Maandag had ik koorts (39,5) en de keelpijn werd steeds erger. Mijn amandelen waren opgezwollen en wit. Helaas kwam ik hier pas halverwege de dag achter, dus ik was al te laat met de dokter bellen. De nacht die hierop volgde heb ik weer niet kunnen slapen van de pijn en alleen maar waterijsjes gegeten. Maar slikken deed me zo zeer, dat ook dit geen aangename bedoeling was.
Dinsdagochtend heb ik meteen de huisarts gebeld, en ik kon meteen in de ochtend al langs komen gelukkig! De conclusie was: een stevige keelontsteking
Ik heb antibiotica mee naar huis gekregen (Broxil, 3 maal daags 500 mg) en goed uitzieken. Gisteren deed slikken de hele dag nog zeer, zo erg zelfs dat ik mijn eigen kwijl niet goed door kon slikken...Gisteren ben ik meteen begonnen met de antibiotica en ik zou binnen 24 tot 48 uur verbetering moeten merken. Vannacht ben ik wakker geworden in een nat bed van het zweet, maar vanochtend gaf de thermometer weer netjes 37,1 aan. Nu ben ik wel bezorgd om iets wat erbij is gekomen. De ontsteking is voor mij aan de linkerkant dikker geworden en verder naar 'voren' gekomen. Daarnaast heeft deze verdikking een stukje gele waas en aan de zijkant komt er gele zut uit..
Heeft iemand enig idee wat dit is? Ik vind het zelf niet zo geruststellend. Ik merk qua keelpijn ook nog geen verbetering met gisteren. Maar ik maak me wel zorgen om die verdikking waar geel uit komt, die had ik gisteren nog niet...