Drie a vier weken geleden heb ik last gekregen van allergie/irritatie onder mijn ogen en ik dacht dat die veroorzaakt werd door mn reinigingslotion (Diadermine). Die irriteerde al een paar weken maar maar een heel klein beetje en er was niets van te zien, dus ik trok me er niet zoveel van aan. Tot de keer dat ik mijn ogen van mn mascara en oopotlood ontdeed, en ze aan de onderkant (bovenkant niks gemerkt) erg branderig en jeukend aanvoelden. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was vooral mn linkeroog aan de onderkant gezwollen (rechts weinig te zien) De zwelling zat net iets onder de wimperrand en leek op een grote rode rimpel
Ik heb er inmiddels wat oog make-uploze dagen achter zitten om alles te laten herstellen en heb een nog zachtere reinigingslotion gekocht en een ander oogpotlood (ik had het gevoel dat die vorige al een tijdje ook wat jeukte, dus misschien lag het daar ook aan). Daarnaast heeft mn moeder een medische zalf onder mn ogen gesmeerd die tegen irritatie werkt.
De allergie is vorige week nog een keer teruggekomen (deze keer verdenk ik een mascara) en deze keer zwol vreemd genoeg alleen de huid onder mn rechteroog op. Links was alleen een tikkeltje rood, maar wel jeukerig en trekkerig. Rechts is weer (bijna) de oude, maar ik zie onder mn linkeroog nog steeds een soort rimpel, die ik vrij zeker weten daarvoor nog niet had.
Ik vraag me dus af of het normaal is dat het zo lang duurt voordat zoiets wegtrekt? Er zijn ergere dingen dan dat, ik weet het
Maar ik ben 24, leef gezond en rook niet dus ik wil nog niet aan de rimpels
Wie heeft er ook eens zoiets gehad en weet of dit nog wegtrekt en of dat lang kan duren? Soms vraag ik me wel bijna af of ik me niet vergis, een klein beetje onregelmatigheid of een rimpeltje heeft iedereen wel, ook kinderen. Maar toch, voor mijn gevoel klopt er iets niet en een recente, scherpe foto van mn gezicht (voor de allergie) was er niks te zien.Wie heeft hier ervaring mee (al is het een wat rare vraag)?
Inmiddels maak ik me wel weer op, maar nog steeds niet aan de onderkant en de spulletjes die ik verdacht van irritatie heb ik natuurlijk niet meer gebruikt. Het gaat nu een paar dagen goed.