Buikspier en goede zit oefeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Buikspier en goede zit oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:30

Hoiii

Heeft iemand oefeningen of een link waar je kan vinden wat voor buikspier oefeningen goed zien en hoeveel.
Wil je van je buikje af.

En ik zag in paard en leven oefeningen staan voor een goede zit.
Hoevaak moet je die doen achter elkaar?

gr

Romyv

Re: Buikspier en goede zit oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:13

ligt het aan mij of klopt je zin echt niet? Wat wil je weten? Hoe je van je buikje af komt, hoe je beter gaat ziten (stoel of paard?) of hoe bepaalde oefeningen gaan???

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 12:22

Ik wil van alles weten.

Ik wil buikspieroefeningen gaan doen. Ik heb zo een apparaat maar doe er nooit iets mee omdat ik niet weet wat ik ermee moet en hoevaak je iets moet doen wil het nut hebben.
Ik doe ook mee aan het topic over afvallen wil 5 kg kwijt en het zit vooral bij me buik.
Maar door gewoon gezond te gaan eten en geen chips en koek enz doordeweeks.

Dus ik dacht dat apparaat kan ook weleens uit de kast gehaald worden.
Alleen wat moet ik ermee gaan doen.

Verder wil ik meer weten over de oefeningen die in de paard en leven staan.
Gaat over paardrijden en hoevaak je
die oefeningen moet doen wil je verschil gaan zien.
Soepel in het zadel heet het artikel

Dus wie weet buikspier oefeningen voor mij en hoevaak ik die moet doen?
En hoevaak doe je de oefeningen die in het tijdschrift paard en leven staan?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:50

Dat artikel ken ik niet, dus daar kan ik weinig over vertellen.. wat betreft de overige buikspieroefeningen;

Er zijn verschillende theorieën over sporten, 1 ding hebben ze allemaal gemeen: je kan niet plaatselijk afvallen. Als je echt in cm's wilt afslanken is het een combinatie van diëten (of beter gezegd je eet patroon aanpassen) en sporten. Cardio alleen gaat geen zoden aan de dijk zetten is mijn ervaring. Ik ben recent ruim 10 kg afgevallen, ik doe wielrennen en fietsen soms 5 uur op een dag. Ondanks dat verloor ik nog geen kg vet op mn buik. door krachttraining erbij te doen is dit me wel gelukt.

Wat ik deed waren circuit trainingen.. Dit zijn 10 oefeningen die je ieder een minuut lang doet, zoveel mogelijk herhalingen, met daartussen 15 sec rust. Deze ronde herhaal je 3x. De circuits zijn zo opgebouwd dat je een hele hoge hartslag hebt tijdens de krachtrraining waardoor je verbranding omhoog gaat. Je bent in totaal 40 minuten kwijt, daarnaast deed ik dan altijd nog rondje buik en rug, 3 maanden later had ik blokjes op mn buik. Ik trainde 3 a 4x per week echt hard, naast mn andere sporten (iedere dag naar stal, door de week naar mn werk fietsen, hardlopen, wielrennen). had 3 schema's per week zodat ik nooit 2 dagen hetzelfde deed. In het begin standaard programma's van de Men's health ed. nu maak ik ze zelf.. Kortom, je moet er echt wel kei en keihard voor werken! Zoals de trainers bij mij zeggen: zonder pijn geen verandering, dat is de waarheid.

als je wilt kan ik je wel helpen bij het maken van schema's, als jij een beetje weet wat je wilt, hoe vaak en hoelang.

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:02

Interessant Romyv en knap ook! Dat is idd keihard trainen. Ik wil ook al een tijd een schema wat ik kan doen om af te vallen en mijn conditie te verbeteren. Ik zit alleen met mijn hyperventilatie waar ik mee op moet letten, als ik TE fanatiek start ben ik zo uitgetraind. Ik lees dus even mee, ben erg benieuwd en geinteresseerd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:10

die schema's van men's health zijn echt heel zwaar. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik wat gewend ben (faniek wielrennen, hardlopen, al jarenlang fitness) maar heb met regelmaat gehad dat ik echt even 5 minuten rust moest nemen omdat ik anders al mn eten eruit zou gooien. Dus ze zijn te zwaar om mee te beginnen, maar je moet wel ergens beginnen. Je komt er ook alleen achter wat je grens is als je ze op zoekt en grenzen verleg je alleen door daar constant tegen aan te blijven lopen..

er zit natuurlijk een groot verschil tussen ietsjes vet eraf willen trainen of echt bikini model willen worden :+ maar als je een goed getraind lichaam moet hebben, kost je dat heel veel tijd (ik sport 3 uur per dag), energie en geld (groente is eenmaal duurder dan een pak pasta)..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:20

Dankjewel voor je reactie :)

Zeker knap! Wat een uithoudingsvermogen en dat je zo sterk bent.

Wat ik wil is 5 a 6 kilo afvallen.
Ik hoef geen af getraind lichaam.
Het liefst gewoon strakke buik alles wat strakker in vel.
Als ik zit zie je precies zo een vet rol.
Dat had ik vroeger nooit is gewoon in de jaren gekomen en niet opgelet.
Maar alles kan natuurlijk wel iets strakker.
Ik weet niet goed hoe de verhouding is tussen vet en spiermassa.

Ik wil graag rond de 60 kg wegen.
Ben nu dan begonnen gewoon gezond te eten.
Niet frituren, hamburgers pakken of pizza eten doordeweeks of zak chips leeg eten enz.

Ik werk 40 uur.
Rij 4a5x in de week paard dit is vaak 1 tot 3 paarden rijden en 1 of 2 longeren.
Weides schoonmaken en de stallen. (6 stallen)
Ik ben daar wel paar uur mee bezig.
Daarom at ik vaak slecht maar ben nu bezig de tijd nemen gewoon verse groentes echt te snijden en te roebakken en te koken enz. Kost wat meer tijd maar veel beter.

En sinds kort zwem ik baantjes op de woensdagavond.

Ik moet eerlijk zeggen ik heb geen tijd om bv 5 uur te fietsen op een dag of bedoel je dat per week?
Me werk is 40km verderop op een dag dus 80km met de auto.
Dat ga ik niet fietsen.
Tijdens me werk loop ik best veel ik doe laboratorium werk dat is afwisseld staan en zitten enz.

Ik dacht met de buikspieroefeningen als je die gaat doen ontwikkel je wel buikspieren en word het dan niet strakker?

Verder heb ik echt geen verstand van circuit trainingen.
Dus als je daar meer over wilt vertellen heel graag.
Daar sta ik zeker voor open.
Maar hoe doe jij het nu? Jij hebt je doel behaald sport je nu minder en kom je dan weer aan?

Hardlopen heb ik gedaan via de sportschool werd het langzaam opgebouwd heb ook schoenen gekocht voor hardlopen voeten waren gecontroleerd maar helaas moeten stoppen door zere knie. Die is dus wat zwak denk ik. We deden ook altijd warming up en colling down.
Ik ben nu niet meer lid van de sportschool omdat ik vaker paard rij en ben gaan zwemmen.
Ik les op een manege en krijg privelessen kost best wat en het zwemmen natuurlijk ook.
Daarbij allerlei kosten die zijn gestegen.
Heb wle fitness gedaan maar eigenlijk weinig veranderd en deed aan zumba lessen en dat hardlopen.
Nu rij ik daarvoor in de plaats vaker paard.

Ik moet er wel goed opletten dat ik genoeg energie hou en mezelf niet uitput.
Weerstand was laatste tijd slecht heb nu vitamine kuur enz.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 10-04-12 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:22

Ik ga mee met Romyv, ik doe ook circuittraining.

Buikspieren kun je trainen, maar daar gaat je buikje niet van weg.

Voor vetverbranding moet je ten eerste heel erg goed op je voeding letten, dat is al 80% van het verhaal.
Daarnaast kun je het beste de grote spiergroepen pakken, dat zijn je benen. Veel squats, lunges, later met gewicht erbij.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:36

idd, eten is 80%!!!! colt turkey stoppen met alles waar suiker in zit is regel nr 1. Verder eet ik weinig tot geen koolhydraten (alleen een klein beetje havermout in de ochtend om op gang te komen, de rest van de dag niets).. ik ben nu weer rustig aan begonnen met sporten na 2 maanden rust (ben van mn paard gevallen; gescheurd capsel onder mn meniscus en frozen shoulder als gevolg), dus moet ook echt rustig weer opbouwen. ben in die 2 maanden alleen maar afgevallen terwijl ik juist ging snoepen doordat ik me lamlendig voelde.

Het zijn ook de kleine dingen die verschil maken, neem de trap (rennen) ipv de lift, trek een sprintje naar je auto, ga wandelen met je paard ipv longeren, als je fiets probeer dan zo hard mogelijk te gaan en niet zoals normaal lekker rustig aan. Bewegen telt pas als je buiten adem bent, anders niet.

Je zou er toch minimaal 3x per week extra sport bij moeten doen wil ej resultaat hebben. 2x is onderhouden, 3x is verbeteren. Dan moet je rekenen op een uur sporten (daarnaast omkleden, reistijd oid). Je kan het ook thuis doen maar mij lukt dat nooit en ik heb heel veel dissicpline.

wat phormicola zegt klopt: van buikspieroefeningen krijg je niet persee een strakkere buik, je moet alle spieren pakken en juist de grote want die zorgen voor de meeste verbranding!!

ik ben nu bezig met een beginners schema te maken voor mn zus, ik kam hem hier wel posten als jullie dat interessant vinden?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:48

Jazeker interessant.
Dankjewel dat je dat wilt doen!

bv longeren het zijn niet me eigen paarden ik kan er niet zomaar mee gaan wandelen.
Ik kan wel vaker wandelen na het rijden met het paard wat met pensioen is.
Sporten bedoel je echt naar de sportschool gaan of niet?

gr

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

eigenlijk wel. Je hebt bij fit4free abbs voor 15 euro per maand, dat is nog wel goed betaalbaar (weet niet precies wat je dar allemaal voor hebt en of je dan bv alleen tijdens kantoor uren oid kan maar zou je eens uit kunnen zoeken). Sommige werkgevers betalen ook een deel van de sportschool abonnementen omdat het goed is tegen ziekte verzuim, gooi het eens op bij je manager!

Er zijn ook veel dingen die je thuis of buiten kan doen, zoals hardlopen, fietsen ed. als je last van je knie hebt: bovenbenen trainen!!!!!! en rustig opbouwen...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:01

heb trouwens voor de liefhebbers een schema hier in mn mail staan! kan ik wel even door sturen als je je mail per pb stuurt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:21

fit4free ken ik niet. Ik zal het eens googlen. Ik woon in een dorpje heb je wat standaard sportscholen.
Ik werk voor een bedrijf in leeuwarden maar standplaats wageningen.
Dus sportschool in de buurt wat het bedrijf betaald is er niet.

Ik deed ook boven benen trainen in de tijd voor en tijdens het hardlopen.
maar kon tijdje niks meer haha.

Fietsen doe ik trouwens op zondag wel weer.

Ik mail je even.

gr

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:23

Als er toch nog mensen zijn die plaatjes hebben of linken hebben wat voor buikspier oefeningen je kan doen en hoevaak wil diegene dan nog reageren?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:30

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:39

http://www.flair.be/nl/beauty-en-dieet/9134/spring-je-slank.html# (is voor 6 weken)

Dit probeer ik vol te houden. Maar met pijnlijke knie is het touwtje springen wat lastig. De buikspieren merk je na 3 weken verbetering. Van mn fysio heb ik ook nog wat kleine buikspier oefeningen gekregen, dit om je bekken stabiel te houden.
- Alleen je navel aantrekken, zonder dat je de grote buikspieren meeneemt. Klink makkelijk, is het totaal niet :+
- Liggen, armen voor je borst kruisen, voeten onder je kont. Kont omhoog, en dan 1 been strekken terwijl je bekken recht blijven.