Mensen met Zonne-allergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Mensen met Zonne-allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:19

Hallo iedereen :o ,

Nu de zon er weer is, en ik weer even in de zon zit, komen de jeukbultjes alweer tevoorschijn! :=
Ik heb het gelukkig niet in een erge vorm :) , Maar zijn er nog meer mensen met Zonne-allergie?
Wat smeren jullie zoal? en wat doen jullie aan de jeuk?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:22

Mijn zoon heeft het, helaas.... dus wij beginnen weer met factor 50 te smeren,en als de bultjes er zijn de creme van het kruidvat voor zonnebultjes en savonds sudocreme of bepanthene.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:27

hier is al een topic over... uit dat topic heb ik 2 dingen gekregen die helpen.
Voor je de zon in gaat (factor 7 dus met mn lichte huid smeer ik dan ook nog een gewone zonnecreme op) smeer ik de huid waar ik dr last van krijg in met:

Contralum Ulta

En als ik er echt heel erg last van heb moet ik 1maal daags deze slikken:

Xyzal

De laatste heb ik vorig jaar niet nodig gehad, het eerste heeft me door de zomer geholpen :D
Wellicht helpt t jou ook, je moet alleen even de dokter bellen want het is op recept, ik hoefde echter niet eens langs te gekomen, uitgelegt namen door geven en die dag kon ik het al op gaan halen
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 26-03-12 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:29

Welke creme? bedoel je gewoon het huismerk?

Ik heb nu niveaucreme gesmeerd, maar ik heb niet echt het gevoel dat het helpt.
Ik hoor dat Calendulan emulsie ook heel goed helpt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:29

Jups, ik heb er last van. Nu nog niet gelukkig en eigenlijk alleen bij de nederlandse zon :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:30

Ook hele goede ervaring met Contralum Ulta!
Een hele hoge factor heeft geen enkele zin met allergie!
Ook met dit erg vroege zonnetje erg oppassen! De huid is hier nog helemaal niet aan gewend.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 15:30

Gelukkig maar, maar als ik me niet had ingesmeerd met olie, had ik er waarschijnlijk ook geen last van :') hahaha! het is alweer een jaar of wat geleden dat ik het had, dus heb er verder ook geen rekening mee gehouden! :+

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:32

knetterhard schreef:
Gelukkig maar, maar als ik me niet had ingesmeerd met olie, had ik er waarschijnlijk ook geen last van :') hahaha! het is alweer een jaar of wat geleden dat ik het had, dus heb er verder ook geen rekening mee gehouden! :+

ik heb dr NOG geen last van maar vrees dat t elk moment eens zover kan zijn... ik zou zeggen bel de dokter en vraag naar die 2 dingen die ik zeg (ik kreeg t volgensmij voor niks..) je kunt t op zn minst proberen!
ik ken t echter, ik had er als kind jaren last van, vanalles voor geslikt en gesmeert maar niks hielp echt, zelfs in de schaduw als t warm genoeg is krijg ik het. Erna heel mn pubertijd enzo geen last van gehad, denk vanaf mn 9 a 10de tot een aantal jaar terug. Opeens 2 of 3 jaar geleden kreeg ik t weer, zo blij met de ondekking vorig jaar want hierdoor heb ik er totaal geen last van gehad nadat ik begon te smeren toen ik t eerste bultje zag komen

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:43

Kentaro schreef:
Ook hele goede ervaring met Contralum Ulta!
Een hele hoge factor heeft geen enkele zin met allergie!
Ook met dit erg vroege zonnetje erg oppassen! De huid is hier nog helemaal niet aan gewend.

Nee. maar hij verbrand ook snel,dus die hoge factor is voor hem ook prettig.
Mocht hij het heel erg krijgen,krijgt hij ook hooikoortstabletjes(van de huisarts.) Dat werkt ook goed. in combi met smeren.

Eleionomae

Re: Mensen met Zonne-allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:11

ik meld me, vanmiddag had ik de eerste bultjes al weer te pakken. Ik smeer geen extreme factor's maar wel Loreal Solar. Die werkt voor zowel mij als mijn vader erg goed om de bultjes tegen te gaan, ook in lagere factors. Daarnaast heeft Kruidvat van het eigenmerk een hele fijne creme voor zonneblaasjes, die ook heerlijk werkt bij mijn allergie :j

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:15

Ik heb het dit jaar voor de 2e keer, maar niet zo heel erg (tot nu toe). Ik heb bultjes op mijn beide handen en op mn borst.
Zal eens kijken naar die creme van de kruitvat

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:18

blauw groenige tube, beetje zo'n aqua kleurtje, kost ook bijna niets :)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:55

Nee, is idd niet duur, maar werkt wel goed!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:55

Ik meld me, de rode bultjes zijn alweer zichtbaar.

Gelukkig heb ik het niet super erg ;)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:06

Ik heb ook Contralum Ultra, wat een uitvinding!
Werkt zowel tegen verbranden als de jeukende allergie bultjes :)

Helaas was ik dit jaar te laat en heb ik alweer 3dagen hele flinke jeuk.. Ik heb het enkel op mn borst en schouders, maar van voor kan je dus alweer precies zien tot waar mn shirtje zat.
Morgen gelijk weer even contact zoeken met de huisarts en een nieuw flesje bestellen, die van vorig jaar kan ik zo gauw niet vinden.