Pijn in onderbuik (rechts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Pijn in onderbuik (rechts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:03

Tsja, gister werd ik wakker met pijn in in m'n zij (beetje aan de achterkant vooral), aan beide kanten maar vooral rechts. Had al een aantal dagen een beetje een zeurderig gevoel daar. Ook had ik een beetje troebele urine. Vanochtend toen ik wakker werd was het zo goed als weg *\o/* alleen toen ik dus opstond merkte ik dat ik nu rechtsonderin m'n buik zo'n fijn zeurend gevoel heb. Bij vlagen steekt het flink. Vanochtend rondje wezen skaten met vriendlief en toen merkte ik dat ik onwijs snel moe was en benauwd. We zijn maar een heel klein rondje geweest (kwartiertje ofzoiets?) en toen stond ik al helemaal te hijgen. Terwijl we vorige week minstens een uur weggeweest zijn. Soms deed m'n buik ook pijn als ik m'n rechterbeen optilde.

Toen van vriendlief naar huis fietsen, weer helemaal moe terwijl het maar 10 minuutjes fietsen is.
Dus ja, ik weet het niet. Zit nu maar een beetje achter m'n pc te hangen, kan niet teveel doen want dat is auw+benauwd.. En ik heb het heul koud -O-
En waarom ik dit topic op bokt open? Niet omdat jullie dokters zijn (de meeste dan denk ik :D), maar misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn.

Overigens heb ik echt helemaal nooit buikpijn, ook niet als ik ongesteld ben (ben ik niet) dus ik weet ook niet wat me overkomt :')

:evaw: Warbling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:04

Naar de HA is wel beter.
Vooral omdat het rechtsonder zit ;) Daar zit je blindedarm namelijk.
Duw er eens heel hard op met één vinger, even vasthouden en dan loslaten.
Als dat echt extreem pijnlijk is, dikke kans dat het inderdaad een ontsteking is, dan moet je er natuurlijk wel even naar laten kijken :)

Warboel

Re: Pijn in onderbuik (rechts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:07

Hmm.. Ter hoogte van m'n heup doet dat niet echt zeer, maar iets hoger in de buurt van m'n navel is dat toch wel auw :=

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:08

even de huisartsenpost bellen.

ik denk dat het een nierbekkenontsteking aan het worden is omdat je zegt dat het voornamelijk aan de achterkant is en je urine troebel is.
verder kan het ook nog een blindedarmontsteking zijn maar dat moet echt even door een arts geconstateerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:09

Warbling schreef:
Hmm.. Ter hoogte van m'n heup doet dat niet echt zeer, maar iets hoger in de buurt van m'n navel is dat toch wel auw :=

Naar laten kijken!

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:09

Idd naar de huisarts en als de pijn vanavond erger wordt dan zelfs naar de eerste hulp om je bloedwaardes te meten. Het kan zijn dat je blinde darm ontstoken is en dan is het zaak dat op tijd te weten.
Is je ontlasting goed, ga je normaal naar de wc, geen last van plotselinge winderigheid of een gestoorde stoelgang?
En idd, je kunt checken of het mogelijk je blinde darm is door op de pijnlijke plek te drukked; even ingedrukt houden en dan plotseling loslaten. Als dat meer pijn doet dan voorheen zou ik naar de eerste hulp gaan. Succes! Hopelijk is het snel over!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 13:38

M'n moeder wilde even de HAP bellen om te overleggen of ik er van de week even naar moest laten kijken en of ik gewoon een pijnstiller kon nemen, maar de assistente vond het een beter plan als ik gelijk even langs kwam (hier bij de HAP kan je altijd erg snel terecht) dus plasje meenemen en nu zit ik al in de auto := keep you posted! En bedankt voor de reacties :j

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:53

Succes bij de HAP

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 14:33

Nou plasje was goed, alleen iets teveel eiwit. Blindedarm dacht ze zo snel niet omdat ze opzich wel redelijk hard op m'n buik mocht drukken. Maar moet t wel in de gaten houden en als het echt veel erger wordt of ik echt koorts krijg weer terugkomen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:38

Let wel goed op,mijn dochter bracht laatst plas weg want ze had alle tekenen van een blaasontsteking.Was niet in de urine te zien,dat weekend wordt ze heel erg ziek.S,maandags naar vervanger en die zei dat het een blaasontsteking was.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 14:43

Ja ik houd het in de gaten. Als ik het toch niet vertrouw of als het niet gaat bel ik van de week de huisarts.