Allergie/irritatie onder je ogen, wie weet daar iets over?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje_

Allergie/irritatie onder je ogen, wie weet daar iets over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 11:02

Hoi,

Drie a vier weken geleden heb ik last gekregen van allergie/irritatie onder mijn ogen en ik dacht dat die veroorzaakt werd door mn reinigingslotion (Diadermine). Die irriteerde al een paar weken maar maar een heel klein beetje en er was niets van te zien, dus ik trok me er niet zoveel van aan. Tot de keer dat ik mijn ogen van mn mascara en oopotlood ontdeed, en ze aan de onderkant (bovenkant niks gemerkt) erg branderig en jeukend aanvoelden. Toen ik de volgende ochtend wakker werd was vooral mn linkeroog aan de onderkant gezwollen (rechts weinig te zien) De zwelling zat net iets onder de wimperrand en leek op een grote rode rimpel :+

Ik heb er inmiddels wat oog make-uploze dagen achter zitten om alles te laten herstellen en heb een nog zachtere reinigingslotion gekocht en een ander oogpotlood (ik had het gevoel dat die vorige al een tijdje ook wat jeukte, dus misschien lag het daar ook aan). Daarnaast heeft mn moeder een medische zalf onder mn ogen gesmeerd die tegen irritatie werkt.

De allergie is vorige week nog een keer teruggekomen (deze keer verdenk ik een mascara) en deze keer zwol vreemd genoeg alleen de huid onder mn rechteroog op. Links was alleen een tikkeltje rood, maar wel jeukerig en trekkerig. Rechts is weer (bijna) de oude, maar ik zie onder mn linkeroog nog steeds een soort rimpel, die ik vrij zeker weten daarvoor nog niet had. -O- Ik vraag me dus af of het normaal is dat het zo lang duurt voordat zoiets wegtrekt? Er zijn ergere dingen dan dat, ik weet het ;) Maar ik ben 24, leef gezond en rook niet dus ik wil nog niet aan de rimpels :') Wie heeft er ook eens zoiets gehad en weet of dit nog wegtrekt en of dat lang kan duren? Soms vraag ik me wel bijna af of ik me niet vergis, een klein beetje onregelmatigheid of een rimpeltje heeft iedereen wel, ook kinderen. Maar toch, voor mijn gevoel klopt er iets niet en een recente, scherpe foto van mn gezicht (voor de allergie) was er niks te zien.

Wie heeft hier ervaring mee (al is het een wat rare vraag)? :)

Inmiddels maak ik me wel weer op, maar nog steeds niet aan de onderkant en de spulletjes die ik verdacht van irritatie heb ik natuurlijk niet meer gebruikt. Het gaat nu een paar dagen goed.

sannie275

Re: Allergie/irritatie onder je ogen, wie weet daar iets over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:35

Heel veel succes :') Ik heb chronische oogontsteking en krijg dit er vaak bovenop. We hebben er hier wel een naam voor, maar daarmee kan je niets vinden op google, weet niet precies hoe het heet. Bij mij ontstaan het vaak bij idd te lang dezelfde oogmake-up gebruiken of als ik in mijn oog wrijf (wat vaak gebeurd door mijn andere chronische oogontsteking). Dan begint het heel gevoelig te worden en doet het pijn als ik erop druk. De volgende dag wordt ik wakker met een geweldig rood en dik bultje onder of boven mijn oog op de waterlijn :') Volgensmij kan je er niet veel aan doen, goed reinigen (niet met heftige dingen) en het gaat vanzelf weer over. Een heet washandje vaker per dag op je oog leggen schijnt ook te helpen, heb er nooit wat van gemerkt dat het beter ging, misschien bij jou wel! :)

Mereltje_

Re: Allergie/irritatie onder je ogen, wie weet daar iets over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 15:35

@ Sannie275, bedankt voor je reactie. Ik had een week niet gekeken want in eerste instantie reageerde er niemand (het is ook iets vaags). Goed reinigen met een zacht middel doe ik, en inmiddels heb ik een hypo allergeen oogpotlood gekocht. Verder weet ik nog steeds niet zeker wat het is...mn moeder zei dat het ook een virus kon zijn. Wel apart dat allergie juist van te lang dezelfde spulletjes kan komen, want om allergie tegen te gaan zou je toch zeggen dat je niet snel iets nieuws probeert :s Maar ik ga dit eens aankijken :)