablet, de gewone dus ascorbinezuur. In de loop van 2e dag al veel minder last en na 3 a 4 dagen helemaal over. De vitamine C verzuurd je urine en dat vinden de bacterien niet fijn, kunnen hier niet in overleven.

Vergis je hier niet in. De zogenoemde ureum spliters vinden een zuurder mileu heerlijk om te groeien en zullen dat ook gestaag doen wat kan resulteren in een nierbekken ontsteking met nierstenen.
Ik ben bang dat je dochter dan zeer veel meer pijn heeft.

Steeds een AB halen is idd niet goed zolang je niet weet waar tegen je behandeld. Je hebt breedspectrum en smalspectrum AB. Als jij je plasje opstuurd naar de HA kijkt het lab welke de veroorzaker is en zet een antibiogram in. Daarmee kan je gericht behandelen.
Een kweek incl een antibiogram duurt minimaal 2 dagen voordat de uitslag er is. Bij de HA kunnen ze dmv een sneltest wel bepalen in welke groep de veroorzaker valt (gram neg of gram pos) maar zeer zeker niet op een verder niveau.
Zo kunnen ze je aan de hand daar van een breedspectrum AB geven maar niet specifiek.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:25

Hè ts heb je al wat naar de dokter gebracht ? Bij mij is uit de kweek gekomen dat ik toch wel een urineweginfectie heb. Dus breng t nu maar gewoon ff heen!

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:38

EllaBellaah schreef:
.....

Heb je het op bepaalde momenten? Of komt het gewoon ineens vanuit het niets opzetten?

Ik heb het eigenlijk gewoon heel vaak als ik zenuwachtig ben geweest ofzo, maar dan heb ik vaak ook zo iets van nah zit tussen me oren :')
Maar nu is het gewoon zomaar uit het niets, heb niks anders gedaan dan normaal de afgelopen tijd?

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:42

Sundral schreef:
Hè ts heb je al wat naar de dokter gebracht ? Bij mij is uit de kweek gekomen dat ik toch wel een urineweginfectie heb. Dus breng t nu maar gewoon ff heen!

Nee heb nog niks gebracht, kon niet ivm school, was afgelopen weken paar dagen ziek steeds, dus kon even niks meer missen, als ik meer dan 10% afwezigheid heb mag ik niet over namelijk }:0
Het gaat al wel wat beter, heb er soms ook helemaal geen last van, maar ben wel bang dat het terug kan komen, als dat zo is ga ik maandag.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:35

Hier eentje die je niet aan kunt spreken met Martine maar noem mij gewoon wandelende blaasontsteking.

Maandelijk. Ik lieg niet, maandelijks heb ik er last van. Kuurtjes, inwendig onderzoek.. De HA en het ZH worden nergens duidelijker van.

Afgelopen maandag was het weer feest. Urine ingeleverd en kuurtje gekregen. Kuurtje slaat na 5 dagen nog niet echt aan. Urine op kweek gezet in het ZH en daarvan krijg ik woensdag de uitslag.

Radeloos ben ik er van.

Wat hier voor tips worden gegeven wb zuurtjes, zure sappen, cranberriepillen en alles; Dat is allemaal verdoezelen. Het helpt (voor even) maar de bacterieen verwijden niet allemaal. Gewoon kuurtje halen.

TS; Zou je moeder het niet weg willen brengen? Mijn moeder doet dat altijd! Zij haalt zelf mijn kuurtjes op.