Pijn onder knie na rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Pijn onder knie na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 17:15

Ik heb nu al een tijdje dat ik tijdens of na het rijden wat last heb van mijn linker knie. Meestal gewoon een zeurend gevoel maar het wordt volgens mij steeds erger, nu heb ik er al last van na een half uurtje rijden. Ik ben net terug van een buitenrit van 2 uur en ik kon gewoon niet meer normaal lopen!
De pijn zit aan de onderkant van mijn knie/aan de bovenkant van mijn scheenbeen.
Mijn knie is (vergeleken met mijn rechter knie) een stuk meer naar binnen gedraaid.

Het kan trouwens niet liggen aan de beugel lengte want ik rijd al bijna een jaar zonder zadel op mijn verzorgpaardje :P Ik heb laatst ook even les gehad op een manege en heb toen wel met beugels gereden en had er daarna ook last van, hoewel ik houd van lekkere lange beugels, dus daar kan het iig niet aan liggen...

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Ik weet, er zijn al veel topics over kniepijn, maar daar werd meestal gelijk gezegd dat iemand met te korte beugels rijd, of zit die pijn heel ergens anders, vandaar dat ik deze open.

monica08

Re: Pijn onder knie na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:55

Op wat voor paard rij je? Ik had zelf ook veel last van m'n knieën toen ik op de friezenfokkerij reed. Sinds ik mijn eigen KWPN-er heb, heb ik weinig tot geen last er van. Ben destijds ook door een MRI-scan geweest maar daar was weinig op de zien.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:06

Een gezette friese dame van 22 :+

jornymarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:09

Ziekte van Osgood-Schlatter google daar eens op
Naar de dokter en na laten kijken
als het dat is dan gaat het over als je voorzichtig er mee omgaat
Mijn dochter kreeg fysio er voor (of ertegen hoe je het bekijkt)

o shoot zie dat ik verkeerd ben ingelogt
Laatst bijgewerkt door jornymarlou op 01-04-12 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:10

Ik heb met periodes ook last van mijn knie, aan de zijkant van mijn knieschijf. Bij mij komt het door een overbelasting op mijn kraakbeen omdat ik teveel op de binnenzijde van mijn voet steun. Hiervoor heb ik steunzolen en wat ongelooflijk goed helpt is veel fietsen (hoe meer spieren rondom de knie hoe minder last)

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:18

jornymarlou schreef:
Ziekte van Osgood-Schlatter google daar eens op
Naar de dokter en na laten kijken
als het dat is dan gaat het over als je voorzichtig er mee omgaat
Mijn dochter kreeg fysio er voor (of ertegen hoe je het bekijkt)

o shoot zie dat ik verkeerd ben ingelogt

Hm ik denk niet dat dit het is, aangezien het bij jonge meisjes voorkomt die in een groeispeurt zitten en er een bobbel moet zitten. Die bobbel zit er (nog) niet en met mijn 19 jaar hoop ik toch echt wel uitgegroeit te zijn ;)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:22

zou er gewoon even mee naar de huisarts gaan, dan weet je het wss. meteen ;)
Ik heb ook zoiets, heb paar jaar geleden door te zwaar werk een scheurtje in m'n meniscus opgelopen, en als ik op een paard heb gezeten, of erg ver moet lopen, gaat het "zeuren". (ook op m'n hurken zitten etc. is not done)
Heb je er alleen na het rijden last van?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:27

_l_amanda_l_ schreef:
zou er gewoon even mee naar de huisarts gaan, dan weet je het wss. meteen ;)
Ik heb ook zoiets, heb paar jaar geleden door te zwaar werk een scheurtje in m'n meniscus opgelopen, en als ik op een paard heb gezeten, of erg ver moet lopen, gaat het "zeuren". (ook op m'n hurken zitten etc. is not done)
Heb je er alleen na het rijden last van?

Alleen na het rijden was het geval, maar ik had laatst open dag en was het best wel veel lopen en toen merkte ik dat het ook ging zeuren...
Ik geloof mijn dokter niet zo erg meer, hij zegt altijd "neem wat rust" of "er is niets aan de hand" ook terwijl ik een paard over me heen had gehad en na 3 jaar bleek dat mijn bekken daardoor scheef was gaan staan en 2 ruggenwervels...
Het stomme is dat als ik dan bij de dokter zit mijn knie geen pijn meer doet... Daar kan die man ook niets mee :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:36

Ik had/heb dit ook heel erg. Bij mij is de oorzaak een scheef bekken.. Ik loop momenteel bij een zeer goede osteopaat/chiropractor. Toen ik net met mijn behandelingen begon, werd het veel erger. Als ik met zadel reed ging steeds mijn knie op slot. Moest echt afstappen (als ik eraf kon komen) en even een stukje gaan lopen. Ik denk dus dat het uit je rug komt. Ik heb ook een soort X-stand. Mijn rechterknie stond ook een stuk meer naar binnen gedraaid en dit is ook de meest pijnlijke knie. Door de behandeling zijn mijn benen een klein stukje rechter geworden. Wacht er zeker niet te lang mee want je paard lijdt er ook onder :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:40

Misschien een slijmbeursontsteking in je knie? Heb ik momenteel ook en jouw klachten klinken me bekend in de oren.

Ik ben naar de HA geweest, die zei dat er niet veel aan te doen is. Daarna naar de manueel therapeut, tevens fysio en die heeft mij rek oefeningen gegeven en ik moet iedere avond 15 min koelen.

Verder heb ik zelf bij de reform winkel Apis Mellifica D6 gekocht van VSM, en ik moet zeggen dat de pijn een stuk minder is. Nog niet weg, ondanks dat ik gisteren een buitenrit van 2 uur heb gemaakt en ook veel gelopen. Maar het wordt wel minder

Anders even googlen op slijmbeursontsteking + knie en eventueel de Apis Mell.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:42

MaartPaard schreef:
Ik had/heb dit ook heel erg. Bij mij is de oorzaak een scheef bekken.. Ik loop momenteel bij een zeer goede osteopaat/chiropractor. Toen ik net met mijn behandelingen begon, werd het veel erger. Als ik met zadel reed ging steeds mijn knie op slot. Moest echt afstappen (als ik eraf kon komen) en even een stukje gaan lopen. Ik denk dus dat het uit je rug komt. Ik heb ook een soort X-stand. Mijn rechterknie stond ook een stuk meer naar binnen gedraaid en dit is ook de meest pijnlijke knie. Door de behandeling zijn mijn benen een klein stukje rechter geworden. Wacht er zeker niet te lang mee want je paard lijdt er ook onder :)

Dat zou je denken, maar ik heb 2 jaar bij de fysio gezeten en nu is mijn bekken eindelijk weer recht en stabiel (gelukkig) dus ik denk (hoop) niet dat dat er iets mee te maken heeft. Gelukkig heb ik ook geen last van een knie die op slot gaat... En ik heb eerder o benen dan x benen alleen mijn knie staat iets naar binnen :+

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:47

hetbommeke schreef:
Misschien een slijmbeursontsteking in je knie? Heb ik momenteel ook en jouw klachten klinken me bekend in de oren.

Ik ben naar de HA geweest, die zei dat er niet veel aan te doen is. Daarna naar de manueel therapeut, tevens fysio en die heeft mij rek oefeningen gegeven en ik moet iedere avond 15 min koelen.

Verder heb ik zelf bij de reform winkel Apis Mellifica D6 gekocht van VSM, en ik moet zeggen dat de pijn een stuk minder is. Nog niet weg, ondanks dat ik gisteren een buitenrit van 2 uur heb gemaakt en ook veel gelopen. Maar het wordt wel minder

Anders even googlen op slijmbeursontsteking + knie en eventueel de Apis Mell.

Mijn zusje heeft er ook een maar dan op haar heup, loopt daar ook al een jaar mee :(:) volgens haar werkte de medicatie niet, maar ik zal dit gaan aanraden :) verder heeft ze veel fysio gehad, dat hielp. Maar moet voor zo'n ontsteking die knie niet dikker, rood en warm worden?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:52

Hmm ik zou toch even voor een second opinion gaan. Ik heb namelijk ook bij een andere osteo gelopen en die zei ook dat mijn bekken goed was. Echter staat mijn bekken al zo'n 15 jaar scheef volgens mijn huidige. Je hebt het alleen bij het paardrijden (toch?) dus zou toch even verder kijken dan alleen je knie. :) Wel heel vervelend! Weet hoe het is! Bij mij is het helaas ook nog niet over..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:55

Bij mij is de knie na heel veel inspanning iets dikker en voelt wat warmer aan dan de andere knie, maar rood is hij niet.

Ach het is homeopatisch, flesje kost geloof ik 9 euro dus als het niet helpt dan ben je ook geen bakken met geld kwijt. Verder is het zo dat je het 3 weken moet gebruiken en dan een week niet, daarna weer 3 weken wel als je er baat bij hebt.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:56

MaartPaard schreef:
Hmm ik zou toch even voor een second opinion gaan. Ik heb namelijk ook bij een andere osteo gelopen en die zei ook dat mijn bekken goed was. Echter staat mijn bekken al zo'n 15 jaar scheef volgens mijn huidige. Je hebt het alleen bij het paardrijden (toch?) dus zou toch even verder kijken dan alleen je knie. :) Wel heel vervelend! Weet hoe het is! Bij mij is het helaas ook nog niet over..

Ook met langere stukken wandelen (kon mijn post niet meer veranderen O:) ) Ik heb inmiddels bij 3 fysiotherapeuten gezeten, die vertelde me alle 3 dat het gewoon weer recht stond ;) dus daar moet ik dan maar op vertrouwen. Voor de rest ook geen rugklachten meer :D

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:57

ik heb zelf een ontsteking in mijn knie gehad dit zonder dat het dik/rood of warmer werd.
wel deed het pijn bij langere of zwaardere belasting.
uiteindelijk heb ik gewoon gehad dat ik helemaal niet meer kon lopen zondar pijn.( na dik 2 jaar)
ik weet niet of je ook scheve voet houding hebt ? maar nadat ik steunzolen heb gekregen en ik dus bijna altijd op die dingen loop heb ik minder last van mijn knie gekregen ook met rijden !

p.s. ik heb een keer onder het paard gelegen omdat die omviel.
daardoor is mijn rug/heup/knie been oftewel haast alles : ) scheef en pijnlijk
daaruit komt de pijn die ik nu sinds een tijdje heb.
mijn fysio zei dat het daar niet aan lag maar ander fysio zei weer van wel.
uiteindelijk zei ook mijn HA dat ik door dat ongelukje met me paard alles pijnlijk is geworden.

voor het rijden mijn spieren rond de pijnlijke plek insmeren met spierbalsem werkt soms ook wel bij mij!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:04

ikke_draver schreef:
ik heb zelf een ontsteking in mijn knie gehad dit zonder dat het dik/rood of warmer werd.
wel deed het pijn bij langere of zwaardere belasting.
uiteindelijk heb ik gewoon gehad dat ik helemaal niet meer kon lopen zondar pijn.( na dik 2 jaar)
ik weet niet of je ook scheve voet houding hebt ? maar nadat ik steunzolen heb gekregen en ik dus bijna altijd op die dingen loop heb ik minder last van mijn knie gekregen ook met rijden !

p.s. ik heb een keer onder het paard gelegen omdat die omviel.
daardoor is mijn rug/heup/knie been oftewel haast alles : ) scheef en pijnlijk
daaruit komt de pijn die ik nu sinds een tijdje heb.
mijn fysio zei dat het daar niet aan lag maar ander fysio zei weer van wel.
uiteindelijk zei ook mijn HA dat ik door dat ongelukje met me paard alles pijnlijk is geworden.

voor het rijden mijn spieren rond de pijnlijke plek insmeren met spierbalsem werkt soms ook wel bij mij!

Hm... Het enige wat mij is verteld is dat mijn onderrug een zwakke plek zal blijven mijn hele leven lang... Maar dit ongeluk is bijna 5 jaar geleden gebeurt en heb sinds een paar maand pas last van deze knie?

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:12

ik heb en jaar of 5 terug dus onder t paard gelegen en ik heb nu dus pas de klachten.
het feit is dat t in het begin niet zo erg was maar dat mijn lichaam nu echt begint te staken doordat al die tijd telkens een kleine irritatie is geweest. nu is de bom dus ontploft zegmaar

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 20:17

ikke_draver schreef:
ik heb en jaar of 5 terug dus onder t paard gelegen en ik heb nu dus pas de klachten.
het feit is dat t in het begin niet zo erg was maar dat mijn lichaam nu echt begint te staken doordat al die tijd telkens een kleine irritatie is geweest. nu is de bom dus ontploft zegmaar

Aha.. dus wat raad je me aan? Fysio? Orthopeed? HA?

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:23

ik zou kijken naar een fysio/voeten therapeut

die van mijn keek naar mijn totale houding & zo kwamer ze er dus achter.

Puck1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 10:13

Ik heb ook last van mn knie. ik ben een half jaar geleden gevallen met mn scooter en ik heb hem toen op mij gekregen.. mijn enkel en knie doen nog steeds pijn. het kon bij mij tot 6 maanden duren tot de zwelling afgenomen was. helaas heb ik hierdoor ook pijn in mn knie. ik heb het met rijden en ook met fietsen(als ik de brug op fiets ofzo) balen,maar ik kan er niks aan doen.. fysio hielp bij mij ook niet...