Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Rowdine schreef:Oja, dat ben ik vergeten; ik ben hiervoor naar de huisarts geweest ten tijde van de uitstraling en zij constateerde een hernia. Toen had ik onderaan veel rugpijn; nu heb ik met name midden in mijn rug veel pijn, waardoor ik anders ga zitten/lopen en daardoor krijg ik onderdaan in mn rug weer pijn. Wellicht moet ik nog eens een bezoek aan de ha brengen.
) Duke schreef:Als je hernia-klachten niet verdwijnen met fysio enzo, dan lijkt me nogmaals een bezoek aan de HA en eventueel een MRI geen vreemde optie. Een hernia is heel pijnlijk en wordt met de juiste combi rust en bewegen en fysio minder en moet zo worden bestreden, maar als dat allemaal niet helpt (en dan heb ik het over een periode van een half jaar, geen idee hoe lang jij al met de klachten loopt), zal je misschien geopereerd moeten worden. Dat zal een MRI kunnen uitwijzen.
Bij mij was geen twijfel mogelijk: de hernia was te groot om met rust en beweging vanzelf te verdwijnen en ik ben vrij direct onder het mes gegaan. Maar mijn broer heeft een 3-dubbele hernia uit moeten zitten, omdat ze zo klein waren dat een operatie niet nodig zou zijn. Hoewel hij nu 3 jaar later nog steeds terugkerende klachten heeft.
Joolien schreef:Ibuprofen werkt meestal beter ja.
nadita schreef:Joolien schreef:Ibuprofen werkt meestal beter ja.
Als het werkelijk een hernia is met uitstraling in een been (zenuwpijn) dan kan je ibuprofen of paracetamol slikken tot je een ons weegt, dat helpt geen moer.
Voor de pijn in je rug zou je dan het beste Diclofenac kunnen gebruiken. Wel oppassen voor je maag. Diclofenac en ibuprofen zijn erg slecht voor je maag.