Spierscheur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MnPoepiie

Spierscheur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 17:45

Ik heb donderdag (5 april 2012) een stamp van een paad gehad op mijn linkerheup (meer langs de voorkant). Dit resulteerde in een spierscheur van 4 cm en een bloeduitstorting... Van de dokter moet ik 10 tot 14 dage rusten (= geen sport) en pijnstillers nemen. Dus heel weinig stappen enzo... Maar vandaag gaat het al veel beter. Ik neem geen pijnstillers want heb nie meer zo heel veel pijn meer. Ik heb vandaag weer gereden. Sommige beweging doen wel een beetje pijn maar dat gaat over na een tijd.

Iemand enig idee of paardrijde wel een goed idee is, maakt dit het alleen maar erger..??

RubyRed

Re: Spierscheur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:58

Lijkt me geen goed idee, de arts zegt niet voor niets dat je niet moet sporten..
Heel veel sterkte!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:29

Tja.. als je echt zo weinig last hebt zou ik ook weer gaan rijden. Of het verstandig is, is natuurlijk een tweede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:36

Een spierscheur heeft rust nodig...heb je het horen knappen? Een knappend gevoel gevoeld? Want als de spier echt gescheurd is, dan verga je van de pijn.....kan zijn dat hij is gekneusd.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:03

Ik heb een spier in mijn kuit gescheurd vorig jaar, pas na 3 weken kon ik weer enig zins normaal lopen zonder pijn stilling. Rijden heb ik pas weer na 4 weken gedaan. Dit heeft echt veel rust nodig. Ik zou het advies van je HA volgen. Te vroeg weer beginnen kan later voor meer klachten zorgen.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 16:20

russel schreef:
Een spierscheur heeft rust nodig...heb je het horen knappen? Een knappend gevoel gevoeld? Want als de spier echt gescheurd is, dan verga je van de pijn.....kan zijn dat hij is gekneusd.

Daar heb ik op da moment nie opgelet ;) Haha! Als het gebeurt was dan was ik effe in shock en deed goed pijn.
nja in ziekenhuis hebben ze een echo gedaan en daar zag je de scheur duidelijk en was 4cm...

Rijden doet geen pijn meer... Tis enkel stappe dat ik (denk ik) bang ben op mezelf pijn te doen waardoor ik wat mank.

Het geneest precies heel snel, want het is al veel minder blauw en stappe gbegint te betere...