help rug zit vast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

help rug zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 21:26

auw help lig in bed en maakte een rare draai, mn rug zit helemaal vast, lig nu al 10 minuten in zelfde houding en kan geen kant op. wie heeft de gouden tip, ik kan niet de rest van mn leven zo blijven liggen haha. tranen springen me in de ogen als ik beweeg.. wie herkent dit en weet wat het beste is: er gewoon doorheen, blijven liggen, iets anders? :')

kleinvosje

Re: help rug zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:31

Even diep ademhalen, tot rust komen en ontspannen. Dan op je buik draaien en je benen naar de zijkant, in kniezit op de grond. Daarvandaan verder proberen. Lukt het niet, even bellen met iemand die je kan helpen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:32

Kun je niet naar de pijnstillers rollen?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:32

Joyce :(:)

Ik heb dit laatst ook gehad. Probeer tóch in beweging te komen, al valt dat niet mee. Kun je op dingen steunen als je gaat proberen omhoog te komen? Probeer er iets warms tegenaan te leggen. Ik heb van die warmtepads van Thermocare, maar goed, het is zo'n eind om die door de USB naar Amsterdam te proppen. Die werken nl wel echt goed. Of probeer een warme douche erop te zetten. En pijnstillers!

Sterkte meisje :(:)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 08-04-12 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:33

of op je zij liggen en dan langzaam je knieen omhoog trekken na je neus

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:33

spierverslappers slikken....zo snel mogelijk,anders gaat er nog meer muurvast zitten door een geforceerde houding.Sterkte ermee!

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:34

vuurneon schreef:
Kun je niet naar de pijnstillers rollen?

:')

Auw... Rustig ademen, langzaam proberen te bewegen? zoiets? Succes.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 21:42

Yess de tip van kleinvosje heeft geholpen. Of nouja, er zit iig weer iets van beweging in. Onwijs bedankt! Kreeg er een halve paniekaanval bij, want pijnstillers lagen niet in bereik, ik moest blijven steunen op mijn ellebogen, beide benen naar de zijkant, rug half gedraaid, hele gekke houding dus. Zit nu weer rechtop, maar ademhalen doet nog pijn. Snel wat diclofenac erdoor, dat heb ik hier nog wel liggen, is volgens mij wel een goede pijnstiller..
Iemand bellen had ook niet gekund, niemand heeft de sleutel, behalve de huisbaas (en aangezien ik half naakt in bed lig, zag ik dat niet zo zitten :') ).

Heb ook nog zo'n warmtekompres liggen, die ook gelijk maar gebruiken.. (valt me wel tegen Ellen, dat je niet even de moeite wilt doen om de jouwe te transferren.. :P ) Pff, klote dit zeg.. Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de snelle hulp! Wat moet ik toch zonder jullie :)
Laatst bijgewerkt door Joyce_ op 08-04-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:44

Fijn dat het ietsjes beter gaat!
Beterschap nog :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:44

Belangrijk is nu om te ontspannen, dus dat warmeteding erop en dan weer rustig gaan liggen. Diep blijven ademen, doet ws wel pijn, maar dat komt omdat al die spieren met elkaar in verbinding staan. Rustig slapen, en morgen kijken of het beter gaat. Zo niet, dan huisarts bellen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:50

Diclofenac zal je de nacht wel doorhelpen :)
Beterschap! Naast pijnlijk is het ook zo verrekte onhandig -O-

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 22:00

Onwijs bedankt allemaal. :) Ik was echt bang dat ik de rest van pasen ook nog in die houding door moest gaan brengen.. Eerste minuut vond ik nog wel grappig, ik ben wel vaker zo'n kneus met mijn lijf. Toen het na een paar minuten nog niet over was, kreeg ik het toch wel benauwd, haha. :=
Lig nu weer lekker (mét pyjama, pijnstillers en water op grijpafstand :P ) in bed en ga zo lekker slapen, hopelijk trekt het een beetje weg. De fysio ziet me weer komen, hoop dat er iets van kwantumkorting geldt ofzo.. :')

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:02

Arme meis!! Hoop dat je een beetje kunt slapen!!! Zou willen dat ik iets kon betekenen..
Spierverslappers klmken wel handig. Heb je die? Misschien sowieso via huisarts aanvragen voor een eventuele volgende keer?
Volhouden meis! Hoop dat je wat slaapt.
In gedachten lig ik in de kamer bij je en zorg ik voor wat aanmoediging en geruststelling..
De kreupele helpt de manke zegmaar..
Dikke knuf!!!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:47

Auw! Diclofenac en warmte..gedoseerd bewegen en relaxen, je hebt het erg druk gehad en pfff. Tijd voor even rust. Sterkte want leuk is anders.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 23:28

Dankjullie wel lieverds. :) Met dat warmteding gaat het wel, voelt wel fijn zo. Voel het nog wel met bewegen, maar gelukkig niet zo erg als net! Nu lekker slapen.. Komt helemaal goed!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:18

hoe gaat het nu met je?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:54

Goedemorgen Jock, kan je weer een beetje bewegen? :*

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 11:36

Nou, het voelt eigenlijk verbazingwekkend goed. Moet wel heel rechtop zitten of juist plat liggen, kan nog niet echt draaien, maar verder heb ik weinig last, niet meer dan normaal iig :) Die thermoband was vanmorgen toen ik wakker werd nog heerlijk warm, die heeft wel geholpen denk ik. :+: Al bij al mag ik niet klagen volgens mij!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:45

Oef gelukkig zeg! moest er stiekum wel een beetje om lachen ;)
Als ik jou was zou ik een rondje gaan wandelen, lekker rustig aan doen maar wel blijven bewegen!
Heel vervelend zeg!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:36

Gelukkig dat je wat hebt kunnen slapen! Hopen dat het nu verder opknapt! Dikke knuffel! Lekker rustig aan doen even!!