lichaam trekt het niet meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

lichaam trekt het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:06

sorry voor dit zeur verhaal, ik moet het gewoon even kwijt.

heb 4 hartafwijkingen en astma, helemaal geen probleem meer en mijn kleppen zijn zelfs aan het herstellen.
heb een geweldige school en al mijn ziektes waren onder controle....
tot dit jaar.

het begon in de tweede week naar de vakantie, een astma aanval en ben toen 1,5 week thuis gebleven.
vol goede moed weer naar school gegaan en zelfs weer gaan fietsen voor het eerst sinds maanden.

paar weken na die aanval kreeg ik een ongeluk, van de weg af geduwd door een auto en daar lag ik op de grond.
gelijk gekeken of alles met mijn litteken goed was en ik leek alleen maar een hele mooie blauwe borst te hebben.
moeders gebeld en naar de huisarts en later naar de eerste hulp, gebroken borstbeen en het zou 2 weken duren.

na een week of 3 kreeg ik heel erg veel last van een bult die er sinds de operatie zit en we zijn gelijk naar een ziekenhuis in duitsland gebeld ( hier zit ik ook voor mijn hart )
toen ze hoorde dat er geen echo was gemaakt moest ik gelijk komen dus hup, op mijn verjaardag in de auto gestapt.
daar werd verteld dat nu de pijn pas begon doordat het bloed niet weg kon en dat het nog 6 weken kon gaan duren...
met die bult was niets mis, niet ontstoken maar hij zou eruit moeten.

week later weer een astma aanval.

toen rond de kerstvakantie kreeg ik last van mijn oren, heel erg veel last.
paar weken ermee gelopen en uiteindelijk naar de huisarts, beschadigd trommelvlies.
doorverwijzing naar het ziekenhuis in duitsland.

eenmaal daar werd duidelijk dat ik te weinig lucht door mijn neus kreeg en ik een paar operaties zou moeten ondergaan, chronische holte ontsteking had ik waarschijnlijk.
ook nog eens het feit dat ik bijna doof ben in groepen.
gelijk in de ct en over 1 week krijg ik de uitslag.

onderhand ben ik kapot en kan ik niks meer, 30 min. functioneer ik en daarna kan ik gelijk in bed gaan liggen.

boven dit alles komt ook nog eens het feit dat ik nu 5 weken ongesteld ben, ik bloedverdikkers heb gehad en een sterkere pil heb gekregen.

iemand die dit ook heeft en tips heeft hoe ik gewoon naar school kan gaan?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:40

Klinkt allemaal niet best.

Als je lichaam om rust vraagt kun je niet meer als er aan toegeven. Je bent nog jong dus je lichaam zal misschien wel sneller herstellen. Al eens aan een psycholoog gedacht? Die kan je ms helpen om voor nu even eea te leren accepteren. Heb ongeveer wel een idee hoe je je voelt bij zoveel lichamelijke ongemakken. Sterkte en beterschap!

StonedRomy

Re: lichaam trekt het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:51

ik heb er wel even aan gedacht maar ik denk niet dat ze me hier mee kunnen helpen, de paarden helpen me al genoeg.

helaas hersteld mijn lichaam zeer slecht en komen er steeds meer dingen bij...
ben naar de huisarts geweest en heb een hormoon gekregen waardoor ik 7 dagen lang erg ongesteld ga worden.... daarna moet het beter gaan anders moet ik naar de gynaecoloog.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:55

Jeetje, je valt echt van de regen in de drup zo... Van al die verwijzingen word je ook niet vrolijk :(:)

Is het een optie om een tijd onderwijs op afstand te volgen? Camera in de klas?

Overleg even goed met je decaan over de mogelijkheden. Ik heb op jouw leeftijd onwijs veel uren gemist, rust was belangrijker omdat ik telkens achter de feiten aanliep en zieker werd.
(ben wel overgegaan toen, vlak voor de zomer alle proefwerken ingehaald := )

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:57

ik ga bijna niet naar school maar sta voor heel wat vakken een 9...
begrijp alles dus een camera zal niet nodig zijn.

ga wel in 2013 tijdelijk uit huis en op kostschool in engeland, even weg van alle problemen en aan mijn leven werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:59

Heel ander idee; mag je de bergen in? Want je hebt in Davos een speciaal astma kamp, waar je ook onderwijs volgt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:01

helaas, bergen zijn zwaar voor mijn hart dus nee.
zelfde met medicijnen, het een werkt het ander tegen :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:01

:(:) Je hebt het niet makkelijk gehad!

Met hartafwijkingen bloedverdikkers??
Ik heb ook een hartafwijking (kunst hartklep) en slik daarvoor bloedverdunners..
Ik heb de kunst klep al vanaf mijn 6e jaar, ieder jaar ziekenhuis, laatst in het ziekenhuis gelegen met een hartslag van 163 in rust...

De hartproblemen zijn helaas iets wat ik ook herken :( ;(

Vanwaar zijn de bloedverdikkers?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:02

Compleet ander ziekenhuis proberen?
Misschien een soort revalidatieprogramma volgen?

(is er niet iets dat jonge harten doet voor lotgenoten?)

Ik vind het echt ook echt onwijs lastig voor je, je lichaam is onderhand al bijna bejaard terwijl jij dat nog lang niet bent!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:03

die bloedverdikkers heb ik moeten slikken omdat ik maar bleef bloeden onder....

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:05

wat een verhaal :(:)

maar een bloedverdikker én een sterkere pil, gaat nogal tegen elkaar in?
de pil staat erom bekend dat het je bloed juist verdunt..

waarom stop je niet sowieso met de pil? als je cyclus zo uit balans is.
je hebt geen problemen (meer) met je hart nu?

iig sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:06

Ik zit even te denken, is een spiraaltje niets voor je?
Geeft lagere hormonen af dan de pil en de kans op ongesteld worden neemt ook af.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:08

Enne dit is echt een zeurtopic hoor!
T is jammer dat dit de realiteit is.... Had liever tegen je willen zeggen als je aan het zeuren was( joh, leer relativeren. Maar helaas, was het maar zo makkelijk en ging ook maar zo over.
Dus bij deze ook een :(:) (mis een knuffel smiley hier := dus maak die er maar zelf van :P )

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:09

vuurneon schreef:
Compleet ander ziekenhuis proberen?
Misschien een soort revalidatieprogramma volgen?

(is er niet iets dat jonge harten doet voor lotgenoten?)

Ik vind het echt ook echt onwijs lastig voor je, je lichaam is onderhand al bijna bejaard terwijl jij dat nog lang niet bent!

niet dat ik weet..

* nu lijkt het net alsof ik alles afwijs maar dat is echt niet mijn bedoeling... *
revalidatieprogramma ga ik denk ik niet volgen, wil straks even een half jaar niet met mijn ziekte en aandoening bezig zijn dus daarom even uit huis en op naar engeland, lijkt voor mij het beste zeker omdat het ver van veel steden is, je kan wandelen in de heuvels en er een groot paardencentrum is en een chloorvrij zwembad.

eerst dit eens afwachten en dan als dit niet werkt zal een spiraaltje waarschijnlijk een mogelijkheid worden, even afwachten wat de gynaecoloog zegt...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:14

monicees schreef:
wat een verhaal :(:)

maar een bloedverdikker én een sterkere pil, gaat nogal tegen elkaar in?
de pil staat erom bekend dat het je bloed juist verdunt..

waarom stop je niet sowieso met de pil? als je cyclus zo uit balans is.
je hebt geen problemen (meer) met je hart nu?

iig sterkte!

ik denk dat het haar plan was om mijn bloed weer ' normaal ' te krijgen, ik weet het ook niet.
stoppen is helaas geen optie, lek binnen 15 min. uit een tampon en nachtmaandverband en dat dan een week lang.
cardioloog is er ook niet blij mee, de pil is niet super voor een dichtgroeiend hart want dan bestaat de kans dat de hormonen het laatste zetje zijn.
ik zal even verder gaan kijken voor een spiraaltje, misschien is dat inderdaad wat.
Laatst bijgewerkt door StonedRomy op 04-04-12 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:14

Ik snap je helemaal hoor! Ik heb er spijt van dat ik dat nooit heb gedaan.... :=

Mijn vader zwemt overigens ook in een chloorvrij zwembad met de overige hartpatiënten (ik noem het ook wel de gammele mensen club, waar het verloop hoog is :') al heeft dat ook met leeftijd te maken := )
Heb jij dat niet in de buurt?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:16

vuurneon schreef:
Ik snap je helemaal hoor! Ik heb er spijt van dat ik dat nooit heb gedaan.... :=

Mijn vader zwemt overigens ook in een chloorvrij zwembad met de overige hartpatiënten (ik noem het ook wel de gammele mensen club, waar het verloop hoog is :') al heeft dat ook met leeftijd te maken := )
Heb jij dat niet in de buurt?

nee, niet dat ik weet :=
een 30 min. verderop is er wel een bad met minder chloor, daar zwem ik wel geregeld in de zomer.
erg fijn bad waar je dan al om 7 uur in kunt.