'Zenuwachtig' voor HA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

'Zenuwachtig' voor HA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 09:01

Ja, het is weer zover.
Sinds een kleine maand heb ik weer last van m'n knie.
Afgelopen november heb ik daar ook al last van gehad, en ook toen maar even naar de HA gegaan.
2 week krukken en op school in een rolstoel en ik ben er in totaal bijna anderhalve maan 'uit' geweest.
Ik wilde eigenlijk nu niet weer naar de huisarts, omdat ik bang ben weer op krukken te moeten of weer in een rolstoel.
Aan de andere kant is de pijn die ik in mijn knie heb, niet normaal om mee door te lopen.

a.s. dinsdag moet ik nu naar de huisarts. Maar ik ben eigenlijk best 'zenuwachtig' voor de uitslag.
Stel dat ik weer op krukken moet, stel dat ik door wordt verwezen naar het ziekenhuis..
Ik zit nu vanalles door m'n hoofd te halen, waar ik liever niet aan wil denken.

Iemand tips om mezelf wat gerust te stellen?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:37

Toch echt naar de huisarts gaan hoor! Met pijn lopen is helemaal zo leuk niet :(:)
En krukken ontlasten dan toch juist?
Ik had ook last van mijn knie omdat ik was gevallen en had uiteindelijk van alles gescheurd en opgerekt (ik wil je verder niet bang maken, het kan natuurlijk iets heel anders zijn :) ). Ik heb bijna 3 maanden op krukken gelopen en het viel me heel erg mee. Wat vind je precies zo erg aan die krukken? En als je wordt doorverwezen naar het ziekenhuis... ze zitten er alleen maar om jou beter te maken :)
Ik ben ook doorverwezen voor een MRI scan, dat was even doorbijten, maar dan weet je ook meteen wat er aan de hand is.

Echt doen door! Niks om bang voor te zijn :)

moelly

Re: 'Zenuwachtig' voor HA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 09:48

Ja, ik ga sowieso.
Maar op school moet ik dan in een rolstoel.. Dat vind ik minder, vooral de reacties van anderen enzo.
Ja, wil graag eens weten wat het is inderdaad, maar ben toch een beetje 'bang' voor de uitslag..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:56

Denk maar zo, het kan er alleen maar op vooruit gaan toch? Zelfs in het ergste geval als de uitslag niet is wat je had gehoopt, dan wordt er dan wel wat aan gedaan. Alles om van die pijn af te zijn toch? :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 14:26

Ja, dat is waar.
Bedankt voor je reactie!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:34

Waarom moet je op school dan in een rolstoel? Ik heb in totaal ruim anderhalf jaar in een rolstoel rondgereden en zeker 2 jaar op krukken rond gelopen, maar ik vond het nooit zo erg. Ik vond het erger dat ik niet kon of mocht lopen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de knie komen ook heel vaak groeipijnen voor. Dat is lastig, weinig aan te doen, maar het gaat dan wel weer gewoon over.

Ennee, naar het ziekenhuis doorverwezen worden is alleen maar beter, dan weet je veel sneller waar je aan toe bent! :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:04

Beter nu even naar de HA dan later veel langer met die krukken te moeten rondlopen omdat er niet veel meer aan te doen is ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 15:08

Ja, bedankt voor jullie reacties.
Nou, omdat ik dus helemaal niet mag lopen.
Ik ben 16.(Dus volgens mij logisch dat ik me veel aantrek van de reacties van anderen, toch?)
@Lidewijke: Ja, da's waar.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:14

Met krukken loop je ook niet. Je hebt maar last van één knie? Dat kan ook op krukken :j

En inderdaad, het is op die leeftijd wel logisch dat je je wat aantrekt van reacties van anderen, maar je gezondheid gaat boven wat anderen van je denken. Je kan daar namelijk ook téveel waarde aan hechten, dat moet je nooit doen :n

Het komt vast wel goed! :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 16:14

Ja, last van 1 knie.
Ja, da's waar. Bedankt voor je reactie! :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:26

Je wordt er alleen maar beter van. Hoe sneller jij naar de HA gaat, hoe sneller je van de pijn af bent :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:42

LZP_>MW

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:45

Bedenk je dat als je zaken nu negeert, het best kan dat je dat later keihard terugkrijgt...
Je hebt maar één lijf, dus wees er zuinig mee. :) Het is belangrijk. :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:48

x_Rebecca schreef:
Waarom moet je op school dan in een rolstoel? Ik heb in totaal ruim anderhalf jaar in een rolstoel rondgereden en zeker 2 jaar op krukken rond gelopen, maar ik vond het nooit zo erg. Ik vond het erger dat ik niet kon of mocht lopen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de knie komen ook heel vaak groeipijnen voor. Dat is lastig, weinig aan te doen, maar het gaat dan wel weer gewoon over.

Ennee, naar het ziekenhuis doorverwezen worden is alleen maar beter, dan weet je veel sneller waar je aan toe bent! :)

Wow, dat is wel een hele lange tijd zeg! :(:) Mag ik vragen wat er mis was?

@Ts, vervelend voor je, maar ik denk dat hoe sneller je gaat, des te sneller je er vanaf bent. Anders blijf je er mee rondlopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:49

Ik heb dat altijd met de tandarts, met kleffe handjes in de wachtruimte, als een plank in de stoel en toch; altijd zo blij dat ik het weer heb gedaan :)

Denk daar maar aan, als je wegloopt zul je zeker weten zeggen; zo ben ik even blij dat ik ben gegaan!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 13:45

@Vuurneon: Ja, dat is waar!
Ik ben nu een stuk minder zenuwachtig en ben er bijna zeker van dat ik weer op krukken moet.
Maar morgen zullen we het zien.
Als dit het geval is, ga ik gewoon vragen aan de HA of ik op krukken mag en niet in een rolstoel hoef.
Het gekke is: Ik krijg altijd krukken/vrij 'zware' medicijnen mee naar huis/ ik wordt doorverwezen naar het ziekenhuis, maar een vriend van mijn broer heeft precies hetzelfde als ik en mag gewoon door blijven lopen, zolang hij maar rustig aan doet.