kramp-achtig gevoel, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

kramp-achtig gevoel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 18:13

Hallo,

Ik ben zaterdag gelanceerd :') waarbij ik erg veel geluk heb gehad. Hier lees je het verhaal
Direct daarna had ik al last van mijn stuitje aan de rechter kant. Het was een flinke smak dus dat verbaast me ook niets.
Zondag, maandag en dinsdag best veel spierpijn gehad en een blauw stuitje aan de linker kant. Direct Arniflor gaan smeren.
Ik ben toen ik 4 was van de trampoline afgevallen. Sinds dien heb ik wat blokades in mijn ruggenwervels en nekwervels. Hierdoor liep ik altijd met een ontzettend holle rug. Ik ben hier ook een tijdje voor onder behandeling van een osteophaat geweest maar dit hiel niet zo goed. Door de val is wel alles los geschoten. Ik kan nu lopen met een veel rechtere rug echt heel fijn. Veel water gedronken vanaf zaterdag zoals ik dat ook altijd moest doen als ik gekraakt was.

Maar ik heb nu toetsweek. Hierdoor zit ik dus ontzettend veel stil om te leren. Nu heb ik dus sinds gisteren middag een kramp-achtig aan de rechterkant van mijn stuitje. Het is alsof ik kramp ga krijgen maar het niet doorzet. Best irritant dus. Ik voel het de hele tijd door en het is het minste als ik recht op ga staan met mijn rechter been 'op rust' :') .

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En wat ik er aan kan doen? Het irriteert me namelijk behoorlijk en daardoor kan ik dus niet zo goed concentreren :+ .

Mvg

YMJArabians

Re: kramp-achtig gevoel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:11

Wat het kan zijn weet ik niet, maar ik heb zelf heel veel baat bij een Manueel Therapeut. Loop ook altijden te klooien met mijn rug (De boel zit lekker vast overal, zwaar werk, keertje flink van een paard gekletterd). Heb heel lang 'gewone' fysiotherapie gehad, maar daar ging ik absoluut niet vooruit. Ben toen doorverwezen naar een manueel therapeut, en hoef nu maar 1x in de 2 á 3 weken heen! :D Heb nog wel eens pijn, maar daar valt heel goed mee te leven, wat voorheen eigenlijk niet kon.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 07:46

Manueel zal zeker kunnen helpen. Daarnaast: zorg dat je zo veel mogelijk rustig in beweging bent. Dus tussendoor lekker gaan wandelen, probeer ruime passen te nemen. Neem dus elk half uur even pauze. Kijk ook even naar hoe je zit.
Als de klachten blijven of erger worden, is een bezoekje aan de HA ook altijd aan te raden.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:45

Bedankt voor jullie tips, ik ben gisteren de hele dag mee op concours geweest. Heb rustig gewandeld heel de dag en de pijn is nu echt een stuk minder. Manueel therapeut is idd wel een goed idee. Mama gaat dinsdag even contact op nemen met praktijk hier in de buurt

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:48

Kramp kan een teken zijn van megnesiumtekort. Als ik er last van heb neem ik een tabletje en dan kan ik weer een tijdje vooruit, maar je zegt dat het telkens net niet doorzet...

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:58

Inderdaad zou magnesium je weleens kunnen helpen, kun je wel het beste chelated magnesium nemen, dat wordt beter opgenomen. ;)