Chronische ontsteking in heup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Chronische ontsteking in heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:27

Heeft iemand hier ervaring met een chronische ontsteking in de spieraanhechting van je heup?
Via Google kan ik heel veel vinden over chronische ontstekingen in de schouder, maar eigenlijk niet bij de heup. Meerdere huisartsen hebben ernaar gekeken, ik heb antibiotica gehad, meerdere injecties, en dat hielp alleen tijdelijk. Uiteindelijk fysiotherapie en dat heeft ervoor gezorgd dat ik niet dagelijks pijn heb, maar het blijft een zwakke en gevoelige plek.

Ik zou hier toch wel graag vanaf willen. Ben alleen een beetje bang om naar de huisarts te gaan - dit is weer een ander, en ze zal het dus zelf willen zien en voelen, en ik weet uit ervaring dat ik dan minimaal een week pijn heb. Ik wil dan liever eerst weten of het nut zou hebben. Kan iemand me daar iets over vertellen?

Overigens heb ik ook een chronische ontsteking in mijn hand, vermoed ik - was gediagnosticeerd als dusdanig, door de onsteking werd een zenuw bekneld en dat veroorzaakte flinke pijn, die pijn is nu, maanden later, een stuk minder maar nooit helemaal weggegaan. Dus er zit nog steeds iets niet helemaal goed. Weet niet of dat stom toeval is of op een onderliggend probleem kan duiden.

Warboel

Re: Chronische ontsteking in heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:08

Ja, een vriendin van mij had dat in haar labrum. Ze liep altijd met krukken. Ze is uiteindelijk geopereerd, dit is verkeerd gegaan helaas. Daarna nog een keer geopereerd en het gaat nu redelijk.. ze loopt nu met 1 kruk. Maar ze had het ook zo dusdanig erg dat je er niet aan kon zitten zonder dat ze tegen het plafond zat.
Al weet ik niet 100% zeker dat t een ontsteking was.

Sterkte ermee!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:58

Zo erg is het bij mij gelukkig nooit geweest..dat klinkt wel héél naar!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:47

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:53

Ik krijg toevallig vrijdag een mri aan mijn heup.. Kon van de een of de andere dag niet meer lopen van de pijn, werd op ontsteking gegooid, geen antibiotica of iets gehad..

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:54

Volgens mij heeft een meisje op mijn manege het zelfde,.die is een tijdje terug in het kinderziekenhuis huis (tv programma) er mee te zien geweest, misschien even kijken of je dat kunt terug kijken en of je er wat aan Heht!
Sterkte!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:39

Dat meisje in het kinderziekenhuis had een steriele ontsteking in het heupgewricht, waarschijnlijk dus wat anders dan het verhaal van TS.
Wat ik me afvraag: Ben je al eens bij een ortopeed geweest?
Mijn slijmbeurs en peesplaat in de heup zijn geregeld aan het klooien, gedeelte omdat ik met artrose rondloop, maar we zijn er laatst achter gekomen dat mijn heupkoppen niet mooi rond zijn. Daardoor blokkeert mijn heupgewricht en irriteer je dus de andere weefsels. In mijn geval is er niks aan te doen, maar het lijkt me zinnig op zoek te gaan naar de onderliggende oorzaak. Orthopeed is daarvoor de eerst aangewezen persoon (na je huisarts, maar die heb je al gehad), eventueel gevolgd door bijvoorbeeld een manueel therapeut.

Tot slot zou je eens naar een podoloog kunnen gaan, verkeerde belasting kan dit soort problemen ook veroorzaken. In dat geval kunnen steunzolen uitkomst bieden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 07:53

Bravura schreef:
[LZP] Onsteking heup, iemand dit mee gemaakt?????

Al eens aan het SI gewricht gedacht van het bekken?

Yep. Fysiotherapeut vertelde dat ik door die ontsteking verkeerd ben gaan belasten waardoor de spier verstijfde, wat weer doorwerkte op dat SI gewricht (geloof ik). Veel oefeningen gedaan, en dat heeft geholpen om het wat soepeler te maken waardoor ik niet dagelijks pijn heb.

Maar een verjaardag met statafels betekent voor mij van tevoren ibuprofen en op tijd naar huis, want ik hou dat echt niet vol. En dat soort dingen zijn toch erg vervelend.

Ortopeed heeft er nog nooit naar gekeken, da's waarschijnlijk wel een goed idee inderdaad.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:23

Ik heb ook een zeer gevoelige heup,
kan soms niet lopen zitten staan en alles,
voelt als ontsteking,
en ik was bang dat mijn heup was versleten
dacht dat het van mijn auto kwam oid .
of paardrijden,

na een vakantie was het ineens over, helemaal niks meer
en toen ik 3 dagen thuis was kwam het in alle hevigheid terug,

wat blijkt nu,
mijn bed is te zacht waardoor ik overbelast (ben zijslaper)
en moet dat dus elke dag bezuren,
nu op zoek naar een bed wat zacht genoeg is om te kunnen slapen,
en hard genoeg voor mijn heup

misschien hebben jullie iets aan mijn verhaal?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:27

@india: dat probleem had ik met mijn rug. Nu heb ik een goede lattenbodem met een schuifmechanisme erin, dan kan je 'm harder of zachter zetten. Misschien kan je daar eens naar kijken? Hoef je geen heel nieuw bed ;)

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:06

ik heb al jaren een waterbed, voor mijn rug!
maar nu een nieuw water matras erin en waarschijnlijk te weinig water erin gedaan of
is een waterbed nu niet meer geschikt voor mij?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 19:00

Helaas is 't bed (of bureaustoel, of bank) niet het probleem in mijn geval, die zijn de afgelopen 2 jaar allemaal 3 keer gewisseld en geen verschil.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:16

Bij mij dachten ze eerst ook aan een steriel ontsteking, alleen zou dat na 2 weken over moeten zijn := En kwam het vooral voor bij jongens onder de 10 jaar.. Ben 22 en van het vrouwelijke geslacht :+

Ik ben heel bang voor mijn MRI en punctie..