pfff verwijzing van de huisarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

pfff verwijzing van de huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 10:34

Ik wordt hier zo flauw van, was ooit al bij de H.A omdat mijn dochter krom groeid. Nee hoor niks aan de hand, nu zegt de schoolarts waarom is dit nooit eerder geconstateerd door een arts dit is toch duidelijk? Ik een brief van de schoolarts mee, ze zegt als hij moeilijk doet bel je mij op en dan zorg ik dat ze naar de orthopeed gaat.Ik praat dan met de H.a,nu doet hij dus moeilijk want hij wil mijn dochter zelf zien.

En dan beslist hij of de school arts gelijk heeft.Mijn oudste dochter gaat voor een verwijzing naar de Sarr,om te testen of ze autistisch is? Hij gaf een verwijzing, maar zet er wel in dat hij geen tekenen van ziet bij haar.Terwijl hij weet van al haar problemen, en ik en haar zus zijn ook autistisch.Nu zegt daar door de Sarr dat we een raport van een psycholoog nodig hebbn, dus nog langer wachten.De oudste had ooit erge pijn in haar spieren gewrichten,de schoolarts zag dat zij ook krom was,H.A vond het onzin.Na lang door zeuren en erge rug pijn zag je op de foto een ergstige s in haar rug.Ervaren jullie dit ook, dus dat ze huisarts alles beter denkt te weten.

_Ananas_

Re: pfff verwijzing van de huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:21

Misschien een andere huisarts nemen? Dit blijft een gevecht natuurlijk, zonde van je energie!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:22

Ik snap het wel hoor, ik zou ook niet iemand doorverwijzen zonder dat ik diegene heb gezien.

Maar wel apart dat hij wel door heeft verwezen voor het testen zonder haar te zien :? Dat vind ik slecht!
Dus naar een andere arts kijken zou ik wel doen. Zo te horen kun je geen peil trekken op je huidige arts!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-04-12 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:26

Als dit soort dingen bij de ha vaker voorkomen, zou ik mooi een andere zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:27

Ik zou op zoek gaan naar een andere HA...
Ik heb mijn hele leven bij 1 HA gezeten, maar sinds hij met pensioen is, en ik naar de andere kant van het land verhuisd ben... Heb ik nu een andere HA.

Jeetje, wat een verschil.
Problemen die nooit verholpen konden worden of waar nooit een diagnose voor kwam, waren bij m'n nieuwe HA binnen een paar minuten met een goede diagnose vastgesteld. En nu met de juiste medicijnen volledig verholpen.

Ik heb veel fijner contact met deze HA en ook veel meer vertrouwen in haar dan in mijn vorige HA.
Was ik maar jaaaaaaaren eerder vertrokken bij m'n vorige...

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:28

Lijkt me heel erg frustrerend, het is toch vreemd dat een huisarts zo reageert..
Ik begrijp wel dat ze niet iedereen zomaar willen doorsturen, maar dit is ook het andere uiterste.
Vooral bij krom groeien lijkt het mij belangrijk dat je dat op tijd moet opmerken, zodat je misschien nog kunt corrigeren?

Een andere huisarts zoeken is denk ik de beste optie, dit blijft een eeuwig gevecht :j

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:29

Bij mij hebben ze mijn scheve rug ook nooit serieus genomen hoor. En dat ik nu 19 en krom ben, is ineens heel raar. "Ja, als ze er vroeger wat aan gedaan hadden, had het met een corset opgelost kunnen worden. Nu je al (zo goed als) uitgegroeid bent, kunnen we niks meer voor je doen, alleen nog helpen "recht staan" met fysio en verder moet je maar leren leven met de pijn"

Dus ik zou echt schrap zetten erop dat je hulp wilt hebben, en niet weg gaan tot je geholpen word,
want nu kan ze nog geholpen worden! :j Succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:32

Met een verwijzing van de schoolarts kun je direct door naar de orthopeed.
Dan hoef je niet meer eerst naar je huisarts.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 12:57

Helaas mag een schoolarts niet door verwijzen dat is al jaren zo.Het zijn artsen maar mogen het helaas niet.Anders had ze dat ook wel gedaan.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:18

Ja heb ook zo'n huisarts gehad... erg frustrerend. Dan moet je naar een andere arts om maar te hopen dat die wel een doorverwijzing wil geven ( en niet meteen luisterd naar die oude arts want zo zijn ze ook nog weleens dat ze gewoon nie luistere maar meteen elkaar steunen dus geef ook nooit meer oude dossiers ofzo aan nieuwe artsen want ze lezen dan en hupakee )

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 05:59

Ik moet zeggen dat ik het wel begrijp, ik snap wel dat een huisarts niet door kan verwijzen zonder haar eerst nog een keer gezien te hebben. Want een huisarts wordt er wel op afgerekend als hij te veel doorverwijst en tegenwoordig wil iedereen een briefje voor dit en een verwijzing voor dat.. Dus ik vind het juist goed dat hij haar eerst zelf wil zien zodat hij ook een júiste verwijzing kan maken.

En wat betreft het verhaal van mymy, sorry maar dat laatste vind ik echt niet slim. Er kan heel veel waardevolle info in je dossier staan voor een huisarts..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 07:34

Ik vind het ergelijk dat een schoolarts niet als kundig wordt gezien, dit is al eerder gebeurd.En overstappen doet zo,n beetje iedereen al en er zijn hier maar 2 huisartsen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:14

Ik begrijp je!

Ook ik heb al jaren dezelfde huisarts. En ik heb ook vaak het gevoel dat hij mij niet serieus neemt. Ik heb zelfs een keer maanden rond gelopen met enen klaplong.

Ik ga niet vaak naar de huisarts eigenlijk alleen als ik ECHT denk..hmz dit weet ik niet hoor.

Dus ik had zelf al een tijdje rond gelopen met pijn op de borst maar het ging zo nu en dan ook weg.

Tot ik een keer in bed lag en dacht dat ik stikte! Ik denk nu moet ik echt wat gaan ondernemen.

Ik naar de huisarts. En hij kon niks vinden. Nou ik weer naar huis met een dubbel gevoel.
Een maand later weer pijn! Ik weer heen, toen zei hij je zwevende ribben schuiven over elkaar heen ik verwijs je door naar de fysio.
Een paar keer geweest, deze man zegt: Ik weet niet wat het is maar wat de huisarts aan mij door geeft is het niet.

Dus mee gestopt. Ik kijk op een avond naar een tv progamma (Trauma centrum) en er komt een jongen met een klaplong. Ik dacht ineens? Heee straks heb ik dit ook.

Volgende dag ik naar de huisarts. Hij zegt het zit tussen je oren! Ik boos en heb gezegt dat ik een verwijzing wil naar het ziekenhuis.

Ik kon direct terecht. Foto gemaakt. Ik moest direct naar de spoed. En ja hoor ik werd opgenomen ik had een klaplong en kreeg een drain.
De mensen in het ziekenhuis zeiden: Wie is er bij je? Ik zeg niemand..... Hoe ben je hier dan? Uhm met de auto.... Je reed zelf? Ja... Ik loop al maanden zo rond dus auto rijden doe ik ook al tijden zo.

Na dit allemaal achter de rug te hebben terug naar de huisarts... Zegt ie: oh toch wel een klaplong he?

Nou!!! Ik vind dit zijn ook mensen.... En zien ook veel mensen met 'onzin' klachten. Maar ik vind dat deze man dit wel erg over het hoofd heeft gezien.
Zo zijn er meer dingen geweest, maar goed dit is jou topic en niet de mijne haha.
Eigelijk moet ik ook opzoek naar een andere HA. Maar ik kom er bijna nooit dus misschien is het ook een beetje laksheid. Dat is dan weer mijn eigen schuld.

Maar ik zou inderdaad opzoek gaan naar een andere. Aan jou schrijven te merken kan je er al tijden niet mee door 1 deur en dit zou wel moeten kunnen met een ha denk ik dan.

Heel veel succes!!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:21

Jeetje Gerda20, dat is ook een verhaal! :oo :=

@ Marleen_usar: Zijn er binnen dezelfde praktijk niet nog andere huisartsen?
Misschien kun je die ene 'vreemde' dan gewoon een beetje mijden? :)