-4,5 kg na weekje warm land...hoe kan dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

-4,5 kg na weekje warm land...hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:44

Juist ja, heel bizar dit...
Ik ben al een paar maanden bezig serieus af te vallen; er moet in totaal nog zo'n 25 kg af.
Ik sport 3x per week ruim een uur, loop iedere dag min 60 minuten met de hond, fiets regelmatig en let op mijn voeding.
Dat wil zeggen: matig met koolhydraten, weinig kunstmatige suikers(dus ook geen aspartaam), veel groente, volkorenproducten etc.
Het rare is, dat ik weinig kwijtraak, heel weinig....het lijkt wel dat hoe harder ik mijn best doe, hoe minder er af gaat.
Schildklier is al een keer onderzocht en was op dát moment goed.
Vorig jaar september ben ik een week in Turkije geweest, lekker gegeten,gedronken,weinig bewogen,alcohol gedronken(wat ik thuis met mate doe) et voilá...-3,5 kg.
Ik schreef dit toe aan veel transpireren en een ander voedingspatroon.
Anyway, de kilo's bleven eraf.
In de tussentijd gewoon doorgegaan met bewegen,sporten en op mijn eetpatroon letten maar het hielp maar weinig.
Gisteren ben ik teruggekomen van 10 dagen Bonaire, me daar helemaal vol gegeten, iedere dag chipjes en nootjes,frisdrank en noem het maar op...ik was voornemens weer strak te gaan beginnen bij terugkomst.
Tot mijn grote verbazing zei de weegschaal vanmorgen - 4,5 kilo....
Heel fijn natuurlijk maar ergens knaagt er wat, doet mijn schildklier in zo'n warm land in één keer wél wat hij moet doen?
Hoe kan dit>??

Rennie89

Re: -4,5 kg na weekje warm land...hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:45

waarschijnlijk verlies je een hoop vocht :) denk niet dat het meteen je schildklier zou kunnen zijn

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:49

ik heb dat ook gehad een week naar tenerife voor was ik 58 en na 54 hoe het kan geen idee alleen elke dag gezwommen maar het kan ook zijn door idd de vocht en je eet meer tijdens maaltijden en minder ongezond tussen door

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:52

Dat wordt veel op vakantie! :D

Nee, het kan liggen aan de soort voedsel, warmte, vochtverlies, stress, allerlei dingen. :)

Toen ik terugkwam uit Suriname was ik 7 kilo kwijt en toen ik terugkwam uit Kenia/Tanzania rond de 8,5.
Zat er ook zo weer aan hoor, maar elke dag een paar kilometer lopen, slecht bestand zijn tegen het voedsel daar en elke dag een graad of 30...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:53

Omdat het warm is zweet je meer en dus verlies je (veel) meer vocht. Als je snel afvalt is dat sowieso bijna altijd vocht. :)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:54

Wat een 'normaal' eetpatroon is voor jou, met weinig koolhydraten en vet, is voor je lichaam een dieet waarop het moet zien te overleven terwijl het wel belast wordt. Je lichaam gaat dus op de spaarstand - alles wat erin komt, blijft er ook in.
Op vakantie eet je veel gevarieerder, dus kan je lichaam er makkelijk uithalen wat het nodig heeft, en de rest wordt afgevoerd.
Je schildklier hoeft daarvoor echt niet afwijkend te werken hoor, het betekend eerder dat je niet gevarieerd genoeg eet.
Als er later niet weer bijkomt wat er tijdens de vakantie af is gegaan, dan is dat niet alleen vocht wat je bent kwijtgeraakt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:59

@Marchak, ik eet thuis echt een stuk gevarieerder dan tijdens de laatste vakantie, aangezien er op Bonaire niet bijsterveel(of schreeuwend duur) te krijgen is aan verse,gezonde producten(en ik die thuis wel altijd eet)denk ik niet dat het hem daarin zit....
Ik eet thuis echt wel voldoende voor wat ik van mijn lichaam vraag, 6 maaltijden waarvan 3 klein en 3 iets groter, na sport voldoende eiwitten voor mijn spieren, voor sport wat extra koolhydraten etc.
Het gewicht blijft er idd af, het is dus géén vocht....ik snap er echt niets van!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 14:01

upendo schreef:
Dat wordt veel op vakantie! :D

Nee, het kan liggen aan de soort voedsel, warmte, vochtverlies, stress, allerlei dingen. :)

Toen ik terugkwam uit Suriname was ik 7 kilo kwijt en toen ik terugkwam uit Kenia/Tanzania rond de 8,5.
Zat er ook zo weer aan hoor, maar elke dag een paar kilometer lopen, slecht bestand zijn tegen het voedsel daar en elke dag een graad of 30...

Nou idd, helemaal niet erg :D

Ik heb me qua eten laten gaan op Bonaire, amper bewogen(alleen iedere ochtend 20 minuten met de hond van paps gelopen) en veeeeeel minder gezweet dan bijv in Turkije omdat de luchtvochtigheid daar zo hoog is(>85%)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:03

Als je door meer te eten afvalt, eet je in het dagelijks leven dus te weinig.
Ik ging pas weer afvallen toen ik van 1800 kcal naar 2500 kcal per dag ging :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:06

Het kost je lichaam (veel) meer energie om af te koelen dan om op te warmen.
Helemaal als je die warmte door de hoge luchtvochtigheid moelijk kwijt kan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:07

Vet weegt minder dan spieren, maar ik weet niet of een week nauwelijks bewegen veel voor je spiermassa doet eerlijk gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:09

Klinkt gewoon als veel vocht verliezen. Dat is normaal in een warm land.
Of je hebt een parasiet oid opgepikt?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:15

Snel gewicht verliezen is doorgaans vocht. Denk dat je daarnaast op vakantie anders leeft en dus eet...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:53

Dit is heel herkenbaar bij mij.
Zodra ik op vakantie ben, verlies ik gemiddeld zo'n 7 kilo..waar de meeste mensen dit aankomen op hun vakantie :)
Thuis val ik ook nauwelijks af..nu is het wel zo, het Turkse eten lijkt erg goed te werken op mij, gezond, fit en dan val ik ervan af. Ook het ritme daar, daar at ik bijna elke 3 uur, dus ook al lig je op je strandstoeltje en loop je die ene berg weer op en af, het gehele ritme is anders dan thuis, net als het eetpatroon. Daar schrikt je lichaam van en gaat dan afvallen
Bij mij speelt stress een erg grote rol..op vakantie zwel ik de 1e 3 dagen enorm op, vocht vasthouden en ontstressen van thuis..gee zorgen aan mn hoofd daar, dus val je ook weer af..bij thuiskomst probeer ik dit altijd vast te houden, maar met 2 weken is hetw eer mis.

Heb je thuis veel stress en verplichtingen? Die je wellicht op vakantie niet hebt..in mijn geval vermoed ik dat het mn andere eetpatroon is (veel gezonder, ook al gaan dr behoorlijk wat baklava's in als toetje) anders en heb geen stress..
Ben nu 2 maal aan het eind vd vakantie in het ziekenhuis terechtgekomen en dan wordt je bloed ook geprikt..in beide gevallen automatisch ook het TSH getest en dat bleek in orde..

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:52

Vochtverlies inderdaad.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:56

Misschien de manier waarop het eten is bereid? Veel bbq vlees?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:08

Gewicht is er nog steeds af en ik ben inmiddels 4 dagen terug, drink veel water dus het gaat er bij mij écht niet in dat het vochtverlies is.....mocht het over 7 weken weer gebeuren(ga dan een week naar Turkije) dan ga ik daarna sowieso langs de HA om dit te checken!