Pijn in mijn heup, chronische ontsteking of botbeschadiging?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Pijn in mijn heup, chronische ontsteking of botbeschadiging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 08:11

Hallo,

om te beginnen, ik weet dat ik hiervoor naar de dokter moet maar die kan niet beoordelen wat er aan de hand is als ik op het moment zelf het probleem niet heb, erg lastig want het probleem komt en gaat en weet op de dag zelf pas of ik er last van heb of niet, meestal is het de volgende dag weer verdwenen.

Anyways, het probleem:
Ik heb al enige jaren last van mijn linker heup. Ikzelf vermoed dat dat is gekomen omdat ik jarenlang met een verschoven wervel en verschoven heiligbeen (ja dat is mogelijk) heb rondgelopen en daardoor dus scheef ben gaan lopen.

Nou is het een vervelende pijn, soms is het licht aanwezig en voelt als een ontsteking diep van binnen, echt uitstralend direct naar de linkerkant van mijn heup. Het begint voor mijn gevoel dus in mijn heup, tussen mijn heup en bovenbeen en straalt wat uit naar links. Ik heb hier voornamelijk last van als ik zit met mijn benen opgetrokken rechts van me op de bank of op de grond, ik kan dit nooit lang volhouden want het wordt gewoon vervelend. Slapen op mijn linker zijde op een hard matras kan ook echt niet, heb daarom ook een nasa matras aangeschaft.

Als ik ongesteld ben ben ik er veel gevoeliger voor, mijn banden laten behoorlijk los en voel me dan net een elastiekje, het probleem komt niet opzetten als ik me rustig houd, maarja, horeca he.... Nou niet de beste baan op dat soort momenten :). Het is me al verboden te sporten als ik ongesteld ben, en laat mij nou net behoorlijk kampen met overgewicht, dus ik baal echt dat ik elke maand een weekstop moet maken...

Als ik bijvoorbeeld veel ren of veel en snel bochten maak gaat dit prima, (mijn mobiliteit is er niet op achteruit gegaan) maar aan het end van de dag mag ik brommen en de volgende dag vaak ook nog, daarna is het weer weg.

Het komt en gaat dus echt, het is niet constant (al moet ik er wel bij zeggen dat ik een hoge pijngrens heb en er al jaren mee loop, dus misschien merk ik de helft niet).

Ikzelf vermoed dat het een soort van chronische ontsteking is waarvan ik dus hoop dat die op te lossen is met een fikse antibioticakuur, maar aan de andere kant ben ik bang dat er zoveel schade is aangericht dat er misschien wat mis is met het bot, of de gewrichtsvloeistof.... Ik heb dit al bij mijn linker schouder (haarscheurtje in kom waardoor de kop lekker zijn eigen gang gaat) en ik ben als de dood dat ik ook zoiets in mijn heup heb, want dan zal zelfs afvallen of een antibioticakuurtje niet helpen en moet ik er maar mee leren leven...

Zoals ik al zei ben ik al met de dokter bezig, maar ik hoop dat jullie mij een beetje inzicht kunnen geven en mij hopelijk kunnen vertellen dat de symptomen inderdaad wijzen naar een ontsteking *\o/* en niet naar iets ernstigers -O- .

Thanks allemaal!!!

Sabbientje

Re: Pijn in mijn heup, chronische ontsteking of botbeschadiging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:22

Ga gewoon langs je dokter.
Even foto's maken.
En anders door naar de Fysio.
Misschien is je beenhouding niet goed. Een podoloog kan daar ook bij helpen (in de vorm van steunzolen)

Bokkers kunnen weinig voor je doen.
Kunnen niet zeggen. "Het is niets" of "je bent kreupel voor de rest van je leven"
(oke dat kunnen we/ze wel, maar je hebt er niets aan....)

Heb zelf jaren lang problemen gehad. Loop nu sinds kort bij de fysio en bij een podoloog. Het is nog niet over, maar het gaat wel een stuk beter.
Stap naar de dokter vond ik moeilijk, maar ben blij dat ik het nu toch gedaan heb.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:29

Het klinkt in elk geval niet als een ontsteking, die zou veel constanter aanwezig moeten zijn. Daarnaast zijn er maar weinig gewrichtsontstekingen die met AB behandeld worden. Ik vermoed dus dat, wat het ook mag zijn, je zelf in elk geval een hele verkeerde kant op aan het denken bent.

Zoals Sabbientje je ook al aanraad, ga in elk geval naar je HA. Het kans best zijn dat er een duidelijk probleem aan ten grondslag ligt die best te vinden is, ook op momenten dat je geen pijn hebt. Pijn zegt namelijk niet alles. Daarnaast fysio of manueel, die kunnen ook al veel.
Een bezoek aan de podoloog zou ook uitkomst kunnen bieden.

Er kan heel veel aan de hand zijn, van heel simpel op te lossen met bijvoorbeeld een paar zooltjes, tot iets wat nooit meer over gaat en alles er tussen in. Zaak is dus de oorzaak uit te zoeken en daar kan bokt je echt niet bij helpen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:30

Tsja ik heb ook heupproblemen. Eerst dachten ze dat mn bekken vergroeid was. Maar na een MRI scan bleek dit toch niet zo te zijn.

Nu, 4 hele gemene injecties, CT scan, botscan en MRI zijn ze eruit dat m'n heupen scheef staan en iets met m'n labrum. T is te opereren maar de kans dat het fout gaat is groot. Dus ik doe het (nog) niet.

Nu loop ik bij de podoloog en chiropractor en gaat het wel goed eigenlijk. Maar een iets te druk paard, rennen, veel traplopen en lang staan zit er niet meer in bijvoorbeeld, dan krijg ik flink last. Ook van m'n rug en kan ik weer voor een bezoekje chiropractor.

Zou naar de dokter toe gaan.

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:35

Klinkt als bekkeninstabiliteit, vooral het feit de het erger wordt door hormoonschommelingen, dan verweken de banden vaak iets. Bekkeninstabiliteit kan je aan een zwangerschap overhouden maar ook aan tal van andere trauma's. Dus wellicht iets om verder uit te zoeken.