Ik zou graag serieuze tips willen hebben hoe ik van m'n angst van spinnen af zou kunnen komen, of in ieder geval iets verminderen.
Een jaar geleden ofzo had ik ook een topic geopend toen er een enorme spin in het huis zat toen m'n moeder een weekje weg was... Maar toen kwamen er niet echt nuttige tips uit, meer eigen ervaringen en plagerijen
Maar goed ik zal het even uitleggen.
Ik ben voor zover ik het weet altijd al bang geweest voor spinnen (en sommige insecten) en dan vooral in huis.
Nu heb ik wel een soort van therapie gehad maar dat was bij iets anders in dat heeft totaal niet geholpen en is ook maar gestopt omdat het niet minder werd. (járen geleden)
Ik heb het idee dat de angst alleen maar groter wordt. Hoe meer ik in 'aanraking' kom met die beesten hoe banger ik lijk te worden.
Als ik in m'n bed lig en ik doe m'n ogen dicht zie ik ze ook soms voor me, echt niet leuk. Als er zo'n echt grote spin in m'n kamer zit of op de grond waar ik langs moet dan kan ik echt m'n moeder huilend uit haar bed halen om die spin weg te halen...
Je kan me aansteller noemen, maar daar schiet ik niet echt wat mee op.
Toen m'n moeder de vorige keer dus weg was en er was zo'n grote spin heb ik hem uiteindelijk na dagen lang vervelend geleefd te hebben met een stofzuigerslang weg gehaald waarna ik nog een paar minuten na stond te trillen. Die echte mini spinnetjes ben ik niet bang voor, als ze zo klein zijn dat je net kan zien dat het een spin is
Maar hoe groter, hoe enger. Vogelspinnen ben ik dan weer niet bang voor, heb die al meerdere malen op m'n hand gehad.
Net nog, ik zag een spin (niet zo'n hele grote) op de muur zitten in de keuken. Ik maar gewoon gaan douchen, kom ik eruit wil ik de keuken in gaan zie ik ineens iets zwarts op het aanrecht zitten. Ik heel langzaam stapje voor stapje naar voren, kom ik bij de lamp, heb die nog voluit gezet om beter te kunnen zien wat het was, maar ik zag het niet dus toch maar na twijfelen een stapje naar voren bleek dat het een punaise was
En die spin zat gewoon een stukje verderop op de muur.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik in bed zit/lig met de laptop op schoot en dat er een spin vlak boven m'n hoofd zit op de muur... vreselijk, dus ik neem geen laptop meer mee in bed want dat trekt aan blijkbaar.
Punt is nu volgende week ben ik weer 5 dagen alleen en dan zul je zien komen de spinnen weer allemaal in het huis... What to do?
Owja een kijk therapie naar de spin werkt niet..
En aub geen enge spin verhalen.
haha hoort het niet echt thuis imo...