Ik heb al een paar dagen last van mijn rug, met name mijn onderrug.
Ik heb het idee dat het wel door het paardrijden moet komen, omdat ik het daar ook voor het eerst voelde opborrelen.
Ik denk zelf dat het komt door mijn harde zadel. Het paard wat ik rijdt, maakt nogal wat schijnbewegingen onder het rijden. En elke keer vangt mijn rug die klap op.
Op mijn werk (paard trainen) rijdt ik dus ook paard, dus ik vanochtend gewoon rijden, hopatee. Want paard staat in training. Ik had ook onder het rijden last van mijn rug, vooral als ik mijn rug hol maak. Gelukkig heeft dit paard een aangenamer zadel, waarmee ik ook fijner kan rijden.
En misschien zit ik wel in een hele verkeerde houding, maar ik neem aan dat ik daar dan ook eerder last van had gehad?
Helaas heb ik zelf de financiën niet om zomaar een nieuw zadel aan te schaffen ( ouders doen de onderhoudskosten, maar als ik wat extra's wil, moet ik dat zelf betalen ) Dus ik zit nu te denken aan een seatsaver, maar hoeveel zou dat helpen onder het rijden? Daarnaast is het voor paardlief ook nog eens lastig om een goed passend zadel te vinden,( brede, korte rug, bijna geen schoft) en past dit zadel hem wel goed.
Het doet me dus ook alleen zeer als ik erop druk, en als ik mijn rug hol maak. Als ik normaal zit 'voel' ik het alleen maar.
Nu is het leuke dus dat ik besloten heb vandaag mijn eigen paard niet meer te gaan rijden, om mijn rug te sparen. Maar nu denkt moederlief dat dat een smoesje is om niet te gaan rijden & dat ik het allemaal niet meer leuk vind en blablabla. Ze loopt een beetje hard van stapel dus
Is er misschien iemand die iets kan aanraden, of zelf zo iets dergelijks heeft meegemaakt?
Groetjes

Edit; even iets toegevoegd.