Ik heb al een hele tijd geen topic meer geopend over al mijn angsten. (ja nu zullen er heel veel gaan terugkijken en ik schaam me dood)
maar ik heb een hele fijne therapie gevonden en het gaat gewoon echt stukken beter, dus daar ben ik heel blij om!!

toch is er net iets gebeurd waar ik me toch een beetje mee op zit te fokken en wil ik graag even kwijt..
Ik heb dus last van smetvrees en een grote angst om ziek te worden van vanalles (hier zit heel veel psychische emoties en gebeurtenissen van vroeger achter). Tijdelijk woon ik nu ook even ergens anders.
Ik had toenstrakjes een beetje gehuild en mijn mascara was wat uitgelopen. Toen ik beneden aan de tafel kwam zag de 'vader van het gezin' dat ik wat uitgelopen mascara had en zij kom eens hier. Hij deed even zijn vinger nat maken en wilde het weg halen, maar ik schrok me kapot. Want hij heeft sinds gisteren een koortslip! Ik draaide dus een beetje weg en kreeg vol die vinger in mijn oog!!
Dát wilde ik nou juist verkomen... Ik ben toendertijd ook al heel erg panisch geweest om het herpes virus te krijgen en op te lopen. Ik heb daar toen heel veel informatie over opgezocht en weet er dus 'heel veel van'.
Een herpes infectie in het oog is bijvoorbeeld heel schadelijk en kan leiden tot blindheid etc... naja, nu zat die vinger dus lekker in mijn oog!
Daarnaast raakte hij ook nog eens een keer mijn wang aan en ik ben ook bang dat ik strakjes dus een koortslip ofzo krijg.
Ik heb nog nooit in mijn leven een koortslip gehad dus ik wil het ook graag zo houden. Ik weet dat ik het virus gewoon kan bezitten en dat het zich niet uit, maar ik heb een tijd geleden een test moeten doen in het ziekenhuis (waaronder ook herpes) en hieruit kwam dat ik er geen antistoffen tegenhad, dus wss het virus niet in me heb.
Ik maak me nu dus heel erg zorgen om mijn oog, dat ik strakjes daar een of andere enge infectie krijg... en ook nog een beetje om de koortslip zelf omdat hij ook langs mijn wang ging...
pff, tja... ik wilde het gewoon even kwijt en ik hoop dat iemand me misschien wat gerust kan stellen of ja als het niet zo is dan hoor ik het ook gewoon hoor maar ik weet het gwoon echt niet, vind dit echt vervelend.
Het gaat gewoon echt al zo veel beter en ik maak me al zo veel minder druk maar soms komen er gewoon nog wat dingen even naar boven en dan zit ik daar heel erg mee

Natuurlijk kan de vader er ook niks aan doen want hij wilde alleen maar helpen maarja.. dat pakt bij mij natuurlijk niet zo goed uit.
alvast heel erg bedankt en ik hoop niet dat er al te gekke reacties op komen want ja, ik weet ook wel dat het allemaal niet normaal is etc...
.