Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
JoycexLynn12 schreef:Ik heb 6 weken terug mijn enkelbanden gescheurd na een val van het paard en ik moest echt meteen naar de eerste hulp, heb alles bij elkaar geschreeuwd en had mega veel pijn.
Kun je je tenen bewegen? Kun je er een beetje op staan? Als het echt teveel pijn gaat doen zou ik toch naar de eerste hulp gaan al denk ik dat je met gescheurde enkelbanden daar allang had gezeten.
Zou goed kunnen dat het wat verrekt is, je spieren zullen vast een klap hebben gehad!
, ik hoefde niet geopereerd te worden, je kunt best met 1 bandje minder,er zitten er gelukkig meerdere, moet alleen veel oefeningen doen om je spieren sterker te maken zodat die de functie over nemen.
Caira schreef:ik denk verstuikt, als ze gescheurd waren dan wist je dat gelijk hoor, dan gil je alles bij elkaar!
) en schreeuwde echt niet de boel bij elkaar, stond wel een heel ei op (je zag eigenlijk nog amper waar mijn enkel hoorde te zitten) en heel blauw en kon er niet meer echt op steunen.
En voor beide heb je hulp van een dokter/kine nodig dus niet op bokt zetten maar naar de dokter!Qimm schreef:ik ben toen alleen naar de HA gegaan omdat het paard op mijn been was gevallen, anders had ik het rustig 'uitgeziekt'
Wat er ook aan de hand is (scheuren of verrekken), ze doen er toch niets mee. Ook zonder enkelband (een van de vele) kun je gewoon 100 jaar oud worden

marlies85 schreef:Enkelbanden die verrekt zijn kunnen ook flink wat pijn geven

JoycexLynn12 schreef:Bij een echt trauma pijn wat uit te houden is? Nou misschien bij jou maar ik zowel mijn gebroken schouder als gescheurde enkelbanden + breukje + indeuk van het bot heb ik het uitgeschreeuw van de pijn.
En ok wist toen ook gelijk dat het mis was.