Allergietest negatief, wel klachten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Allergietest negatief, wel klachten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:33

Al jarenlang heb ik seizoensgebonden op allergie lijkende klachten zoals loopneus en jeukende ogen, hoesten etc. Een pilletje en neusspray helpen redelijk om de ergste klachten weg te nemen. Gisteren heb ik voor het eerst sinds jaren mezelf weer eens laten testen (priktest) omdat de huisarts in zijn praktijk hier de mogelijkheid voor bood. Ik heb dus een heel beroerde week achter de rug omdat ik 3 dagen geen pillen mocht slikken. Maar wat ik dus niet begrijp, de uitslag van de test was negatief. Volgens de test ben ik dus niet allergisch voor gras en boompollen. Leuk zou je zeggen, maar waar word ik dan wel zo ziek van? Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die negatief testen maar wel allergische klachten hebben. Heb je het verder laten onderzoeken en waarom wel / niet?

Heb trouwens heel wat jaartjes terug ook een allergietest laten doen door een niet reguliere arts (bio resonantie) daar kwamen heel duidelijk wel gras en boompollen uit waar ik op reageerde. Maar blijf het vreemd vinden dat dit dan niet uit de reguliere priktest naar voren komt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:34

Klopt, ik heb mijn kinderen ook alternatief laten testen daar kwam wel veel uit. En bij de HA kwam er niks uit, vind dat ook vreemd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:36

Ja, welke test moet je dan geloven? Zeker als er wel klachten zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:37

Alternatief moet je geloven, mijn kinderen zijn erg opgeknapt .

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:38

klopt was bij mij ook zo,priktest was negatief,terwijl ik wel last had van hooikoorts,niezen,jeukende ogen .echt vreemd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:39

Artsen houden andere waardes aan dan bij het alternatieve.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:40

Las ook al op internet dat de priktest vaak een foute negatieve uitslag geeft. Ik geloof ook echt in de eerdere test hoor, lijkt me duidelijk dat ik wel een allergie heb omdat mijn klachten verminderen als ik medicatie gebruik en ik nu na 3 dagen niet slikken me echt beroerd voel.

Noeps

Re: Allergietest negatief, wel klachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:03

Priktests en bloedonderzoek zijn (helaas) erg onbetrouwbaar en dat moet een beetje arts ook weten voordat hij een uitslag meldt. Positief is niet altijd echt positief en negatief ook niet altijd echt negatief. Dat heeft niet met waardes die artsen aanhouden, of ze nou regulier of alternatief zijn, maar met het onderzoek zelf :+. Ook over alternatieve testen zijn heel veel dingen te zeggen, positief en negatief en ook daarover kan je niet zeggen "dit moet je geloven".
Voor voedingsallergie is de enige écht betrouwbare test een dubbelblinde provocatietest.

Bij jou is het heel duidelijk, je voelt je beroerd als je je anti-allergie medicatie niet gebruikt en goed als je het wel gebruikt. Vertrouw dan op je eigen gevoel. Een allergietest kan het dan hoogstens nog eens bevestigen en wat heb je daar uiteindelijk aan? Vrij weinig. :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:07

Ik heb alle mogelijke allergietesten gehad en waar ik nou toch precies allergisch voor ben, geen idee. Iedere test gaf andere uitslagen, zelfde test herhalen na een paar maanden was ook weer compleet anders.

Zoals Plien91 hierboven al zegt, luister naar je eigen lichaam. Zelf merk je het beste waar en wanneer je last hebt. Hopelijk is jouw arts net zo meedenkend als die van mij, en gaat hij je van daaruit helpen met juiste medicatie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 14:10

Kreeg de uitslag niet van de huisarts hoor, maar van een mevrouw die de test bij me deed. Die vertelde er overigens niet bij dat, als de test negatief is maar er wel klachten zijn (zoals bij mij) dat de test ook een fout-negatieve uitslag kan geven. Ik vertrouw al jaren op mijn eigen lichaam en gevoel, dat heeft tot nog toe altijd goed uitgepakt. Dat blijf ik dus ook maar gewoon doen ;)

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:17

Hey, ik heb ongeveer hetzelfde gehad, hooikoorts-achtige klachten, allerlei testen gehad en uiteindelijk kwam de KNO-arts met de diagnose 'prikkelbaar slijmvlies'. In andere woorden, wel overgevoeligheid en allergische klachten, maar geen reactie op een 'gewone' hooikoortstest...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:24

Ik heb ook zo'n priktest gedaan, en later nog een pleistertest. Kwam alleen een lichte allergie voor boom- en graspollen uit (wat klopt) en verder niets. Helaas liet ik de testen doen omdat ik onder de uitslag zat, maar er kwam niks nuttigs uit. Ook wéét ik dat ik een nikkelallergie heb, en dit kwam niet uit de test.

Ik vertrouw dus niet echt op die test...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 09:23

Fijn om te lezen dat die test niet zo betrouwbaar is en dat meerdere mensen die ervaring hebben.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:34

Als je een vrij extreme reactie hebt, komt het volgens mijn allergoloog vaak voor dat het niet uit het bloed of uit een priktest komt omdat je dan op een andere manier of iets reageert, ik weet het niet meer precies.

Bij mij komt er ook nooit iets uit, maar als je mij een uurtje bij een koe in de buurt zet kun je me afvoeren naar het ziekenhuis omdat ik geen lucht meer krijg :'). Zelfde met kippen en met praktisch alle dieren. Hooikoorts heb ik ook het hele jaar, maar er komt niets uit mijn testen :')

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:00

Zoals hier al vaker genoemd geven testen niet altijd een betrouwbaar beeld weer.
Als je echt wilt weten waar je op reageert zou je naar een orthomoleculair therapeut of iets dergelijks kunnen gaan.

Ondertussen zorgen dat je weerstand optimaal is. Dus gezond eten/leven en dingen als Echanicea als ondersteuning voor de weerstand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 12:06

Heb me ooit al uitgebreid door laten meten door een homeopatisch arts die ook bio resonantie gebruikt. Daar kwamen alle allergien duidelijk uit. Gezond eten en op tijd mijn rust pakken doe ik al, dat maakt het wel beter.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 19:28

Goed dat je het hebt laten uitzoeken. Kon hij je verder niet helpen je allergiën duidelijk te krijgen zodat je weet waar het omgaat en er wat aan kunt doen?