Slissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Slissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:34

Hoi Bokkers :)

Toen ik al klein was duimde ik al, tot echt heel laat, denk mn 10e of 11e?
Maar ik heb echt al vreselijk lang last van slissen, ik word er nu behoorlijk gek van en mensen kunnen er nare opmerkingen over maken
terwijl ik er niks aan kan doen.
In groep 2 en 3 was ik altijd bij de logopediste(????) op school, weet alleen niet meer zo goed wat dit inhield..
Kan ik het nog ''afleren'' om te slissen? Met mijn tonggebruik e.d. ?
En wie heeft er nog meer last van?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:48

Als je er zelf echt last van hebt, kun je (eventueel via je HA) naar een logopediste gaan. Die zal hetzelfde doen als wat je op de basisschool ook al hebt gehad. ;)

Noeps

Re: Slissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:58

Ook als je al wat ouder bent, kan je zeker nog naar de logopediste om te werken aan articulatie/uitspraak. Afhankelijk van je zorgverzekeraar kan je direct bij een logopedist terecht, zonder verwijzing van de huisarts. Stel dat je wel een verwijzing nodig hebt (niet iedere zorgverzekeraar heeft de "directe toegankelijkheid" van logopedie ingekocht), dan zal het hoogstwaarschijnlijk geen enkel probleem zijn om die verwijzing te krijgen :)

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:13

ik heb hier ook last van gehad. als je praat moet je tong op die bobbel in je gehemelte zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:41

Emilytje, dat is super lastig haha..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:52

En daarom kan je dus naar de logopedist :)) Als het makkelijk zou zijn, zou mijn beroep niet bestaan!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:55

Zoals Plien91 zegt, kan je inderdaad ook op latere leeftijd nog naar de logopedist. Ik ken verschillende personen die ook naar de logopedist gaan voor uitspraak (negentien/twintigjarigen). Je kan het zeker nog afleren. :)