@Firedancer, nou, jezelf verminken, dat vind ik ook wel heel zwaar uitgedrukt. Als je licht haar hebt en het kort houdt, vind ik het ook geen probleem, maar ik vind het helemaal weg gewoon veel mooier. Een andere reden waarom ik het overigens doe, is omdat ik vaak last van cystes heb en die cystes richten ook behoorlijk wat verminking aan
xmarliez schreef:'Intense Pulsed Light' oftewel IPL werkt alleen met licht (meerdere kleuren licht en een laser werkt met één licht kleur), dat licht moet het haarzakje kapot maken en zoals jij al aangaf kan dat alleen bij de haren die donkerder zijn, iemand met lichte haren heeft dus minder kans dat alles weg gaat.
LHE werkt met licht, hitte en energie en pakt haren aan die pigment bevatten en ook blonde haren bevatten pigment. Je hebt hier dus meer kans dat alle haren verwijderd worden. Daarnaast is het energie nivo van dit apparaat relatief lager dan die van een laser of IPL waardoor het veiliger is voor de huid. Bij zowel IPL als een laser kun je brandplekken/bloedpuntjes krijgen en met de LHE is dit onmogelijk.
Ook hoef je geen koelingsgel op te smeren van te voren wat bij IPL wel moet.
Uiteindelijk is het principe hetzelfde als IPL want je werkt met meerdere lichtstralen alleen is deze methode weer een stukje veiliger en heb je meer kans dat alle haren verwijderd worden omdat alle haren behalve grijze, pigment bevatten.
Ah, oke. Klinkt goed. Wat is de werking van de hitte en de energie (wat voor'n energie trouwens?) dan op het haar/de haarzakjes?
Bij de kliniek waar ik het laat doen, maken ze overigens geen gebruik van koelingsgel, juist met het oog op dat je dan minder snel in de gaten hebt als het te hard gaat.