Hoe zit dat met suikerziekte en soda?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Hoe zit dat met suikerziekte en soda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:47

Mijn schoonmoeder heeft een ontsteking in de teen wat er nog al onfris uit ziet bovendien heeft ze er ook nog veel pijn aan en kan ze geen dichte schoenen aan hebben.
Ze word al behandeld door de ''potenbekapper'' zoals ze het zelf noemt :+
En ze is afgelopen week weer bij de ha geweest die de pus/onsteking eruit heeft proberen te drukken(?)

Ze heeft suikerziekte en mag daardoor geen soda voetenbad nemen iets wat wel zou helpen tegen de onsteking.
Zeezout mag ook niet maar ze kon mij niet vertellen waarom dit allemaal niet mag.

Weet iemand waarom een suikerpatient geen sodabadje's mag en wat zou wel eventueel een idee zijn om de pijn te verlichten?
Ze krijgt alwel ontstekingsremmers van de ha maar ze heeft hier al een paar maand last van.....

Iemand een idee of sugestie?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:58

Dit kon ik vinden:
Citaat:
Onder deze persoonlijke voorzorgsmaatregelen vallen natuurlijk dagelijks uw voeten wassen en af en toe een voetenbad (doe dit niet als u wondjes heeft!).Het water mag dan niet warmer dan 37 graden zijn en het voetbad mag niet langer duren dan drie tot vijf minuten. Van een langer bad wordt de huid week en ontstaan er scheurtjes en deze vormen dan weer een toegangspoort voor schimmels en bacteriën. Het is belangrijk om de voeten na een bad vooral tussen de tenen goed af te drogen, om voetschimmel te voorkomen.

http://www.accu-chek.nl/nl/levensstijl/ ... aties.html

Citaat:
Neem nooit langer dan 5 minuten een voetenbad. Hiervan wordt de huid te week en extra kwetsbaar voor wondjes of infecties. Gebruik bij een voetenbad geen soda, Biotex, Badedas of Sunil, maar gewoon keukenzout. En spoel altijd na met schoon water.

http://www.podotherapietoonen-bentink.nl/pages/advies

Voetbadje met gewoon keukenzout mag dus wel maar niet als er al wondjes zijn.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:59