Hersentrombose

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mylady_E

Hersentrombose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 21:16

Hoi allemaal,

Dit topic is om mensen te zoeken die in dezelfde situatie zitten/zaten of bekenden die dit hebben meegemaakt. Ik heb namelijk wel wat nood om erover te kunnen praten en andere verhalen te horen.

Dinsdag 20 maart 2012: Ik kreeg last van hoofdpijn. Niet de normale hoofdpijn die iedereen wel heeft, maar echt afschuwelijke hoofdpijn. Ik kon geen licht of geluid uitstaan, alsof mijn hoofd op barsten stond. Daarnaast begon ik die nacht ook met overgeven. Niets kon ik binnenhouden, zelfs een pijnstiller kwam er langs dezelfde weg weer uit.

Woensdag 21 maart 2012: De dokter kwam langs want ik moest normaal op stage (wat uiteraard niet ging). Ik kreeg een spuit tegen het braken en sterkere pijnstillers. Volgens hem had ik een virale infectie.

Zaterdag 24 maart 2012: Mijn ouders gingen een avondje uit, ik bleef thuis wegens nog steeds te ziek. Met de pijstillers kon ik het uithouden, maar ik viel constant en overal in slaap. Wanneer mijn ouders 's nachts terug thuis kwamen, hebben ze mij gevonden in de zetel. Ik sprak zeer traag en onduidelijk, raakte niet uit mijn woorden. Ook schrijven lukte amper en stappen was zeer onstabiel en traag. Ik weet dat ik die avond terug ben beginnen braken, maar veel meer herinner ik mij daar niet van.
Mijn ouders hebben mij dan naar spoed gebracht omdat dit niet meer normaal was. Daar hebben ze bloed getrokken, testen gedaan, scan genomen, ... Verdict: hersentrombose (bloedklonter in de hersenen). Niemand kon dit goed geloven, ik ben amper 23 jaar! Diezelfde nacht ben ik nog opgenomen op intensieve zorgen.
Daar ben ik 5 dagen verbleven. Elke 2 uur controle, voortdurend aan de hartmonitor, ... Ze hebben in die dagen ook nog een specifiekere scan genomen en daar was goed op zichtbaar dat ik dus inderdaad een hersentrombose heb. Lopen en spreken ging nog steeds zeer traag en mijn volledige rechter lichaamshelft lag 'in slaap' (iedereen heeft wel eens een slapende hand of voet ofzo, bij mij was het dus de hele rechter helft).

Donderdag 29 maart 2012: Omdat ik goed herstelde, mijn mama verpleegster is en ik vrij dicht bij het ziekenhuis woon, mocht ik naar huis. Uiteraard goed onder controle!

Nu moet ik nog twee keer per dag een spuit krijgen met bloedverdunners, daarnaast medicatie nemen (ook bloedverdunners en eens deze goed werken, mogen de spuiten weg). Ik moet 2 keer per week bloed laten trekken om te testen. In juni moet ik opnieuw onder de scan en voor de zekerheid mag ik 6 maanden niet autorijden.

Volgens de dokters is de oorzaak ... de pil! Hiermee ben ik dus ook onmiddelijk moeten stoppen. Hopelijk kan de dokter mij over enkele weken zeggen wat ik wel mag nemen ivm anticonceptie.

Mensen met verhalen, weetjes, tips, ... mogen dus steeds reageren!! Het deed al deugd om het eens neer te schrijven.

Hannanas

Re: Hersentrombose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:20

Jeetje zeg... wat eng!
Blij dat je weer een beetje hersteld bent.

Gek idee zeg, dat de pil dit kan veroorzaken.
Ben zelf van jou leeftijd, en gebruik al 10 jaar de pil.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:21

Wow, best heavy om te lezen! 23 en zo jong zoiets krijgen... Goed dat je wel een goed herstel hebt ondergaan :)

Welke pil slikte je trouwens als ik vragen mag? :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:22

Jeetje wat heftig zeg :oo en al helemaal dat de oorzaak waarschijnlijk ligt aan de pil, nu ben ik ook bang dat ik dit kan krijgen :o

Heb ook vaak hoofdpijn en wat duizelig, naar idee dat de pil dan zulke dingen kan veroorzaken...

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 21:25

Ik heb inderdaad heel veel geluk gehad! Moesten mijn ouders niet op dat moment zijn thuisgekomen, had ik verlamd kunnen zijn of erger ...
Momenteel is alles nog wankel als ik moet stappen en slaap ik nog zeer veel, maar dat betert gelukkig elke dag :-)
Limitless: Ik slikte de Yaz 24+4. Er werd mij gezegd dat het niet zoveel uitmaakt welke pil je slikt, maar dat dus elke pil een verhoogd risico geeft. Wat uiteraard niet zegt dat iedereen nu moet gaan panikeren! De kans dat het voorkomt, is zeer klein (maar ik had dus die pech ...)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:17

Heftig zeg! Zo zie je eigenlijk maar wat voor rotzooi de pil is!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:51

Als er geen duidelijke aanwijsbare reden is waardoor je ergens in je lichaam trombose hebt wijzen ze de pil aan.
Het is een algemeen gegeven dat die trombose kan veroorzaken.Wat ik weet van mijn tijd aan de bloedverdunners is dat je zolang je die slikt de pil ook mag slikken.Zodra je stopt met de verdunners dan is een spiraal het overgebleven bescherm middel.
Ik zelf slik in goed overleg de borstvoeding pil,dit omdat het maar 1 hormoon bevat.Ook daar staat in de bijsluiter het stukje trombose.

Succes en natuurlijk sterkte.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:01

Inderdaad, ze steken het op de pil maar zeker is dat niet. Daarom dat ik ook al heb vermeld dat mensen die de pil slikken nu niet opeens moeten gaan panikeren.
Bij mij zeiden ze dat ik direct moest stoppen ... al had ik liever de twee gecombineerd zoals jij (bloedverdunners + pil). Binnen 3 weken heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om verder te kijken welke anticonceptie te gebruiken en ondertussen zal het nix zijn ;-) (gelukkig heb ik een héél lieve vriend die dit volledig begrijpt).

edit: nix van s*x he, niet bedoeld als 'nix van anticonceptie'. Een kind zie ik nog niet zitten :D

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:34

Dat is het eerste inderdaad wat ze dan roepen.De gyn heeft bij mij die 1 hormoonpil voorgeschreven,maar ook daar staat het erin.Maar ik ben niet van dat gewroet in mijn baarmoeder hahaha.2 kinderen eruit is genoeg en niks meer erin ;).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:05

Je kunt er wat aan doen als je geen kind wilt: gewoon geen gemeenschap hebben? Ik zou ik jouw situatie ook acuut stoppen met de pil en aan de bloedverdunners gaan.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:29

@Cassidy...Was dat voor mij bedoeld??Zo ja...Ik ben volwassen genoeg om te zorgen dat er geen kind meer in komt.Dat ik niet aan bloed verdunners zit is omdat het een enkel voorval is geweest.Bij een longembolie slik je de eerste keer 6 maanden.Ik bijna 8 maanden en na de bevalling krijg je nog 6 weken spuiten,die ook netjes gedaan.Wat ze mij vertelde is dat als je nog een embolie krijgt je dan de rest van je leven aan de verdunners gaat/moet.Alles wat ik doe of niet doe is in goed overleg geweest.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 09:43

@ Cassidy: Indien het tegen mij is ... Dat is momenteel het geval. Geen pil, geen gemeenschap en bloedverdunners.

Momenteel spreken ze bij mij ook over 6 maanden bloedverdunners en dan zou ik mogen stoppen. Binnen 3 weken naar de gyn en die zal mij wel verder helpen. Ik heb zelf al wat gelezen en kom eigenlijk enkel uit op de spiraal. Mirena zou ook veilig genoeg zijn ivm bloedklonters. Indien absoluut geen hormonen moet ik kiezen voor de koperspiraal ... Iemand hier ervaringen mee?

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:38

Jeetje 23?! Dat is wel erg jong om hersentrombose te krijgen,
Heb je al wel weer gevoel terug gekregen in de rechterhelft van je lichaam?
Ik ben jammer genoeg bekend met hersentrombose, mijn vader is eraan gestorven...

Sterkte ts!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:44

PPfft wat moet dit een vreselijke ervaring zijn voor jou, maar ook voor je ouders. :(:)

Ik hoop voor je dat je volledig hersteld en weer kan doen en laten wat je maar wilt :j
Sterkte en beterschap ts!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:46

jee meid das schrikken ik wil je veel sterkte wensen, en implanon is dat veilig? zit in je arm ik denk het eigenlijk niet maar weet het gewoon niet. blij dat ze zo snel wisten wat er was. :(:)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:04

Doordat ze er zo snel bij waren, heb ik veel geluk gehad. Alle gevoel en beweging is al terug, kracht in armen en benen verbetert ook elke dag :-) Momenteel heb ik enkel nog wat last van concentratieproblemen en ben ik snel moe.

@Franka75: Volgens mij is ook dat niet veilig omdat er veel hormonen aan te pas komen. Binnen 2 weken mag ik naar de gyn en die zal mij de opties wel uitleggen.