pijnlijke tong bij pfeiffer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

pijnlijke tong bij pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 16:36

Hoort een pijnlijke tong bij pfeiffer?
Ik heb keelontsteking, dikke klieren, dikke amandelen. mijn keel doet nu geen pijn meer (heb van de HA zakjes met pijnstillers gekregen die ik moet oplossen, brufen 600 mg 2x per dag) maar hiernaast moet ik gewoon nog 2 paracetamol slikken omdat m'n tong zo'n pijn doet. is dit normaal? praten doet al pijn, laat staan eten e.d

Liefs :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:53

Heb je pfeiffer, of ben je bang dat je dit hebt?
Ik weet niet welke klachten er bij horen, als je twijfelt kan je het beste de huisarts contacten. Brufen en paracetamol naast elkaar? Is dat een combi die de huisarts aan geraden heeft, of heb je dit zelf besloten?
Beterschap!

Mars

Re: pijnlijke tong bij pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:59

Ik heb ook Pfeiffer en bij mij was mijn hele keel één brok pijn. Alles was inderdaad opgezet en pijnlijk zoals jij beschrijft, maar vooral keel, amandelen en klieren in de hals. de tondg zelf niet voor zover ik me goed herinner. Vervelend dat je zo'n last hebt, beterschap! Ik kreeg trouwens diclofenac voor de keelpijn, dat werkte bij mij stukken beter. Misschien kun je dat aan je HA vragen als de pijn heel erg blijft.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 19:17

Ik heb maandag bloedgeprikt, en daar is uitgekomen dat ik pfeiffer heb. deze brufen helpt wel goed tegen de keelpijn, maar dat van m'n tong is er woensdag bij gekomen, en daar helpt niks tegen zowat.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:45

En het is niet zo dat je een allergische reactie hebt op de brufen?
Ik kan nl niet tegen bepaalde medicatie (en eten) en dan krijg ik ook een enorm pijnlijke tong en soms zelfs gezwollen..Meestal is het met anderhalve dag weer over..ik begrijp dat je behoorlijk beroerd bent, maar als je die brufen even een dagje weglaat en kijkt wat er dan gebeurd? Of slik je ook AB, waar je mss die pijnlijke tong van kunt hebben?
Bel voor ckerheid morgen toch eens met je arts ;)
Veel beterschap en ziek goed uit hoor...ik heb dr 8 maanden door plat gelegen :P

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 12:00

Dat zou idd kunnen, het is nu een stuk minder geworden gelukkig. en ik doe rustig aan ja! bedankt voor de reacties.