Dat misselijke gevoel blijft maar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Dat misselijke gevoel blijft maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 19:13

hoi bokkers...

ik heb getwijfeld of ik hier een topic over zou openen maar ik doe het toch maar ...
ik heb heel veel meegemaakt... heb vorig jaar een burn-out gehad en het komt er op neer
dat ik steeds maar blijf stressen en mezelf opfokken.. Het probleem is dat ik 's Ochtends
en vooral opeens deze week weer ontzettend misselijk wakker word. Ik krijg geen eten naar binnen
en de weegschaal mag het weten... ik wil zo graag eten maar het lukt me gewoon niet..
ik blijf maar misselijk en ik zelf vermoed dat het onderliggend probleem mn zenuwen zijn..
ik weet niet wat ik er aan moet/ kan doen.. ik ben bij de dokter gweest heb medicijnen gehad tegen de misselijkheid..
dat ging 2 maand goed en toen moest mn lichaam er niks meer van weten... weer naar de dokter toen maar kalmeringspillen gehad..
met het advies ze ajb niet elke dag te nemen... weer 1 maand verder en opnieuw heeft mn lichaam besloten het effect te weren...
toen overgestapt op verschillende homeopatische rustgevende middelen , maar helaas heeft dat geen enkel effect...
het lijkt wel alsof mijn lichaam een anti-stof ontwikkeld tegen al die medicijnen / oplossingen...
ondertussen word ik weer steeds misselijk en stijf van de zenuwen wakker en dan ook echt heel erg...
ik ben echt ten einde raad... en de dokter... tsja... die vindt het allemaal niet erg genoeg..
ook een psycholoog heeft niet wat uitgehaald... helpt ? wat moet ik nu dan ?!

sorry voor het lange verhaal...

Bienotje

Re: Dat misselijke gevoel blijft maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:49

Er is vorig jaar een burn-out geconstateerd, weet je zeker dat je daar niet nog enigszins nasleep van hebt? Dat je echt de oorzaak achterhaald hebt en opgelost zeg maar. Of en je daar eigenlijk nog steeds mee bezig om een weg mee te vinden?

Zolang er niks veranderd aan de oorzaak (stress), verandert er weinig aan de gevolgen. Lichamelijke klachten kunnen zeker gevolg zijn van burn-out/ stress en meer.

Probeer eens een andere psycholoog (het moet klikken met zo iemand), wat mij overigens veel heeft geholpen is een ervaren coach op zoeken die mij daarin kon begeleiden op momenten dat ik dat kon gebruiken.

Zoek de oorzaak op, daar zit denk ik de oplossing. Ik kan het mis hebben, maar kan het zijn dat je nog steeds erg hoge eisen aan jezelf stelt (je bent nog maar een jaar verder, met een echte burn-out als ik goe dbegrijp).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 00:51

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:08

Bienotje schreef:
Er is vorig jaar een burn-out geconstateerd, weet je zeker dat je daar niet nog enigszins nasleep van hebt? Dat je echt de oorzaak achterhaald hebt en opgelost zeg maar. Of en je daar eigenlijk nog steeds mee bezig om een weg mee te vinden?

Zolang er niks veranderd aan de oorzaak (stress), verandert er weinig aan de gevolgen. Lichamelijke klachten kunnen zeker gevolg zijn van burn-out/ stress en meer.

Probeer eens een andere psycholoog (het moet klikken met zo iemand), wat mij overigens veel heeft geholpen is een ervaren coach op zoeken die mij daarin kon begeleiden op momenten dat ik dat kon gebruiken.

Zoek de oorzaak op, daar zit denk ik de oplossing. Ik kan het mis hebben, maar kan het zijn dat je nog steeds erg hoge eisen aan jezelf stelt (je bent nog maar een jaar verder, met een echte burn-out als ik goe dbegrijp).

het is inderdaad nog steeds zo dat ik alles maar weer wil kunnen en doen en ik gewoon te veel over dingen na denk en daardoor in de stress schiet... en ik ben nog steeds herstellende van een burn-out inderdaad... ik heb gister een planning gemaakt een soort van dagindeling en ik merk wel aan mezelf dat het gelijk meer rust creeert ..

Cassidy schreef:
Misschien kun je hier naar kijken?

http://www.healingtouch.nl/

das ziet er inderdaad wel interessant uit, zal er een naar kijken .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:10

wat vervelend zeg.
bij ochtendmisselijkheid denk ik direct aan zwangerschap, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al had bedacht/uitgesloten.

anders zou het inderdaad nasleep van de burnout, of gewijzigde medicatie kunnen zijn. veel sterkte.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:21

Herkenbaar, ik denk dat zoals jij aangeeft het zeker een gevolg van enorme spanning is.

Die spanning heb je in de jaren voorafgaand aan je burnout opgebouwd, en dat kan nog wel even doorwerken.
Waarschijnlijk staat je lichaam nog steeds 'op scherp'.

Ik ben een paar jaar geleden als gevolg van die misselijkheid en spanning enorm afgevallen. Het hield me ook erg bezig (ben al niet de dikste), echter het komt op een dag goed! Echt waar! Probeer er vertrouwen in te hebben dat je lichaam zich uiteindelijk weer gaat herstellen en dat je op een dag weer heerlijk kan eten.

In de tussentijd zorg je dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt (je kan bijvoorbeeld de shakes van Herbalife nemen, daar zitten veel vezels en vitaminen en mineralen in, ze zijn er ook speciaal voor mensen die aan moeten komen namelijk).

Focus je even niet op je niet eten en afvallen, maar focus je nog even op de spanningen in je lichaam en vraag je af waar die vandaan komen. Dan komt dat op een dag weer helemaal goed :j.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 11:43

juval schreef:
wat vervelend zeg.
bij ochtendmisselijkheid denk ik direct aan zwangerschap, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al had bedacht/uitgesloten.

anders zou het inderdaad nasleep van de burnout, of gewijzigde medicatie kunnen zijn. veel sterkte.

zou het erg vreemd vinden als ik zwanger was, dan ben ik dat al 2 jaar namelijk :') . Ik moet er misschien ook minder mee bezig zijn met het feit van
oh als ik maar niet weer misselijk wakker wordt etc etc..

laetitia schreef:
Herkenbaar, ik denk dat zoals jij aangeeft het zeker een gevolg van enorme spanning is.

Die spanning heb je in de jaren voorafgaand aan je burnout opgebouwd, en dat kan nog wel even doorwerken.
Waarschijnlijk staat je lichaam nog steeds 'op scherp'.

Ik ben een paar jaar geleden als gevolg van die misselijkheid en spanning enorm afgevallen. Het hield me ook erg bezig (ben al niet de dikste), echter het komt op een dag goed! Echt waar! Probeer er vertrouwen in te hebben dat je lichaam zich uiteindelijk weer gaat herstellen en dat je op een dag weer heerlijk kan eten.

In de tussentijd zorg je dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt (je kan bijvoorbeeld de shakes van Herbalife nemen, daar zitten veel vezels en vitaminen en mineralen in, ze zijn er ook speciaal voor mensen die aan moeten komen namelijk).

Focus je even niet op je niet eten en afvallen, maar focus je nog even op de spanningen in je lichaam en vraag je af waar die vandaan komen. Dan komt dat op een dag weer helemaal goed :j.

Dankjewel , hier heb ik ook echt wat aan, ben blij dat ik de enigste niet ben.... en inderdaad ik heb heel wat meegemaakt en vorig jaar zei mn lichaam en nu is het klaar.. ik ga ook altijd maar door, omdat ik mezelf anders zwak vind.. ik uit bijna nooit emoties omdat ik vroeger een aansteller was en nu sterk wil zijn... en toch zou ik het juist wel moeten doen denk ik... ik zou ook meer aan mezelf moeten denken...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 16:47

Flink wat jaren terug is er bij mij een gegeneraliseerde angsstoornis ontdekt. Kreeg echt paniekaanvallen.
Ben toen in therapie gegaan. Geen paniekaanvallen meer.
Blijf wel een stresskip.
Woog voor dat dit grapje begon 55-56 kilo.
Heb een tijd op 54/53 gezeten.

Weeg nu alweer een hele tijd 51-52 kilo en kom dus echt niks aan. Ik eet gewoon normaal en ben wel een snoeper. Zodra ik voor wat dan ook maar een beetje spanning heb (vooral werkdruk) dan ben ik gewoon bijna elke dag misselijk. Ben er ondertussen wel aan gewend en kan weer normaal eten. Toen bij de paniekaanvallen niet.
Ben nog een keer een jaar in therapie gegaan en het gaat nu nog beter.
Maar kom niet van dat laatste randje af. Heb de misselijkheid een plekje gegeven, maar het is en blijft lastig.

Heb domperidon gehad maarja dat was niet de oplossing. Nu werkt een slokje cola of een Smint bij mij erg goed.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:45

Mijn gewicht zit ook te laag inderdaad.. ik probeer er niet mee bezig te gaan... maar ik wil zo graag op de vroege ochtend kunnen eten dat het er gewoon rechtstreeks weer uit komt als ik het ook maar probeer...
Heb ook domperidon gehad, maar mijn lichaam moest er na een tijd niks meer van weten... heb gister maar weer eens gember geprobeerd.. werkt tegen spanning en misselijkheid .. en ik heb een planning gemaakt van de dag... en ik merk dat de rust er weer een beetje in komt.. maar ben bang dat maandag als ik rijles heb dat ik dan van de zenuwen weer kotsmisselijk ben... k heb het overigens ook alleen heel erg vroeg op de morgen.. sta ik na 9 uur op heb ik nergens last van ( op deze week na , maar zal ook door het tijdverschil komen... )

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:49

Heb je domperiodon al geprobeert?
Werkt bij mij erg goed!

Heb je veder nog klachten wanneer je `s ochends misselijk bent?
Denk aan duizelig, hoofdpijn enz

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:24

Yup, domperidon al geprobeert werkt 2 maand perfect , maar daarna moet mn lichaam er niks meer van weten is het effect verdwenen en komt het er rechtstreeks via de ingang weer naar buiten...

Het enige wat ik heb als ik 's Ochtends misselijk ben is dat ik zenuwachtig ben en een heel enkele keer duizelig , maar dat ligt aan het feit dat ik dan niet eet en het wel nodig heb..

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:13

Ben je misschien voor iets allergies?
Ik zou het eigenlijk ook niet weten.
zorg wel dat je goed genoeg drinkt en sterkte!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:21

Tsja wat ik al aangaf. Bij mij helpt het om een slokje cola te drinken. Ook zelfs op de vroege ochtend. Neem soms een Rennie en als het echt erg is Pantazol.
Ben gaan rommelen met verschillende soorten ontbijt.
Choco pops, eierkoek, ontbijtkoek, cracker, beschuit, Danoontje, Cracot.

Druivensuiker en dan als je je beter voelt iets eten?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:01

Voor zo ver ik weet ben ik nergens allergisch voor.. heb ook meerdere malen mn bloed laten onderzoeken , waar volgens de dokter niks mis mee had.. maar het week op sommige punten sterk af van de normaalwaarden... ik ben inmiddels ook ijzertabletten gaan nemen ( gewoon die je kan kopen bij de drogist, geen staalpillen oid) en daar ben ik sinds 2 maand echt van opgeknapt.. terwijl volgens de dokter die waarde in mn bloed goed was....

ik heb ook al heel veel geexperimenteerd met ontbijt... dan denk ik het gevonden te hebben en binnen no-time zegt mn lichaam ook daar nee tegen... ik heb ook wel eens druivensuiker genomen.. haalt heel weinig uit, behalve als ik in mn maandelijkse periode zit.. dan móet ik ook echt eten anders val ik serieus flauw... en juist dan is het nóg moeilijker om te eten , omdat ik dan nog meer misselijk ben ..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:12

Herkenbaar..... intererssant topic: ik ga het even volgen, want heb het antwoord ook niet en zou het graag willen hebben!
korte info: ook gediagnosticeerd met burn-out, depressie en angststoornis opgelopen in de afgelopen 3 jaar (december 2010 vastgesteld), sinds 2012 onder behandeling bij het Radboudziekenhuis voor Chronisch Vermoeidheidssyndroom (vergelijkbare klachten als burn out, m.u.v. de mentale klachten, dus geen depressieve gevoelens, etc.), sinds enkele weken een glutenvrij dieet, geen koemelk, geen aardappelen, geen varkensvlees, kip, noten, suiker, etc. (Hele pagina A-4 gekregen van wat ik niet schijn te mogen eten). Maar de misselijkheid blijft. Niet continu, maar af en toe. In combinatie met het ineens heel koud hebben, duizeligheid, opgezette klieren, etc.
Ik kan het niet direct koppelen aan angst of stress, omdat het niet op die momenten komt opzetten, maar op willekeurige momenten. Dus als ik op internet zit, of tv kijk.

Dus ben benieuwd....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:56

TS: Begin met een goede multivitamine. Iets van Orthica, AOV, Solgar of iets dergelijks. Dan heb je in elk geval een merk dat goed opneembare stoffen gebruikt in de goede verhouding.
Daarnaast zou je een magnesium supplement kunnen nemen om te kunnen ontspannen.

Let idd even niet op je gewicht maar op je geestelijke gesteldheid. Heb je al iets van yoga of meditatie of iets dergelijks geprobeerd?
Succes en beterschap.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:17

ranna schreef:
TS: Begin met een goede multivitamine. Iets van Orthica, AOV, Solgar of iets dergelijks. Dan heb je in elk geval een merk dat goed opneembare stoffen gebruikt in de goede verhouding.
Daarnaast zou je een magnesium supplement kunnen nemen om te kunnen ontspannen.

Let idd even niet op je gewicht maar op je geestelijke gesteldheid. Heb je al iets van yoga of meditatie of iets dergelijks geprobeerd?
Succes en beterschap.

Dat zou ik nou niet zomaar aanraden.......... Het is namelijk goed mogelijk dat je lichaam om welke reden dan ook die vitamines en stoffen niet goed kan opnemen, en dan schaadt het je alleen maar. Ik heb de afgelopen tijd ook allerlei suplementen gebruikt, tot we er achter kwamen dat het lijf die niet in zich op nam, met alle gevolgen van dien.

Dus raadpleeg gewoon eerst een arts, voordat je met allerlei suplementen gaat beginnen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 16:24

Vitaminen, tsja ik heb een tijd multi-vitamines geslikt nu doe ik het niet meer.. waarom weet ik eigenlijk niet , maar merk geen verschil , want ook toen was ik misselijk... ik eet wel veel fruit overigens... das ook et enigste wat 's Ochtends wel binnen blijft ( tot nu toe ) maak altijd een smoothie van vers fruit met dingen als banaan, kiwi , appel en sinaasappel...

Het probleem is ook dat de dokter me niet serieus neemt en gewoon de klachten bestrijdt ipv de oorzaak te zoeken. hij zegt dingen als doe maar rustig aan en als het erger wordt kom maar weer terug, kom je terug krijg je het zelfde verhaal te horen en dat tot wel 3 x toe. Vertrouw em ook niet zo meer, mn moeder liep 10 (!) jaar met een tumor rond en nee volgens hem stelde mn moeder zich aan en blablabla... mooi niet dus ...

ik ben ook bij een psycholoog geweest die was geweldig echt waar, alleen dat ging via school en ik zit daar inmiddels niet meer op school..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:14

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik wordt ook altijd erg misselijk wakker. Wat bij mij helpt is het eten van een bruine boterham, zonder iets erop. Ik weet dat je dan geen zin hebt in eten, maar toch helpt het bij mij heel erg! Misschien eens het proberen waard?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 18:53

Zou ,het kunnen proberen alleen denk ik dat ik dan alleen de korstjes op ga eten :')

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:37

gummie schreef:
Ik heb de afgelopen tijd ook allerlei suplementen gebruikt, tot we er achter kwamen dat het lijf die niet in zich op nam, met alle gevolgen van dien.

Kun je vertellen waarom je lichaam dat niet wilde opnemen en wat de gevolgen daarvan waren?
Puur beroepsinteresse :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:57

Verstoorde darmwerking! Bleek uit bioresonantie onderzoek. Gevolg: veel geld voor niets uitgegeven aan suplementen, en dan nog steeds een tekort aan die vitamines hebben. Lichamelijke gevolgen: heeft ie allemaal netjes uitgelegd, maar ik ben geen arts, dus heb dat niet woord voor woord onthouden. Laat ik het er op houden dat het in ieder geval zinloos was.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:13

Dank voor je antwoord gummie. Zat al te denken dat het alleen problemen zou kunnen geven bij een stofwisselingsprobleem.
Ik hoop dat het wel uiteindelijk wel is opgelost?

Toch is jouw geval niet standaard. TS geeft zelf aan dat ze een behoorlijke burn-out heeft gehad en daar nog steeds naweeën van heeft.
In geval van stress gebruikt je lichaam giga-hoeveelheden voedingsstoffen als bv. vit. B + C + magnesium die ze nu naar alle waarschijnlijkheid te weinig binnen krijgt omdat ze moeite heeft met eten.
Ondersteuning is hier dan ook echt geen gek idee.

Maar je hebt gelijk, het zou uiteraard zou het beter zijn dat de arts haar serieus ging nemen en eens beter onderzocht.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:27

Bij mij zijn de lichamelijke problemen ook pas begonnen tijdens en na de burn out, vandaar dat ik het even noem :)
Aangezien je stofwisseling en immuunsysteem dan van slag zijn, is het niet geheel onlogisch dacht ik...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:02

Zeker niet onlogisch gedacht. Je komt dan ook in een vicieuze cirkel terecht.
Je lichaam gebruikt veel meer voedingsstoffen dan normaal dus ga je je slechter voelen waardoor je stofwisseling en daarmee je immuunsysteem weer minder goed onderhouden kunnen worden enz.

TS als je arts je niet serieus neemt, kijkt dan eens verder want wat jij ervaart is in elk geval niet normaal.
Sterkte.