Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Fred_Kroket schreef:Waarom vraag je het niet aan je huisarts wat het precies is, wat je eraan kunt doen en hoelang het herstel is?
Lijkt me wel zo makkelijk en duidelijk.
lovemeintje schreef:Fred_Kroket schreef:Waarom vraag je het niet aan je huisarts wat het precies is, wat je eraan kunt doen en hoelang het herstel is?
Lijkt me wel zo makkelijk en duidelijk.
zoals er in mijn stukje staat de ha zegt dat het ontstoken is er vanzelf moet overgaan.
ik vraag ervaringen aan andere mensen, ben al naar de ha geweest.
Misterylady schreef:Kraakbeenontsteking heb ik ook (gehad). Pas toen ik bij een later bezoek ging doorvragen, bleek dat het idd Tietze was.
Ik herken ook niet alles wat op internet staat over Tietze hoor.
Maar die ontsteking, kan weken tot maanden duren voordat het over is en de kans is groot dat het weer terug komt.
saga schreef:Ik heb twee jaar geleden ook het syndroom van Tietze gehad. Uitwendig zag je niets bij mi. Ik had geen verdikkingen ofzo. Maar ik had wel mega veel pijn. Vooral bij het ademhalen kreeg ik van die gemene steken. Het deed zo veel pijn dat ik niet eens wist hoe ik moest gaan zitten. Na een paar maanden is het toen steeds minder geworden tot dat het over was. Mijn huisarts zei dat er geen medicijnen voor waren en dat het na een paar maanden over zou zijn.
aisa schreef:hier nog een ervaringsdeskundige!
Tietze,ja geruwlijk pijnlijk tot 3 keer per dag van mijn sokken gaan!
Ik zeg WIE?heb ik ,Tietze? die ken ik nie!![]()
![]()
Inderdaad ik slikte al pijnstilling,die hielpen echt geen fluit daar tegen.
Ben toen bij de accupentuur terecht gekomen,echt ik kan hem nog wel zoenen,na 3 keer werd het al minder(moest het al weg zijn,ik ben in totaal 10 keer geweest.
2 punten op mijn voorhoofd en 2 in mijn hand,lekker liggen een half uur,en ik was er vanaf!!
Wat deed dat zeer(Tietze,niet de accupentuur!)
en ben blij dat het over is.
Alleen bij snel praten,en veeel stress wil het wel een beetje de kop opsteken maar geen "aanvallen"meer gehad!
aisa schreef:nee ,ik voel het onder de borsten precies,in het midden en dan een cm of 5 naar beneden(tja hoe leg je dat nu netjes uit!)mhet zkt dan naar beneden tegen de (maag?) denk ik aan.
Als ik op tijd ging liggen duurde de aanval zo'n 20 minuten,en dan was het net of er een stopje ergens uitgetrokken werd en dan zakte het heel snel,echt te raar voor woorden!
Heb wel ademhalingsoefeningen daarna gekregen,door de pijn kan je gewoon niet ontspannen ademen en,moet je goed opletten!
De aanval ging er niet sneller van weg dat niet,maar je moet niet gaan panieken,het is alsof er een olifant op je gaat zitten!
Maar echt die accupentuur,wat was ik blij met die man(Bert Pijnenburg in de Rips Noord Brabant),weet neit of je ver wegwoont,maar het is een echte tovenaar.
Hele gewone praktijk,niks zweverigs oid