boven benen koud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

boven benen koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:50

Hallo,

Ik doe op dit moment aan 2 sporten: Ik loop 3x per week hard en rij 4 x per week paard.
Nu heb ik altijd last van koude bovenbenen. Ook wanneer ik gewoon een spijkerbroek draag overdag.

Wie herkent dit nog meer? en wat doen jullie eraan?

zap

Re: boven benen koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:50

Ik ook en mijn billen zijn ook altijd koud. In de winter zij ze gewoon gevoelloos zo koud zijn ze :j. Wat ik eraan doe? Nu niks met dit weer, gewoon lekker een warme douche na het sporten. In de winter draag ik snel een legging onder mijn broek. Verder is er niet veel aan te doen denk ik :n

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:54

Voelen je bovenbenen zelf koud aan of heb je het gevoel dat je bovenbenen koud zijn?
Bovenbenen zijn wel een van de lichaamdelen waar meer vet op zit als je het vergelijkt met andere lichaamsdelen. Misschien dat het daar aan ligt. Vrouwen hebben het vaak namelijk ook eerder koud, omdat we gemideeld meer vet hebben dan mannen. Het heeft te maken met je huid en het vet. Ik weet alleen niet meer precies hoe het zit, maar dit is mij destijds uitgelegd door mijn biologiedocent.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:54

Hoe was dit voorheen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:55

Mijn bovenbenen zijn ook altijd verschrikkelijk koud na het paardrijden. Terwijl andere delen van mijn lichaam wel warm aanvoelen. Vreemd, ben al blij dat jullie het ook hebben :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:14

Mijn bovenbenen voelen altijd ijskoud aan overigens. Zelfs als ik een uur warm binnen heb gezeten zijn ze nog koud, onder de douche worden ze ook niet snel warm. Mijn vriend duikt echt weg voor mijn bovenbenen :P. Het is niet dat ik het koud heb of dat ik voel dat mijn bovenbenen koud zijn. Alleen als je ze aanraakt bevriezen je handen :P. (extreme overigens alleen in de winter)

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 12:40

Ik voel zelf niet dat ze koud zijn. Wanneer ik mijn hand erop leg voel ik dat ze koud zijn.
Iets extra onder de rij roek helpt niet, ze blijven koud.

Het heeft denk ik toch te maken met de doorbloeding?

Ik weet nietnhoelang ik dit al heb, sta er nu pas bij stil eigenlijk omdat mijn bovenbenen hier en daar pijnlijk zijn.

Zou er niet iets zijn om de doorbloeding te stimuleren?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 12:46

Goed sporten waarbij je je benen aan het werk zet moet de doorbloeding wel stimuleren. Stevig fietsen bijvoorbeeld.

Maar ik denk ook wel dat het aan de bovenbenen zelf ligt, misschien door het vetweefsel wat op je bovenbenen zit of door iets anders. (Ik ga namelijk met regelmaat in de sauna (1 a 3 keer per week) en dan zweet op ten duur mijn hele lichaam, behalve mijn bovenbenen. Die zweten nooit. Misschien heeft het wel dezelfde oorzaak als jou koude bovenbenen :P)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:39

Heeft volgens mij idd te maken met vet. Leraar oP de sportschool heeft dat eens aan me uitlegd.
Hoe en wat precies weet ik niet meer maar ik had toen dezelfde conclusie namelijk. Ook je buik bijvoorbeeld (rond je navel) blijft kouder, terwijl je bij je borsten en liezen en vaak in je zij wek zweet.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 23:35

Ik las net dat warmte heel slecht is voor slecht doorbloede bovenbenen.

Zelf zit ik de denken aan een compressiebroek, deze word in de topsport al veel gebruikt, zoals bij wielrennen en hardlopen. Paardensport zie je het nog minder.

Heeft iemand hier ervaring mee?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:39

hm ik heb dat ook als ik buiten ben geweest mn benen en mn billen zijn steenkoud en mn voeten soms ook. volgens mij is daar een reden voor aangezien veel mensen dit hebben

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:53

Omdat er op je bovenbenen meer vet zit en vet een slechte doorbloeding heeft voelen je bovenbenenn en/of billen koud aan. Ik denk dat veel vrouwen hier last van hebben.