Extreem droge huid + uitslag op arm.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Extreem droge huid + uitslag op arm.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:23

Hoi *\o/*

Ik heb nu al een tijdje last van een extreem droge huid en ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt.. Nu krijg ik zelfs ( waarschijnlijk door de zon ) uitslag op mijn arm. Ik kan nu dus niet even lekker in een topje lopen omdat mijn armen ( vooral in het midden ) vol zitten met rode plekken...
Heeft iemand enig idee wat het is en hoe ik het wegkrijg? Ik ben al wel naar de doktor geweest die gaf hormonenzalf mee alleen mijn huid rondom de uistlag werd spierwit ( nu nogsteeds gaat niet weg ). Dus daarmee zalven doe ik niet meer..

Iemand tips/hints/opmerkingen?

Patriciavt

Re: Extreem droge huid + uitslag op arm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:27

Vaseline Intensive Rescue bodylotion :D
Zelfs bij mijn schoonzusje die behoorlijk exceem heeft helpt het!!!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:30

Heb je hydrochortison? Dat soort zalven NOOIT zonder een basis (vaseline) creme (cetomacrogol oid) eronder aanbrengen. Deze fout maakte mijn huisarts van vroeger ook eens, waardoor ik nu pigmentloze vlekken op mijn armen heb :n De cetomacrogol is ook fijn om gewoon je droge plekken mee in te smeren een paar keer per dag, dit kun je zo zonder recept ophalen bij de apotheek :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:14

Ik heb ook m'n hele leven last van droge huid/eczeem etc.
Nu kwam m'n moeder laatst met een zalfje waar callendula in zit verwerkt, wat genezend werkt op oppervlakkige wondjes etc.
Kan nu even niet op de naam komen, maar het helpt enorm!

edit: over hormoonzalven nog even wat!
Idd altijd gemengd met vaseline oid smeren, heel dunnetje 1-2x per dag (wat voorgeschreven is).
Doe dit maximaal een week/2 weken, hangt ook af van de sterkte van de zalf en ga daarna minderen/afbouwen.
Dus paar dagen 1x per dag, dan om de dag, en steeds verder afbouwen. Komt er weer nieuw eczeem op? Weer 1/2 weken smeren en afbouwen.
Nooit langer/dikker/te veel smeren, want hormoonzalven werkend verdunnen voor je huid, wat dus eigenlijk heel slecht is.

Ik gebruik het al mijn hele leven zo'n beetje, vooral hydrocortison, maar heb tijdje terug een sterkere hormoonzalf van de dermatoloog gekregen.
Trouwens ook even Pro-topic/Preoptic googlen of aan de dokter vragen, helpt de huids herstel na smeren met hormoonzalf. Voor mij werkte dit niet, maar schijnt wel goed te kunnen werken.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:10

Ik heb nu inderdaad door de hormonen zalf allemaal witte vlekjes rondom het exceem... Ik zal morgen even langs de aphoteek fietsen.