na zoeken kon ik geen topic vinden over hernia en rugproblemen..
sinds half december heb ik al ernstige rugklachten met uitstraling naar mijn been en sinds 1 jan ook elke week naar de fysio maar heb niet het gevoel dat het daar beter van word. afgelopen week een mri scan gehad omdat de fysio denkt dat het een hernia is.
meer mensen met een hernia en tips om het wat dragelijker te maken?
Ik heb dan geen hernia, maar wel rugproblemen (oorzaak is reuma)
Wat ik doe als ik het niet meer trek is plat op bed gaan liggen, doet dit juist meer zeer dan leg ik een kussen onder mijn knieen (juist niet onder mijn hoofd zodat heel mijn wervelkolom recht ligt) Ook wil een hotpack (tegenovergestelde van een icepack ) helpen om mijn spieren terug te ontspannen. Door de pijn span je je spieren bewust of onbewust aan. Ook een warme douche of bad wil daarvoor wel helpen.
Daarnaast bewust zijn van je houding. Je hoeft de hele dag kaarsrecht te staan/zitten maar wissel veel af qua houding.
Veel sterkte, hopelijk komt er iets positiefs uit de NMR
Ik heb jaren geleden een hernia gehad. Heb 6 maanden bij een manueletherapeut gelopen en pas toen werd de pijn minder. De pijn verlichten ging in de 6 maanden niet.
Ik ben vorig jaar januari aan een hernia geopereerd. Als je een hernia hebt, die niet geopereerd wordt, dan is een goede fysiotherapeut een hele belangrijke. Verder, veel in beweging blijven en tussendoor ook goed rusten (liggen).
Ik ben afgelopen woensdag voor de 3e keer aan een hernia geopereerd... Ik weet dus hoe vervelend de pijn kan zijn! Heb je goede pijnstillers? Ik slik Lyrica, werkt bij mij heel goed! En een bezoek aan een Mensendieck/Cesar therapeut om je houding te verbeteren, wil ook nog wel eens helpen! Helaas is het bij mij alle 3 de keren in een operatie geëindigd, maar dat hoeft natuurlijk niet!
ik hoop ook echt niet dat het bij mij zover komt, hoor dat je dan echt maanden uit de rollatie (?) bent..
ik heb nog helemaal geen pijnstillers, neem maar een paracetamol word er gezegd
judith
Geplaatst: 10-04-12 14:45
Nou, je volledige herstel kan lang duren,maar maanden uit de roulatie was ik alleen de eerste keer. Vorige keer was ik met een week of 8 weer zover op de been dat ik weer kon werken etc. Maar daarna moet je nog wel je conditie etc weer opbouwen! Hoe het nu zal gaan, geen flauw idee. Heb nu na een week nog wel veel pijn, maar dat moet langzaam wegtrekken. Zenuwen hebben lang knel gezeten!
Je moet echt om goede pijnstillers tegen zenuwpijn vragen, andere zooi werkt niet is mijn ervaring na 11 jaar pijn!