Vaak wit voor mijn ogen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Vaak wit voor mijn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:07

Hoi hoi,

Ik heb heel vaak dat het opeens wit voor mijn ogen wordt.
Dan opeens wordt het wit en dan word ik een klein beetje duizelig en krijg ik last van mijn ogen.
Eerst bleef ik altijd stil staan. Nu loop ik gewoon door.

Weten jullie wat dit is?

Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Vaak wit voor mijn ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:10

Dat je even te weinig bloed in je hersens hebt ;) Ik heb het ook, bij mij wordt het ook wit, maar bij mijn vriendinnen zwart... Hoe dat komt weet ik niet.
Maar wat er tegen helpt, langzamer opstaan en even bukken zodat er bloed naar je hoofd kan stromen :j

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:11

Dat heb ik ook wel eens, maar niet specifiek bij het opstaan, ook wel eens als ik gewoon loop

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:14

Ik heb het heel vaak. Niet alleen sochtends.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:17

xAnnouk schreef:
Ik heb het heel vaak. Niet alleen sochtends.

Nee idd, ook wel eens als ik op school ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:17

Met opstaan bedoel ik ook niet 's ochtends ;) Maar ook als je ergens heb gezeten of gelegen, of na traplopen heb ik het ook wel eens. Is niets ernstigs hoor, je lichaam hersteld het gewoon weer. Mocht het echt even serieus worden dan val je gewoon flauw ;) Voor een paar seconden hooguit (niet dat ik het zelf gehad heb hoor, maar hoor het wel vaak).
Dacht dat het ook kon komen door de puberteit ;) Weet dat alleen niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:18

Blijkt dat vrouwen dit veel vaker hebben dan mannen. Heeft met de onderdruk te maken van je bloeddruk. Niet ernstig, niks aan te doen :) Gewoon rustig opstaan dus :D

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:20

Oke. Omdat iemand ook zei dat het met te weinig ijzer te maken kon hebben.
Dus was wel benieuwd.

Maar heb het ook gewoon als ik bijvoorbeeld aan het lopen ben niet alleen met opstaan van de bank of sochtends ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:21

Als je dat hebt betekent dat dat de onderdruk van je bloeddruk te laag is. Dat is niet zorgelijk, als het je bovendruk is wel. Maar dat geeft andere symptomen. Te weinig ijzer, dan ben je heel erg moe etc.
Dat zorgt niet per se voor dit soort verveligheden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:26

Laat het ijzergehalte en je bloeddruk eens controleren.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 21:28

Oke.
Want soms dan doen mijn ogen daardoor heel pijn alleen vindt dat ook zo raar. Want hoe kunnen je ogen daar zo pijn van doen?

@zonnebloem18

Hoe word dat gedaan ?
(ben beetje bang voor de doktor :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:30

Omdat je ogen helemaal beginnen te freaken omdat je niet meer scherp ziet :D
Dat zijn de spiertjes die je voelt.

Bloeddruk meten wordt met zo'n bandje gedaan. Die zetten ze rond je bovenarm, pompen ze op totdat je slagader afgesloten is, dan laten ze die leeglopen. Zogauw het bloed weer door je slagader gaat stromen, dat punt is je bovendruk. Zogauw het bloed weer door de normale aders gaat lopen, dat cijfertje is je onderdruk. Ijzer is dmv bloedprikken.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:33

xAnnouk schreef:
Oke. Omdat iemand ook zei dat het met te weinig ijzer te maken kon hebben.
Dus was wel benieuwd.

Maar heb het ook gewoon als ik bijvoorbeeld aan het lopen ben niet alleen met opstaan van de bank of sochtends ed.

joh gewoon ff naar de dokter gaan ff bloedruk laten meten of prikken en onderzoek lost vaak al een hoop op.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:56

Dat heb ik heel erg vaak, het begon met af en toe wit of zwart en daarna niks meer zien. Maar later werd het erger, wat dan bij mij oversloeg op een paniekaanval.
Benauwd, geen lucht meer krijgen etc. Had het op een gegeven moment minstens een keer of 7 op een dag, dat ik een kwartier moest stilstaan of iemand anders me moest begeleiden omdat ik niets meer zag.

Dus ik ben naar de dokter gegaan ermee, maar had je niet heel veel aan. Ik kreeg te horen, dat ik me waarschijnlijk bang maakte dat het weer zou gebeuren en dat het daarom gebeurde. En dat ik met iemand moest gaan praten.
No way, dat doe ik dus niet. Heb er nog steeds last van maar het wordt wel weer minder.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:32

Bizzybijtje schreef:
Omdat je ogen helemaal beginnen te freaken omdat je niet meer scherp ziet :D
Dat zijn de spiertjes die je voelt.

Bloeddruk meten wordt met zo'n bandje gedaan. Die zetten ze rond je bovenarm, pompen ze op totdat je slagader afgesloten is, dan laten ze die leeglopen. Zogauw het bloed weer door je slagader gaat stromen, dat punt is je bovendruk. Zogauw het bloed weer door de normale aders gaat lopen, dat cijfertje is je onderdruk. Ijzer is dmv bloedprikken.

Even een reactie, onderdruk is de druk die altijd minimaal in je (slag)aders aanwezig is, bovendruk is de druk die in je (slag)aders aanwezig is wanneer het hart het bloed je (slag)aders in pompt. Je bovendruk is dus hoger als je onderdruk.

Duizelig zijn / zwart of wit voor je ogen zien heeft niet alleen met je bloeddruk te maken maar kan ook te maken hebben met je bloedsuikerwaarde. Hoewel als je bloedsuiker te laag is je meestal ook wel misselijk bent. Als het je bloeddruk is betekend het meestal inderdaad dat deze te laag is, veel dames in de puberteit hebben er last van, en sowieso meer vrouwen als mannen.

Als je er last van hebt met opstaan moet je wat rustiger opstaan of opstaan naar bukken. Bij dit soort dingen daalt je bloeddruk namelijk altijd alleen iemand die al een wat lager bloeddruk heeft kan het net teveel zijn waardoor je duizelig wordt en of zwart voor de ogen ziet ( en misschien flauwvalt ). Heb je er meer last van zou je eens een kop sterke bouillon kunnen drinken, door zout gaat je bloeddruk omhoog en dan zou je er minder last van moeten hebben.

Bij bloedarmoede ( oftewel een ijzertekort ) zou je meerdere klachten moeten hebben zoals ook bijvoorbeeld moeheid. Wat iemand anders hier schrijft over bovendruk betekend bloedarmoede en onderdruk lage bloeddruk is ook onzin. Over het algemeen is bij een lage bloeddruk je hele bloeddruk te laag, de meeste klachten ervaar je van de onderdruk die niet goed is. De bovendruk schommelt sowieso altijd wel, bij spanning en sporten bijvoorbeeld gaat deze ook omhoog. Hoewel artsen natuurlijk ook naar je bovendruk kijken is de onderdruk de belangrijkste meting. De onderdruk is het best tussen de 70 en 90 en de bovendruk rond de 120. De meeste mensen ervaren duizeligheidsklachten als de onderdruk onder de 60 komt.