blindendarm ontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DiFa

blindendarm ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 09:04

Hallo mensen,

Afgelopen zaterdag werd ik wakker met wat buikpijn. Mijn man zou weggaan die dag en vroeg aan me of het ging. Ik zei jawel joh ga jij lekker ik neem een pijnstiller in en ga dadelijk lekker naar stal toe. Mijn man vertrok en ik nam een pijnstiller in. Na een uurtje nam ik de tweede omdat het niet werkte en leek alsof het erger werd. De pijn werd steeds erger en erger. Ik ging op de bank liggen en belde mijn stalgenootje op dat ik die dag niet naar stal zou komen omdat ik niet lekker was geworden. Ik bleef op de bank liggen en op een gegeven moment kon ik niet meer opstaan van de pijn. Ik belde mijn man en vroeg of hij naar huis wilde komen, omdat ik het haast niet meer volhield. Mijn man is thuisgekomen en schrok hoe hij me aantrof. Hij heeft meteen de huisartsenpost gebeld. Ik kreeg een afspraak voor de eerste hulp en met behulp van mijn man ben ik omhoog gekomen. Het zweet gutste van mijn lichaam en werd duizelig. Naar de auto gestrompeld en ik wist niet meer hoe ik het moest zoeken.

Op het ziekenhuis gekomen werd ik meteen geholpen door allerlei mensen. Er kwam een rolstol en toen ik eenmaal zat werd mijn naam geroepen dat ik mocht komen. Ik werd onderzocht en stelde me allerlei vragen. De arts dacht dat ik een blindendarm ontsteking had, maar ik had niet alle symptomen. Ik was bijvoorbeeld niet misselijk (ook niet geweest) ik had geen hoge temperatuur en had geen loslaatpijn. Toch bleef het in haar hoofd spoken. Er werd bloed afgenomen en ik moest een echo laten maken. Bij de echo konden ze mijn blindendarm niet vinden. Na 20 minuten proberen had hij het opgegeven en mocht ik terug naar de eerste hulp. Ik kreeg te horen dat er in mijn bloed wel infectiewaarden te vinden waren en ze besloten om een kijkoperatie te doen. Als mijn blindendarm niet ontstoken was lieten ze hem zitten en keken ze wat er wel aan de hand was. Als hij wel ontstoken was zouden ze hem eruit halen. Ik vond alles best. Ik was nog nooit geopereerd, maar ik wilde alleen van die vreselijke pijn af. Goed de OK werd klaar gemaakt en ik mocht naar binnen en werd onder narcose gebracht. Het was erg snel gegaan allemaal. Ik kwam om 17.00 uur binnen in het ziekenhuis en om 20.00 uur lag ik op de OK.

Toen ik weer bij kwam kreeg ik te horen dat het goed gegaan was. Mijn blindendarm was inderdaad ontstoken, maar was ook al geperforeerd. Gelukkig was dat net gebeurd dus warten ze er erg snel bij. Ik moest een paar dagen blijven wegens infectie gevaar.

Gisteren ben ik thuis gekomen. ik heb de afgelopen dagen veel nagedacht over dit allemaal. Wat als mijn man niet naar huis gekomen was. Wat als de artsen niet besloten hadden om te opereren en even afwachten wat het precies zou kunnen zijn. Dan was het misschien allemaal heel anders gelopen. Ik ben natuurlijk erg blij dat ik nu ook weer thuis ben, maar ik blijf erge pijn houden in mijn rechter zijkant.

Heeft iemand ook een blindendarm ontsteking gehad en hoelang duurde het voordat de pijn uit de zij weg is? Ik maak me nu namelijk erg druk. De huisarts belt me straks op voor een telefonisch consult die ik heb aangevragen, maar ik wil het ook graag weten van mensen die het ook hebben meegemaakt.

Alvast bedankt.

sjaslique

Re: blindendarm ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:11

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar wilde je wel even beterschap wensen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:12

Schrikken zeg! Fijn dat ze toch meteen geopereerd hebben.

Ik heb ook blindedarmontsteking gehad en bij mij was de pijn eigenlijk meteen minder na de operatie. Had wel wat last van de operatie zelf.

Maar goed dat je even de huisarts gebeld hebt, die kan je vast beter ermee helpen.

Beterschap!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:16

[MW] Operatie blindendarm.

Een collega lotgenoot van je ;)

En van die OP kan je nog wel een poosje last hebben. Zoals je in dat andere topic kan lezen was ook ik een paar jaar geleden de klos :+ Het heeft bij mij nog wel een poos geduurt voordat ik weer 100% fit was en alles kon. En dan heb jij er nog een perforatie bij.

Beterschap.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:51

Het hangt er een beetje vanaf of ze de wonde gehecht hebben. Wat was bij jou het geval? Mijn wond moest open blijven en 2x per dag gespoeld worden. Maar bij mij was het nog een stukje later, BD was waarschijnlijk al 2 dagen eerder geperforeerd en een buikvliesontsteking erbij gehad. Ik heb dus nog een behoorlijke tijd (bijna 8 weken gespoeld) en heb die tijd ook krom gelopen als een oud vrouwtje.

Als het gewoon gehecht is zal het waarschijnlijk een stuk sneller gaan. Beterschap in ieder geval. :)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:14

Een operatie kan je inderdaad nog wel even voelen, zeker de eerste week. je moet je bedenken dat ze in je lijf hebben gesneden en in je buik hebben liggen woelen en daarna ook nog eens iets uit je lichaam hebben moeten halen. dan is het niet raar dat je lichaam even tijd nodig heeft om te herstellen. veel sterkte :(:)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:43

Dat kun je inderdaad nog wel een tijd voelen! Ik ben in december geopereerd aan mijn blinde darm (bleek achteraf alleen niet ontstoken maar een tumor te zijn, gelukkig lijkt nu alles goed), en heb af en toe nog last van mijn zij. Ik merk het als ik nodig moet plassen, dat had ik voorheen nooit) en als ik moe ben. Blijft een zwakke plek ben ik bang :=

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:17

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb de dokter gesproken en hij vertelde me dat het inderdaad nog zeker een week kan duren. Ik loop inderdaad ook als een oud vrouwtje zonder stok haha. Mijn 4 wondjes zijn binnenhuids gehecht. Ik heb ze nog niet gezien want mag morgen pas mijn hechtplijsters afhalen. Ik heb net ook weer mijn tempratuur opgemeten en kwam op 36.6 dus dat is ook goed. Elke dag gaat het ietsje beter merk ik. Oei marije. Dat is ook niet niks. Ben je er nu voor behandeld? Blazelover. Daar ben ik me ook van bewust. Ze hebben iets uit mw gehad en ook weer gehecht. Natuurlijk moet ik dat nog voelen alleen ben ik altijd ongeduldig en dan gaan er rampsenario's door me heen haha.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:19

beterschap :(:)

Mijn zusje heeft vorig jaar een geperforeerde blinde darm gehad. Ook bij haar konden ze de blinde darm niet vinden (hij was waarschijnlijk al een dag voordat ze in het ziekenhuis was geperforeerd). Maar zij was wel erg misselijk en moest veel overgeven.
Na de operatie had ze heel erg last van steken, waardoor ze zich ook niet kon bewegen en weer heel veel pijn had. Ik geloof dat dit na 2/3 weken na de operatie beter werd. Zij moest anderhalve week in het ziekenhuis blijven, mocht pas een week na de operatie weer beginnen met lopen. Na anderhalve maand ging ze rustig aan weer 2 uurtjes naar school en na 3 maanden kon ze pas weer rennen. Ze zat ook pas na een half jaar weer op het paard.

Ik hoop dat het bij jou wat voorspoediger gaat!
heel veel sterkte de komende tijd!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:40

Ik heb het in september gehad. Gelukkig was er bij mij niets geperforeerd, maar die pijn... Man man :+

Heb er wel nog wekenlang last van gehad en zelfs nu heb ik nog last van een litteken aan de navel. Bij mijn operatie hebben ze me niet snel genoeg zuurstof toegediend, dus daar had ik wel meer last van dan van de buik zelf.