auw auw me heup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

auw auw me heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:24

hee
ik heb sinds zaterdag heel veel last van me heup.
het begon ermee dat het gevoelig werd zaterdag.
ik werd zaterdag nacht wakker en toen voelde ik al meer pijn toen ik erop lag.
zondag ochtend wou ik me bed uitstappen en zakte ik er steeds doorheen.
dit heb ik zondag de hele dag gehad. deed egt zo zeer! :(:)
toch maar even afgewacht maar nu had ik er vanmorge nog veel last van ik zak er niet meer doorheen
maar het doet nog steeds heel zeer, de eerste 20 stappen ongeveer die ik zet heb ik zoveel pijn.
en daarna voel ik het wel maar is het wel wat minder.

heeft iemand een idee wat het kan zijn? :o
heb al op google gekeken maar kon niks vinden.
en heb vandaag geen tijd gehad om naar de dokter te gaan.

groetjes helga

Barbabientje

Re: auw auw me heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:27

Ik heb dit 3 weken geleden gehad, om precies te zijn op 28 februari. Ik kon ook mijn ben niet meer bewegen, loop nu bij de orthopeet en moet t6 april een punctie en mri laten maken. Kan er nog steeds geen hele dagen op lopen, zitten is bijna niet te doen.
De HA dacht eerst aan een ontsteking, dus foto's en echo laten maken (diezelfde dag) maar daar zagen ze niets op, maar het zit er nog steeds.. Dus ik afgelopen maandag naar de orthopeet en deze wist het ook niet.. Ze voelen iets van bewegingsbeperkingen, maar waar het zit durven ze niet te zeggen..

Ik zit er inmiddels dus al bijna 5 weken mee thuis, hoop dat het bij jou iets anders was! Ik heb wel echt 2 weken niet kunnen lopen en zitten huilen van de pijn.. Dus misschien heb jij een mildere versie? :=

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:29

Ik zou toch maar even naar de huisarts gaan. Misschien heb je instabiele heupen of heupdysplasie, omdat je zegt dat je er doorheen zakt. Maar het kan natuurlijk van alles zijn!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:31

Huisarts heeft helaas weinig nut, deze kan alleen maar een paar testjes doen om te kijken of je heup niet uit de kom is, maar als je er mee kunt lopen is dit niet het geval. Misschien kun je wel als het nog en keer voorkomt meteen gaan, want dan kun je naar het ZKH voor foto's dat is nu niet meer zo van toepassing ben ik bang.

Ikzelf heb heupdysplasie en ben daar ook mee bekent, maar dat is het bij mij allemaal niet, maar verder herken ik het verhaal wel..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:33

Barbabientje schreef:
Ik heb dit 3 weken geleden gehad, om precies te zijn op 28 februari. Ik kon ook mijn ben niet meer bewegen, loop nu bij de orthopeet en moet t6 april een punctie en mri laten maken. Kan er nog steeds geen hele dagen op lopen, zitten is bijna niet te doen.
De HA dacht eerst aan een ontsteking, dus foto's en echo laten maken (diezelfde dag) maar daar zagen ze niets op, maar het zit er nog steeds.. Dus ik afgelopen maandag naar de orthopeet en deze wist het ook niet.. Ze voelen iets van bewegingsbeperkingen, maar waar het zit durven ze niet te zeggen..

Ik zit er inmiddels dus al bijna 5 weken mee thuis, hoop dat het bij jou iets anders was! Ik heb wel echt 2 weken niet kunnen lopen en zitten huilen van de pijn.. Dus misschien heb jij een mildere versie? :=

*slik* hopen dat ik dit niet heb!
maar ik kan er gelukkig wel een beetje mee lopen.
kwam het bij jou ook gewoon in een keer opzetten?
ik kan me niet herrineren dat ik wat raars gedaan heb vrijdag of zaterdag?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:44

Euhm, al van te voren respect als je dit hele verhaal gaat lezen, zal proberen het hele verhaal duidelijk te maken.

Ik rijd paard omdat mijn heupen heel slecht zijn, en door paardrijden worden mijn spieren daar sterker en heb ik weinig last. Door omstandigheden al een maandje of 3 niet kunnen rijden, helaas.

Zaterdag en zondag heb ik gewoon gewerkt, werk in de zorg dus dit is best wel zwaar, maar niets geks gedaan, niets gemerkt. Zondagmiddag huiskamer gestofzuigd, dus ook alle banken van zn plek. Maandag ochtend werd ik wakker met wat last, maar dit heb ik best wel vaak doordat ik zulke slechte heupen heb, dus weinig aandacht aangeschonken, dacht misschien door het stofzuigen, op andere schoenen gewerkt, hier krijg ik altijd last van dus beetje daarop gegooid. Maandag gewoon de hele dag stage gelopen in het ziekenhuis, dus veel gelopen, ging op het eind van de dag wat lastiger.
Toen ik thuis van mijn fiets afstapte, op links (hier zit het bij mij dus ook), leek het net alsof ik erdoorheen zakt, maar ook dit heb ik vaker dus weinig aandacht aangegeven. Laat op de avond kon ik maar niet lekker zitten op de bank, liggen ging wel dus lekker op bed film gaan kijken.

's nachts al heel veel last gehad met draaien en niet lekker kunnen liggen ed, maar goed dat heb ik dus door die pijn best wel vaak, dus weer geen aandacht aangegeven..
Disndag ochtend wil ik opstaan om naar stage te gaan, en ik loop nar de badkamer en op een bepaald moment kon ik gewoon echt niet verder, mijn been wilde niet. Naar de huiskamer gehuppeld, stage afgebeld en huilend mijn *inmiddels ex*vriend geroepen en die heeft mij naar bed getild. Hij is fysiotherapeut dus wat testjes gedaan of het niet uit de kom was of iets dergelijks, maar kon er eigenlijk ook niets aan vinden.. En ik lag daar maar te huilen van de pijn, en heb al zeg ik het zelf best een hoge pijngrens.

De dokter gebeld zodra dit kon, kon helaas pas om 3 uur terecht, maar ik kon zelfs niet eens op de wc mezelf laten zakken en omhoog komen. Dus ik naar mijn oma, want die heeft van die kantelstoelen, dat was ook de enige houding die ik kon hebben zonder pijn te hebben.

Ik dus om 3 uur naar de dokter, deze heeft mijn ontstekingswaarden in het bloed bepaald, die waren gewoon goed. DUs toch maar doorgestuurd voor foto's, maar in het zkh hebben ze besloten om ook een echo te makne ivm dat je een ontsteking op een foto niet ziet.

Dus ik weer naar huis, maar tegen die tijd wilde mijn spier van mijn been gewoon echt niet meer meewerken, ik had toevallig thusi nog krukken dus daar liep ik al op, maar iemand anders moest gewoon mijn linker been naar voren 'trekken' zeg maar.. Dit is dus nog 3 dagen zo geweest en daarna kon ik weer kleine stukjes lopen, maar echt maar een stap of 10.. Maar als ik op mijn rug lag, kon ik mijn been ook niet optillen, dit gaat nu steeds beter, maar wel met veel pijn..

Inmiddels ben ik dus ruim 4 weken verder en weet nog niets.. Kan niet met mijn benen over elkaar zitten zonder pijn, het makkelijkste is op mijn buik liggen met mijn benen plat, maar goed dat doe je ook niet de hele dag..

Heb nu een uurtje gezeten op een stoel dus heb nu echt weer heel vele last..

edit: ik ben trouwens 21, geen een of ander oudje :=

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 16:49

nou zeg wat een verhaal :wow:
en dat terwijl je 21 bent.
ik heb het niet zo erg als jou.
ik kan er wel op staan het doet alleen zeer.
en als ik de trap op loop dus ook.
maar gistere schrok ik wel ik zakte er steeds doorheen en het voelde alsof er een spier vast zat ofzo.
maar vandaag 'ff goed nadenken' ben ik er volgens mij nog niet doorheen gezakt.
maar nu dacht ik kan ik er vandaag niet zoveel last van hebben omdat eht gistere leek of er een spier vast zat er steeds doorheen zakte.
ik wil het nog een paar dagen aan kijken.
aangezien ik morgen een hele belangrijke opdracht heb op school (waarbij ik de hele dag moet lopen :(:) )

ik hoop egt dat het niks ergs is.
aangezien ik al voor me knie en enkel en rug naar de dokter ben geweest :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:04

Herkenbaar! ik heb ook al tijden last van m'n heup vooral links ben er voor bij de fysio geweest en hij heeft blokades uit me rug weg gewerkt en spieren ook losgewerkt en heb oefeningen gekregen om spieren te versterken. Je hebt voor de fysio geen doorverwijzing nodig dus zou je zo een afspraak kunnen maken. Wel even opletten hoe je verzekert bent natuurlijk
ben zelf nog niet van de pijn af maar ben wel zeker sterker geworden waardoor de pijn wel anders is geworden

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:13

dat zou ook nog kunnen :)*
ben zn half jaar tot een jaar naar de fysio geweest voor me rug omdat die zo vast zat.
nu gaat het al een stuk beter omdat ik niet zo vaak meer paardrij.
dus het zou ook nog van me rug af kunnen komen.
maar daar heb ik op dit moment niet zo veel last meer van alleen als ik verkeerd lig of zit of hem net verkeerd beweeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:23

Ik had zelf ook totaal geen last van me rug alleen van heup wat doorstraalde naar knie en af en toe richting de rug en toen bleken er toch wat blokades te zitten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:27

oke bedankt iig! daar had ik nog niet overnagedacht :p

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:12

Ik heb zo nu en dan ook een 'wilde heup'. Soms mijn linker, soms mijn rechter.. Het lopen doet pijn, en het voelt inderdaad alsof ik er doorheen zak. Ik ben toen naar de HA gegaan, die heeft mij diclofenac gegeven voor de momenten dat ik zoveel pijn had. Sindsdien is het nog maar een keer of 7-8 gebeurd.. Ik vond het de moeite niet zo om er alweer voor naar de dokter te gaan :=
Heb 't nu al een poos niet gehad :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 20:08

okee dat is minder! ik heb niet alleen het gevoel dat ik erdoorheen zak maar het is ook egt zo :o

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:06

nouja.. Je valt niet op de grond toch, op het moment dat je dat voelt? ;)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 07:14

nou het scheelt niet veel.

heb er nog steeds veel last van. :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:54

Misschien een slijmbeurs ontsteking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:02

Misschien eens na laten kijken door een fysiotherapeut? Dat kan ook wonderen doen. Ik had namelijk hetzelfde, maar dan met mijn knie :) Kan zijn dat die wat oefeningen meegeeft om de spieren wat sterker te maken, dat je heup sowieso op zijn plek blijft. Knakt het als je erdoorheen zakt?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:14

ik heb nu even rustig aan gedaan en heb er al wel iets minder last van!
dus ik denk dat ik gewoon even rustig aan moet doen. als het maandag nog niet over is ga ik naar de ha